Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:16

Lekker Dien.Dat zei een zwakbegaafte tante van ons als ze kwam eten tegen mijn moeder Dieni.En dat dan 6 keer tijdens de maaltijd.Dus bij familie etentjes bij mijn ouders zegt altijd wel iemand 'lekker Dien'.

Spianne

Re: Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:23

We keken vroeger altijd met z'n allen 'toen was geluk heel gewoon', en we gebruiken nog steeds regelmatig uitspraken uit die serie. Ik word heel vaak raar aangekeken als ik perongeluk tegen iemand anders zo'n uitspraak doe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:25

Wij gaan niet naar de liddel (Lidl) maar naar de laaaidel.

Oh en mijn opa was altijd een beetje gestresst op het vliegveld als we naar vakantie gingen, die liep dan tien meter voor ons te schreeuwen (KOOOM NOUUUU!), dus dat doen wij ook iedere vakantie :')

En 'Ik heb een nieuw shirt, ik heb nieuwe schoenen dus 't leven is goed' (als je vraagt hoe het gaat, dit vroegen we ooit aan een vriend van ons die dat zo zei dus die houden we erin.)

Of als iemand iets vergeet is het 'Geeft niet hoor, Baukje'. Zo heet mijn overgrootoma die dement is.

En 'Niets meer aan doen'. Als iemand bijvoorbeeld in de wind heeft gefietst en z'n haar zit helemaal door de war, en dan vraagt 'zit mijn haar een beetje?' 'jahoor, houden zo, niets meer aan doen'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-15 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:26

Bij ons was 'flappen tappen' altijd geld pinnen, en insmeren was inpingen. Niemand snapte dat ooit op de camping :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:26

Tulpetaat. :j
Dat is een parelhoender :D

En tjoektjoek. Da's de Maggi omdat die dat geluid maakt :+

En ik weet eigenlijk niet hoe je dat schrijft, maar: smoetsbeer. _O- Als iemand een boer laat ofzo 'hè, smoetsbeer!'

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:32

Hackie schreef:
Shark week _O- ik noem dat altijd "rode feest week" :))

.de Ferrari staat voor de deur.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:46

'Geef die boer een stoel' als iemand een boer laat. Volgens mij is het een vrij bekende opmerking maar hoor m verder niet vaak buiten de familie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:04

Mallow schreef:
'Geef die boer een stoel' als iemand een boer laat. Volgens mij is het een vrij bekende opmerking maar hoor m verder niet vaak buiten de familie :D

Jawel! Schuldig!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:11

Als hier iemand een boer laat zeg ik:
- niets gebroken?
- of. En schaatser. ( van die reclame van pindakaas, wat doet je vader zegt die boer en schaatser)

Als ik hoofdpijn heb zeg ik altijd: pijn aan me ster.
Vreemde mensen kijken mij dan altijd aan en denken dat ik pijn aan me kont heb.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:17

pien2010 schreef:
"BANKJE"
Dat is vooral met vrienden, een vriendin viel een keer over een bankje en nu, 3 jaar later, zeggen we het nog :+

dat hebben mijn collega en ik met "HEKJE", sinds zij een keer op haar plaat ging over een laag hekje :+ :D

Vroeger hadden we een compleet eigen taal, op vakantie snapte niemand er iets van, ze vroegen zich altijd af wat voor dialect we spraken :') _O-

KIKADEWADO hoor ik ook nog wel eens op mijn werk (kind kan de was doen) :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:18

amkeVH schreef:
Uitspraken weet ik zo niet te bedenken. Maar wel rare namen voor dingen.
Bijvoorbeeld Wibotomsa. (wow dat ziet er raar uit getypt haha, maar het klinkt voor mij heel natuurlijk)
Wat het is: WItte BOnen in TOMaten SAus

Iets in die richting heb ik ook: Riaworst! Dat is gewoon doodnormale boterhamworst (maar ik lust alleen de blikboterhamworst van de AH!). Mijn vroegere oppas/tweede moeder werkte bij de AH en van haar kreeg ik altijd een plakje boterhamworst. Dat wordt nu nog steeds riaworst genoemd _O-

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:19

Als iemand in de keuken met een scherp mes bezig is, op een keukentrapje onhandig doet of iets anders in jouw ogen "gevaarlijks": "Hebbie errug?!" Of, de uitgebreide versie "Hebbie errug in je rug?!"
Als iemand een bocht heeeeeel langzaam rijdt "Die heeft de eieren los achterin liggen"
Als iemand heel vroeg ergens voor remt "Ja joh, in Brielle staat het stoplicht op rood!" (we woonden in Hellevoetsluis. We zeggen het nu nog in Delfzijl :P )

O en zeg me dat hier iemand het herkent als ik je een meut noem?! Please? :')

Het lastigste is, je zit hier zo over na te denken... maar het is zó normaal voor jezelf, dat je niet weet of het voor iemand anders vreemd is. Deze heb ik genoemd omdat iedereen me nog altijd vreemd aankijk als ik het zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:24

Een meut is een zeur/aansteller toch?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:26

Niet zo meuten hoor, beetje mutserig zeg maar :j
Laatst bijgewerkt door Hackie op 21-08-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:27

De televisie frottert!
Sneeuwbeeld :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:29

Mijn vriendin wilde ooit eens zeggen : iemand blij maken met een dood vogeltje.
In plaats daarvan werd het:
Iemand doodslaan met een blij vogeltje. :')
Sindsdien gebruiken we dus de 2e versie.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:31

Ik en mijn zus noemden onze overgroot oma altijd: oma pik pik.
Toen wij klein waren en oma kwam gaven wij 3 zoenen en dat prikte altijd door haartjes.
Dus toen kwam de naam "oma pik pik" en hij is nooit meer eruit gegaan.

Nu denk ik af en toe wat zullen onbekende ervan hebben gedacht :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:34

Ik vind die dikke Vlaamse frieten niet echt lekker. Dus ik zei 'vroeger' een keer: ''er zit teveel patat in de friet''. :') (bedoelde juist binnen in het 'korstje' zeg maar). Nu hoor ik nog vaak; ''Zit er te veel appel in de appelmoes?'' of zo :')
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 21-08-15 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:34

Oh hier kan ik wel een boek over schrijven denk ik :') Mijn opa werkte vroeger bij een fabriek waar ze oa bebogeen maakte. Ik als klein meisje was daar helemaal dol op (nog steeds wel :9 ) maar bebogeen was te lastig onthouden dus dat werd opa Bennie jam en dat is het nog steeds :j

Een tante van mij is heel goed in spreekwoorden door elkaar halen enzo dus daar hebben we ook een heel lijstje van (van lik m'n petje/van een koude koffie thuiskomen en zo kan ik nog wel doorgaan)

Jaren terug met oud en nieuw beweerde de vriend van m'n beste vriendin dat hij prima tegen alcohol en wiet door elkaar kon. Twee hijsjes later stond ie in de steeg te braken :+ Dat is 'een Petertje doen' geworden als er iemand moet overgeven door wat voor reden dan ook.

Kan echt nog wel minstens 5 dingen bedenken maar hou het hier maar even bij :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:35

KittyDylan schreef:
Ik vind die dikke Vlaamse frieten niet echt lekker. Dus ik zei 'er zit teveel patat in de friet'. :') (bedoelde juist binnen in het 'korstje' zeg maar). Nu hoor ik nog vaak; 'Zit er te veel appel in de appelmoes?' of zo :')

Oh, ik zeg dan dat er te veel vulling in zit! :+

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:37

Sokje_6 schreef:
En ik weet eigenlijk niet hoe je dat schrijft, maar: smoetsbeer. _O- Als iemand een boer laat ofzo 'hè, smoetsbeer!'

Bij ons is dat 'peersmoets':D

En tumtum-snoepjes zijn bij ons 'siepies'.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:05

Oh dat '' iemand dood maken met een blije mus'' hebben wij ook.

Geen idee waarom maar ik en mijn vriendinnen hadden het een keer over de chiqita kids banaan.
En een tijdje later wil een vriendin er weer over beginnen maar komt maar niet op het woord :')
Dat werden 2 dingen: ''chiquita kids paleis'' en ''chiquita strand banaan'' _O-
Geen idee hoe ze er op kwam (we waren op t strand dus dat zal wel mee geholpen hebben) maar we lagen dubbel. Die zit er nu nogsteeds in bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:12

Offeh, dat zet doden aan de zeik!

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:13

Danique en Hackie, ik ben heel blij met jullie!! Eindelijk iemand die weet wat ik bedoel! Die het niet weten moet gewoon ophouden te meuten :P

Iemand dood maken met een blije mus zeg ik ook altijd hihi.
Of halve spreekwoorden "Iets met tang en varken" of "Iets met spijker en kop"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:15

Zeg jij ook 'gers' dan, Ilse? Dat is echt iets oud-Rotterdams (betekent gaaf of tof) maar omdat die zanger Gers Pardoel heet weet ook niemand meer waar ik het over heb :')