Opvolger Peugeot 206 GTI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Opvolger Peugeot 206 GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:51

Open Corsa vind ik niet lekker rijden dus dat moet je ervaren. Ik heb zelf een FIAT panda. Model Tm 2012 een super fijn autootje.
Vd week gereden in een Renault twingo, felle zuinige auto's. Na 60 km rijden kon er maar 5€ Extra benzine in voordat de tank vol was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:05

BMW 1 serie?

Ik rij het nieuwe model en wat een geweldige auto. Super wegligging en zitten als een huis.

Bouwjaar 2005 en 2006 heb ik gezien rond de 6000 euro.
( niet op de kilometer gelet)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:26

Ik heb al wat Astra GTC's gezien, vind het mooie auto's. Maar moet er eerst in rijden. Zo'n tien jaar terug kwamen wij met een Astra station (splinternieuw) van vakantie in Tsjechië. Maar ik heb nog nooit zo vreselijk beroerd gezeten. M'n vader vond het ook echt verschrikkelijk rijden en die mocht er 13 uur in rijden.
Waren op vakantie gegaan met een 307SW. Iemand daar een vergelijk mee? (overigens beide diesels, wie weet rijdt benzine wel beter?)

Natuurlijk moet ik eerst rijden... En het sportieve rijden dat hier wordt beschreven spreekt me enorm aan!

Hannanas, wat valt je tegen aan de Corsa? En welk model heb jij ervaren? Dan weet ik waar ik op moet letten :)
Fiat ben ik nog niet zo van gecharmeerd, zeker de Panda niet :o
Renault Twingo, welk jaar? Ik geloof niet dat het mijn type auto is qua uiterlijk (jaja ben wel enorm verschrikkelijk kieskeurig)

NatasjavE, ik wil beslist geen BMW. Maar dat zit tussen mijn oren en gaat er vrees ik ook nooit weer uit. :o Een Audi A3 daarentegen lijkt me wel wat. :) Maar km vs. prijs valt me nogal tegen binnen mijn budget.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:28

Oh echt??? Had ik ook. Maar nu ben ik helemaal om.

Nadat we hem hadden heeft mijn man een paar weken later er ook een gekocht( groter oud model)

A3 is ook leuk. Moet toch wel te krijgen zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:30

NatasjavE schreef:
Oh echt??? Had ik ook. Maar nu ben ik helemaal om.

Nadat we hem hadden heeft mijn man een paar weken later er ook een gekocht( groter oud model)

A3 is ook leuk. Moet toch wel te krijgen zijn?

Nou, dit ligt ietsje persoonlijker. :')
Ik mocht samenwerken met iemand die altijd verschrikkelijk liep op te scheppen over zijn BMW en blablabla. En de Peus van m'n ouders afzeek op elk moment dat hij de kans kreeg. (wat dus elke keer was als het over auto's ging)

Vanaf dat moment kreeg ik zo'n enorme afkeer van BMW's...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:32

Ohhh zo. :')

*durft direct niets meer over auto te zeggen :+ *

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:42

Mijn ouders hebben een seat leon uit 2008, superfijne auto! Een 1.4 sport, heel zuinig maar oh zo snel. Fijner als de bmw 3 serie van mijn vriend.

Mijn broer heeft een opel corsa sport, ook een fijne auto hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:07

NatasjavE schreef:
Ohhh zo. :')

*durft direct niets meer over auto te zeggen :+ *

Nou hij ging wel ietsje verder dan alleen zijn mening over mijn auto en Peugeots in het algemeen hoor :')
Het was de manier waarop, niet de uitspraak an sich. Want ik kan me heel erg goed voorstellen dat niet iedereen een Peugeot mooi vindt hoor... En dat mag ook gerust! Zou niet best zijn als dat niet mocht!

Dus zie het meer als: "Als ik nu een BMW koop, word ik net als hem en dat wil ik niet."
En niet als: "In elke BMW rijdt een vreselijke, asociale klootzak."

Jester_ schreef:
Mijn ouders hebben een seat leon uit 2008, superfijne auto! Een 1.4 sport, heel zuinig maar oh zo snel. Fijner als de bmw 3 serie van mijn vriend.

Mijn broer heeft een opel corsa sport, ook een fijne auto hoor!

Ik begreep dat de Seat Leon niet zo heel comfortabel is. Of is dat het oudere model?

De echte sportuitvoeringen van de Corsa die ik zou willen (dus D) zijn ongeveer twee keer mijn budget :') Dus dat wordt 'm sowieso al niet ;(

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:17

Opel Corsa 1.4 :j Hele leuke en snelle auto, wit met een zwart panoramadak vind ik echt heel gaaf! Rijdt ook heerlijk!

Verder vind ik de Peugeot 208 heel gaaf! (Overigens alleen het nieuwe model) Snel motertje en rijdt ook heerlijk! Sturen gaat heel direct en vind hem ook echt sportief rijden :j

Mazda 3, ook een hele leuke en fijne auto.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:54

Ik vind de leon juist comfortabel. Het is wel model 2008, maar hij zit heerlijk, stuurt makkelijker dan mijn 206 cc, schakelt met 2 vingers in de neus en is bijna net zo vlug als de bm3 330 van mijn vriend, en die is al snel :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:57

Jester_ schreef:
Ik vind de leon juist comfortabel. Het is wel model 2008, maar hij zit heerlijk, stuurt makkelijker dan mijn 206 cc, schakelt met 2 vingers in de neus en is bijna net zo vlug als de bm3 330 van mijn vriend, en die is al snel :')

Dan klinkt het echt als een kanshebber! Vind 'm namelijk mooier dan de Ibiza van 2008.

Vind mijn 206 eigenlijk prima sturen, en dat onderstel en alles moet gelijk zijn aan die van de 206CC aangezien daar exact dezelfde motor in ligt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:04

Ik heb wel de 1.6, maar de draaicirkel van de seat is wel kleiner hoor. Parkeer die makkelijker dan mijn cc

Dit model hebben mijn ouders, alleen de 1,4 sport.
Moet je maar eens proberen, echt een fijne auto! Ook veel ruimte
http://a63.tinypic.com/50kyyu.jpg

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:06

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:36

Wederom dank voor de info! Ben meteen even gaan kijken, maar binnen mijn budget liggen de km-standen echt veel te hoog :(
Want hij is echt heel erg gaaf!

Nadeel is ook dat ze veel bij particulieren staan, wil graag via een bedrijf kopen. Gewoon omdat ik geen zin in gezeik heb, ook wat betreft het verkopen van m'n eigen auto.
Moet sowieso even kijken naar een bedrijf in de buurt waar ze meerdere auto's naar mijn smaak verkopen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:37

Ze zijn vaak rond de 7, dacht met je inruil kan het net. Maargoed je moet maar kijken, snap dat je bij bedrijf wil maar het zijn wel fijne autos hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:42

Jester_ schreef:
Ze zijn vaak rond de 7, dacht met je inruil kan het net. Maargoed je moet maar kijken, snap dat je bij bedrijf wil maar het zijn wel fijne autos hoor!

Ja, net wel, net niet. M'n vader verwacht niet dat ik nog echt iets voor m'n auto krijg... Vandaar...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:44

Jaa ligt eraan welk bedrijf. Vaak kunnen ze nog wel wat met prijs doen als je hem inruilt erbij. Maar dat is een kwestie van kijken en goed onderhandelen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:47

Jester_ schreef:
Jaa ligt eraan welk bedrijf. Vaak kunnen ze nog wel wat met prijs doen als je hem inruilt erbij. Maar dat is een kwestie van kijken en goed onderhandelen :D

Inderdaad... Vandaar dat ik eerst maar eens moet kijken... Wie weet valt het heel erg mee!
Hou deze auto zeker als optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:48

Als je die Astra GTC mooi vind, vind je misschien de Mazda 3 ook wel mooi?
Ik rijd daar regelmatig in en vind hem super fijn rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:51

Danique schreef:
Als je die Astra GTC mooi vind, vind je misschien de Mazda 3 ook wel mooi?
Ik rijd daar regelmatig in en vind hem super fijn rijden.

Op die foto vind ik 'm wel leuk. Maar ik zie meteen te veel deuren en dat het een sedan is. Wil geen sedan :o

En in de hatchback versie is ie er ook alleen met vier deuren. En de achterkant vind ik dan heel erg lelijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:53

:D Kan het me goed voorstellen hoor, ben zelf ook redelijk veeleisend aan een auto!

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:57

Is een Twingo RS te klein? 133PK <<)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Deze vind ik nog mooier; zwart, met deze velgen;

Vind deze ook heel mooi, maar van deze generatie Megane altijd de facelift-versie pakken. :j

Een 207 met 150PK.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peug ... ousPage=lr

Ford Fiesta ST.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr

Alfa Romeo Mito.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... ousPage=lr

Iets groter; Ford Focus 145PK
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:08

Haha Fifo, thanks...
Een Twingo vind ik gewoon niet mooi :o De nieuwe clio wel :) Maar past niet in mijn budget :P

En het gaat niet alleen maar om snelheid hoor. Ik wil gewoon een auto die zich een beetje kan meten met mijn huidige auto, bij voorkeur iets zuiniger is. En gewoon pittig kan inhalen zonder dat ik doodsangsten moet uitstaan.

Die Alfa Romeo Mito vind ik wel heel erg mooi! Wist niet dat die al van 2008 waren! Is er ook zeker eentje om te onthouden! Maar Alfa is mij wel altijd wat afgeraden... Iemand enig idee waarom?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:19

Alfa romeo's staan niet echt als betrouwbaar te koop. maar weet niet echt waarom.

Mijn vriend had er ook eentje, maar daar was ook van alles mis mee, kwam niet door de keuring dus toen hebben wij hem verkocht, komen we er bij de verkoop achter dat de km-stand was teruggedraaid en die auto al rond de 500.000 had gelopen(diesel). Tja, dan is het logisch dat hij 'op' is :').

Was wel een hele fijne comfortabele auto.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:19

Vroegere alfa's waren niet altijd even betrouwbaar, maar met de mito zit het wel goed!

Mito is vgm gebaseerd op de Grande Punto. :)