Ayasha schreef:Wyb_ster schreef:Een tijdje terug helaas nog te paard. Ik was met een onervaren ruiter op stap. We reden over een dijkje met genoeg berm waar het altijd heel rustig is. We wilden het natuurgebied in alleen in de warme avondzon stikte het daar van de dazen, mijn pony is zwart dus in een mum van tijd had ze wel tientallen dazen verzameld die haar lek staken. Daar reageert ze altijd al heftig op en nu werd dat nog eens van alle kanten geprikkeld. Dus gingen we gelijk weer weg en over het dijkje naar huis, maar er kwam een auto aan. Zo'n ouder autootje met een jonge jongen die net zn rijbewijs heeft en dan keihard rijdt (ik denk dat je dat type wel kent). Dus wij in een grote inham/zijweg gaan staan, maar mijn pony had nog steeds al die dazen om zich heen en mepte dus naar achter om er eentje weg te halen. De pony van het andere ruitertje (die voor het eerst naar buiten ging) had geen zin om geraakt te worden dus liep achteruit bijna tegen die auto aan. Haar staart raakte de auto nét niet. Ik heb dat ruitertje toch de wind van voren gegeven dat als zoiets nog een keer gebeurd ze met al het geweld haar pony naar voren moet krijgen (zweep, afstappen, schoppen wat dan ook)
Maar dat was dus een bijna ongeluk
Je had jezelf de wind van voren moeten geven. Jij was degene die niet handig handelde met een onervaren ruiter bij je.
Heb ik ook gedaan
Verder ben ik afgelopen week nog een keer met dat zelfde ruitertje op pad gegaan alleen dan ik lopend ernaast en de pony vast aan een halstertouw, soms wil je dingen te snel en als er dan niemand anders is om mee naar buiten te gaan ben je blij als er iemand wel interesse heeft. Maar we hebben samen een plannetje uitgestippeld om het te gaan oefenen dus het gaat helemaal goed komen 

Gevolg, de twee auto's achter mij botsten op elkaar. Ik mocht doorrijden van de instructeur, wij hadden immers niks en we hadden ook niks gehoord.
Hij heeft wel nog een stevige mail gekregen van de automobilist achter ons, waarom we daar zo uit het niets op de rem ging. Instructeur terug gemaild dat die grote L niet voor niets op het dak stond en dat ze dus voldoende afstand moesten houden aangezien er nog wel eens onvoorspelbare dingen konden gebeuren en je aan de buitenkant niet kan zien of het rijles 2 of rijles 25 is.