Wie heeft er wel eens een (bijna) ongeluk veroorzaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:30

Ayasha schreef:
Wyb_ster schreef:
Een tijdje terug helaas nog te paard. Ik was met een onervaren ruiter op stap. We reden over een dijkje met genoeg berm waar het altijd heel rustig is. We wilden het natuurgebied in alleen in de warme avondzon stikte het daar van de dazen, mijn pony is zwart dus in een mum van tijd had ze wel tientallen dazen verzameld die haar lek staken. Daar reageert ze altijd al heftig op en nu werd dat nog eens van alle kanten geprikkeld. Dus gingen we gelijk weer weg en over het dijkje naar huis, maar er kwam een auto aan. Zo'n ouder autootje met een jonge jongen die net zn rijbewijs heeft en dan keihard rijdt (ik denk dat je dat type wel kent). Dus wij in een grote inham/zijweg gaan staan, maar mijn pony had nog steeds al die dazen om zich heen en mepte dus naar achter om er eentje weg te halen. De pony van het andere ruitertje (die voor het eerst naar buiten ging) had geen zin om geraakt te worden dus liep achteruit bijna tegen die auto aan. Haar staart raakte de auto nét niet. Ik heb dat ruitertje toch de wind van voren gegeven dat als zoiets nog een keer gebeurd ze met al het geweld haar pony naar voren moet krijgen (zweep, afstappen, schoppen wat dan ook)

Maar dat was dus een bijna ongeluk :(

Je had jezelf de wind van voren moeten geven. Jij was degene die niet handig handelde met een onervaren ruiter bij je. :n

Heb ik ook gedaan := Verder ben ik afgelopen week nog een keer met dat zelfde ruitertje op pad gegaan alleen dan ik lopend ernaast en de pony vast aan een halstertouw, soms wil je dingen te snel en als er dan niemand anders is om mee naar buiten te gaan ben je blij als er iemand wel interesse heeft. Maar we hebben samen een plannetje uitgestippeld om het te gaan oefenen dus het gaat helemaal goed komen +:)+

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:11

Ja, ik! Rijles 2.. Ik mocht voor het eerst zelf gas geven, remmen en koppelen. Dat ging allemaal prima, totdat ik moest stoppen bij een wegversmalling waarbij er een tegenligger kwam die voorrang had. Nadat ik weer door kon rijden, ging alles prima, auto sloeg niet af, totdat ik moest schakelen naar de 2. In plaats van de koppeling had ik de rem te pakken. Auto achter mij hield voldoende afstand, dus die kon op tijd remmen. Auto daarachter heeft waarschijnlijk gedacht, ik rij nog snel door dan hoef ik niet te stoppen, en die kon dus niet op tijd remmen. :x Gevolg, de twee auto's achter mij botsten op elkaar. Ik mocht doorrijden van de instructeur, wij hadden immers niks en we hadden ook niks gehoord. O:) Hij heeft wel nog een stevige mail gekregen van de automobilist achter ons, waarom we daar zo uit het niets op de rem ging. Instructeur terug gemaild dat die grote L niet voor niets op het dak stond en dat ze dus voldoende afstand moesten houden aangezien er nog wel eens onvoorspelbare dingen konden gebeuren en je aan de buitenkant niet kan zien of het rijles 2 of rijles 25 is.

Kayleigh__

Re: Wie heeft er wel eens een (bijna) ongeluk veroorzaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:29

Tijdens de rijles moest ik achteruit rijden vanaf een parkeerplek. Had het remmen/gas geven in het achteruit rijden nog niet helemaal onder controle. Gaf gas, dus auto vloog ineens naar achteren op een redelijk druk winkelcentrum. Gelukkig net op tijd geremd door de instructeur.
Tijdens mijn rijexamen ook gered door de examinator. Dacht dat mijn stoplicht op groen sprong, bleek niet zo te zijn. Vol door rood gereden, examinator remde net op tijd.
Rijlessen en examens waren niet mijn ding. :o

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:54

Nou ik weet nog heel vaag van vroeger een bijna-ongeluk. We reden ergens door de bergen langs zo een afgrond en er vloog een wesp door de auto. Hij kwam bij mijn vader (bestuurder) in zijn shirt en we reden echt rakelings langs die afgrond.. Weet niet meer hoe diep het was, maar ik kan de angst nog goed terughalen :n

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:55

Tijdens de rijlessen had ik ook zo'n mooie.. Was net gezakt voor mijn eerste examen en mocht nog zelf naar huis rijden. Opeens ging de boel voor me op de rem en moest ik zelf dus ook aardig doorremmen (hield wel genoeg afstand hoor). Ik stond op tijd stil, maar degene achter me niet...
Arme jongen in de auto had net 2 maanden zijn rijbewijs :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:06

Rotonde, blinde hoek (bestel auto) en brede stijl in voorruit.. oeps.. fietser over het hoofd gezien, gelukkig goed gegaan, zag hem op het laatste moment en hij mij. Ging dus net goed.

Paard met trailer voor me (vrienden) minderden vaart dat zag ik, maar had niet door dat ze vol in de remmen gingen (hun remlichten deden het niet), kon nog net op tijd ook vol remmen had ook trailer bij me. (sorry.. Sjol.. riep ik toen, want dat leverde hoop gestommel op achter me).

Op de fiets.. heel vroeger glad door ijzel.. had binnenbocht, daar ging ik.. en de rest ook..domino effect.

En geraakt, op de snelweg andere auto. (zwarte soort bmw of iets in die geest)
Ik had echt gekeken (mag daar 100) reed niets op linkerbaan, ik geef richting aan en ga die kant op, komt er ineens 1 laagvliegend toch voorbij.. zag het net te laat, dus net aangetikt (kon natuurlijk niet ineens stuur weer naar rechts trekken), hij reed gewoon door... zoef weg was ie..
Dus ik de politie maar gebeld toen ik op mijn werk was dat ik aanrijding had veroorzaakt maar de andere partij met de noorderzon vertrokken was.
Heb toen echt mazzel gehad, ik reed 100, denk zij richting de 200... gezien hoe ze langs kwamen, zo hard heb ik zelden iets voorbij zien komen. Had zelf lichte schade aan achterkant van mijn auto.
Politie kon er niets meer omdat andere partij foetsie was.
Echt geluk gehad, met 100 en 200 elkaar net raken.. en niet gaan spinnen, pfffttt.

Tja, ongeluk zit in klein hoekje.
Ben zelf 3 x van achteren aangereden, laatste keer dikke maand geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:44

Een keer in de file gestaan in België, in het donker, en toen erachter komen dat ik toch de rechter baan moest hebben die dus wel reed. fiets... Goed gekeken, kwam niks aan, richtingaanwijzer, gewacht tot de auto voor mij ging rijden zodat ik een beetje ruimte had en dus niet vanuit 0 op de rijdende baan terecht kwam. Ik wil gas geven om uit het rijtje te rijden en iemand besluit ineens in te gaan halen. Een bumperklever die een auto inhaalde en dus op de linker baan kwam. Hij had mij makkelijk kunnen zien als hij wat afstand van zijn voorganger had gehad. Keihard toeteren die gek, schrok me dood... Gelukkig niks geraakt en gebeurd maar toch!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:44

Ik had net mijn rijbewijs, wilde netjes achteruit file-parkeren bij school en een gozertje in papa's BMW schoot zo vooruit MIJN vak in en ik raakte hem dus.. Volgens de wet was ik dus fout, terwijl hij mij sneed, ik kon hem wel wurgen!
En ik stond links voorgesorteerd om af te slaan, haalt een idioot in met hoge snelheid, ketst tegen stoeprand, en tegen mijn auto, hele zijkant kapot: auto totallos en weer geen vergoeding want ik sloeg af en hij reed rechtdoor op een voorrangsweg. |o

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:51

Oh meerdere... :D
Laatst nog, reed de rotonde op en zag een héél klein wit autootje over het hoofd, de verdween nml achter de spijl van mijn voorraam...scheelde een centimeter

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:55

met mijn bus van 7 meter in willen voegen op de linker rijstrook en net een auto in de dooie hoek hebben waardoor die bijna in de vangrail rijd :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:32

Ik ben een keer bijna met 130 op een file ingereden omdat ik ff de andere kant op keek. Toen ik weer naar voren keek stond aan de andere kant van het heuveltje in de weg een file.
Met een hoop herrie en rook heb ik die net kunnen ontwijken door snel in de berm te sturen, die gelukkig groot genoeg was voor mijn grote auto.
Ik denk dat ik anders wel heel wat schade had veroorzaakt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:50

Ik was aan het wandelen met een paard herstellende van een peesblessure op de meest rustige bosweg waar officieel wel auto's mogen maar het loopt dood dus je ziet er zelden een. Er zat een auto achter me die er langswilde maar het pad was veel te smal dus ik ben heel asociaal midden op de weg gaan lopen zodat hij het ook niet ging proberen om in te halen, dat zou gewoon gevaarlijk zijn. Deze man gebaart dat hij er toch echt langswil, dus ik probeerde hem duidelijk te maken dat dat niet ging gebeuren omdat het te smal was op dit punt en dat ik over een paar meter op een veilig stuk de berm in kon zodat hij er langs kan. Dat bevalt hem niet dus gaat hij toeteren. Daarop draai ik me om en word ik boos, wat een idioot. Maar meneer is zelf hartstikke belangrijk dus vindt het nodig om gas te geven en op te trekken met een paard een meter voor je. Toen werd ik woest, hij kwam zijn auto uit want hij moest ook naar zijn paarden toe! (De paarden die in een wei stonden op misschien 20-30 meter verderop) Ik ben daarop toch echt wel heel erg boos geworden want zoiets is echt ontzettend gevaarlijk. Gelukkig schrikt dit paard niet zo snel, maar voor het zelfde geld had ik een 3 jarige mee die ik voor het eerst buiten had, en dan is dit het allergeschiktste pad dat er is en als dat zo was had hij een hoef door zijn auto gehad. Na mijn uitbarsting heeft hij keurig afstand gehouden. Idioot zeg, als je zelf paarden een paar meter verderop hebt staan weet je toch dat zoiets het laatste is wat je met je auto doet achter een paard! En als zijn paarden daar staan kent hij het pad ook wel lijkt me en weet je dat ik over een seconde of 30 aan de kant kon gaan. Gelukkig zijn er uiteindelijk geen gewonden gevallen maar fijn was het niet!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:27

Iedereen die regelmatig auto rijdt of op een andere manier verkeersdeelnemer is, maakt wel eens inschattingsfouten waarvan je achteraf denkt: dat scheelde niks en waarom zat ik niet beter op te letten? Gelukkig lossen je medeweggebruikers veel van je fouten op.

Gisteren bij een stoplicht (zo een waarbij alle richtingen bij 1 stoplicht staan, dus geen aparte banen voor links- of rechtsaf), wilde ik linksaf en de auto tegenover mij ook, we moesten elkaar dus kruisen. Het is een heel ruim kruispunt, dus eigenlijk kruist iedereen daar voor elkaar langs. Nou, deze meneer dus niet, die wilde om mij heen. We stopten net op tijd, maar stonden elkaar wel even aan te kijken midden op het kruispunt: oeps.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:26

Ik had het op een zondagochtend bij een rotonde. :o
Vlak voor de rotonde is er een stukje busbaan zodat die voorrang krijgt op de rotonde, alleen was ik dat even vergeten/zat niet op te letten en reed zo tegelijk met de bus de rotonde op.. Gelukkig kon ik optijd remmen nadat er een boze buschauffeur even toeterde. :o
Wel even een flinke adrenaline stoot. Let in t vervolg wel beter op. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:07

Zondag ochtend op de snelweg in slaap aan het sukkelen. Dood eng. Ik zat al halverwege de andere baan toen er vanachter een auto met een flinke tuuter aan kwam zetten wat me deed opschrikken. Dat is echt mijn redding geweest, weet zeker dat ik anders tegen de vangrail op gevlogen was. Vervolgens ramen wagen wijd open gezet, muziek kei hard, mezelf wakker houden tot de eerst volgende benzine pomp waar ik een tukje heb gedaan voor ik weer verder ben gereden.

Sindsdien ben ik super huiverig voor auto rijden als ik moe ben.