Trouw tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knockout1

Re: Trouw tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:41

Haha, verrassingsceremonie bedoel k mee dat de avondgasten niet wisten dat we om 20:00 pas gingen trouwen. Mijn man werkt in de lichtbranche en had geregeld dat de zaal helemaal uitgelicht was, was heel gaaf!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet hoeveel we kwijt waren, maar wij hadden het uitgebreidste eten en feestavond. Hadden ook echt van tevoren afgesproken dat we geen lege glazen op tafel wilden zien. Volgens mij was t iets van €30 pp voor diner en ook zoiets per avondgast. Maar er is veel mogelijk daar!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:01

joyce2 schreef:
Je kan voor een jurk ook in bijvoorbeeld een galazaak kijken (beetje afhankelijk van wat je zoekt, maar kijk eens bij http://www.degalazaak.nl ), dat scheelt vaak al een hele hoop geld! En bij veel bruidszaken hebben ze nu uitverkoop. Ik ga bijvoorbeeld ook geen "officiële" bruidsschoenen kopen, ik ga gewoon lekker (online) shoppen en dan vind ik ook vast wel wat leuks.

Verder inderdaad op Pinterest kijken voor idee'tjes. Lekker veel zelf proberen te doen! Kijk of je zelf de drankjes kunt regelen en zelf voor het eten mag zorgen. Heb je bijvoorbeeld vrienden die dingen voor jullie kunnen regelen? Zo maakt het nichtje van mijn vriend een mooie taart, maar waarschijnlijk is dat niet voldoende voor alle gasten, dus halen we gewoon zelf nog wat taarten erbij en maken we een soort "taart buffet" (maar dat kan je natuurlijk ook doen met cupcakes oid). Ik wil ook zelf voor de versiering zorgen en dit gaan we dan met een groepje vrienden ophangen.

Een vriendin van mij heeft ooit een opleiding gedaan richting bloembinden e.d., dus zij maakt het boeket. Onze trouwauto is de camper die mijn vriend en ik zelf op hebben geknapt. De moeder van mijn vriend is toevallig BABS, dus zij trouwt ons. Een kennis van ons is een goede fotograaf en zijn vriendin helpt hem tijdens shoots, maar zij is ook goed met haar en make-up, dus zij zullen de foto's en mijn haar + make-up gaan verzorgen. Het kost allemaal alsnog voldoende, maar het scheelt echt al een hoop geld!

De uitnodigingen kan je zelf maken (vriendin van mij heeft gewoon iets moois gemaakt op de computer, formaat A-4 en dit in een gewone enveloppe verstuurd), of online bestellen. Wij hebben bijvoorbeeld D.I.Y. uitnodigingen gekocht via deze site: https://www.weddingdeco.nl/trouwkaarten/trouwkaarten

Qua locaties voor het feest: Erkemederstrand, Het Eekhoornnest, de zaal onder De Kabouterhut, iets van een werfkelder in Utrecht, misschien Zandfoort aan de Eem? Gewoon lekker op je gemak rondkijken. Mijn tip is overigens wel om echt ruim de tijd te nemen als je veel zelf wilt doen, zodat je echt de tijd hebt om ideeën op te doen en koopjes te scoren.

wauw, wat een boel tips! Bedankt! Nog een vraagje: op de site van het eekhoornnest zie ik vrij weinig staan over de mogelijkheden. Heeft u misschien een andere link of meer info?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:34

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 11:06

Zo verschillende locaties zijn gemaild, dus maar hopen dat er eentje bij zit die in onze prijsklasse valt! Ik sta uiteraard nog open voor andere opties!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:18

Wij hebben alles zelf gedaan toen we trouwden. De kaartjes voor de tafel-indeling, de corsages (heide met een stukje aluminiumfolie en een speldje), boeket met bloemen uit de natuur in combinatie met zonnebloemen samengebonden met een lint, menukaartjes zelfgemaakt, de uitnodiging zelfgemaakt, jurk door mijn moeder gemaakt, kilt gehuurd, taart ("bewaartaart": hetgeen je over hebt kun je bewaren tot je kleine is geboren en dan kun je de restanten (die dan nóg lekkerder smaken) uitdelen) laten regelen door degene die ook ons feestje 's avonds in zijn tokootje hield, "band" speelde al elke avond voor het etende publiek, dus na ons diner konden we bij de rest van het publiek aanschuiven, onthaal bij het Gemeentehuis was door een doedelzakspeler die uit hetzelfde dorp kwam als onze vrienden en dus voor een speciaal prijsje wilde spelen, verder ons afgetrapte autootje als trouwwagen maar wel versierd met linten (en op de terugweg met blikken eraan vast), fotograaf was mijn schoonvader, degene die filmde was onze toenmalige zwager. Kortom: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wij zijn in Schotland getrouwd (Highlands) en hebben direct onze "huwelijksreis" eraan vast geknoopt. Terwijl iedereen weer naar Nederland ging, bleven wij nog twee weken langer. Alles bij elkaar heeft het (omgerekend) 7.000 gulden gekost en door de vele geld-cadeaus hoefden we nog maar een klein bedrag zelf bij te leggen. En er wordt tot in lengte van dagen nog steeds over gesproken. Het was een super dag! :j

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:24

Ik trouw op 7-1-2016 en heb al veel geregeld.
Wij houden ons feest en diner bij tKoetshuis in Nijkerk, hele aardige mensen en je gasten krijgen enorm veel voor het geld. Ook kunnen ze drinken wat ze willen qua drank, allemaal bij de prijs in. http://www.koetshuisnijkerk.nl
Decoratie wil ik simpel houden, wat lintjes en ballonnen maar niet veel meer.
Jurk heb ik gekocht bij d'amore in amersfoort.
De bloemen regelt mn vriend :)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:46

Wat leuk, gefeliciteerd!
Wij zijn afgelopen mei getrouwd. Onze worteltjes-bruidstaart met witte chocolade aan de buitenkant hebben we laten maken door de Gebakkerij. Onze taart zag er ongeveer zo uit:

Afbeelding

De ceremonie was bij Bistro Boschoord. De ceremonie zelf was om vier uur, aansluitend hebben we daar in de omgeving foto's gemaakt. Je kunt er een BBQ regelen, maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor een walking diner. Qua decoratie hebben we alleen aan de heg rondom het pand ballonnen opgehangen, de aankleding van de tafels werd door het restaurant zelf gedaan.

Onze kaarten hebben we laten maken bij trouwkaarten.nl. Je kunt daar kiezen uit een aantal modellen, die je dan zelf nog aan kunt passen. Prima service, en nette afhandeling.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:31

Inderdaad proberen zoveel mogelijk zelf te doen (op pinterest kun je inspiratie op doen). Ik zou dan wel een moodboard maken zodat alles mooi op elkaar aansluit. Daarnaast een projectlijst zodat je niets over het hoofd ziet en alles netjes kunt afwerken (invl je kosten daarbij).

Verder is het altijd handig om in je eigen netwerk te kijken. Een kennis die hobby fotograaf is? Misschien wil die wel voor een klein bedrag jullie dag vastleggen.
Een kennis die DJ is? Zelfde verhaal (bevriende bloemist, hobby-taartenmaker etc). Uiteraard tegen vergoeding en als ze dicht bij je staan wil je ze natuurlijk ook een mooie dag gunnen maar ik kan in mijn eigen netwerk nu al dit soort mensen opnoemen die dit graag zouden doen :)

Verder kun je de receptie misschien ook in een grote tuin/landgoed houden. Lekker BBQ doen (goedkoop en voor ieder wat wils). Daarnaast zou ik geen taart doen maar lekker cupcakes.
Op alcohol zou ik nooit besparen maar wellicht kun je dit wel in eigen hand houden.

Veel plezier met alle voorbereidingen en uiteraard jullie grote dag!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 14:23

Ramooontje schreef:
Inderdaad proberen zoveel mogelijk zelf te doen (op pinterest kun je inspiratie op doen). Ik zou dan wel een moodboard maken zodat alles mooi op elkaar aansluit. Daarnaast een projectlijst zodat je niets over het hoofd ziet en alles netjes kunt afwerken (invl je kosten daarbij).

Verder is het altijd handig om in je eigen netwerk te kijken. Een kennis die hobby fotograaf is? Misschien wil die wel voor een klein bedrag jullie dag vastleggen.
Een kennis die DJ is? Zelfde verhaal (bevriende bloemist, hobby-taartenmaker etc). Uiteraard tegen vergoeding en als ze dicht bij je staan wil je ze natuurlijk ook een mooie dag gunnen maar ik kan in mijn eigen netwerk nu al dit soort mensen opnoemen die dit graag zouden doen :)

Verder kun je de receptie misschien ook in een grote tuin/landgoed houden. Lekker BBQ doen (goedkoop en voor ieder wat wils). Daarnaast zou ik geen taart doen maar lekker cupcakes.
Op alcohol zou ik nooit besparen maar wellicht kun je dit wel in eigen hand houden.

Veel plezier met alle voorbereidingen en uiteraard jullie grote dag!

Bedankt voor al je tips! Nu hoor ik verschillende dingen over een diner in de tuin houden. Sommigen zeggen dat je juist duurder uitkomt ivm alle bijkomende kosten. Op alcohol besparen wij in de zin dat we alleen bier en wijn serveren, scheelt al een hoop kosten ;)

Dat lijstje is er inderdaad al, maar er komt elke dag weer meer bij. :p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:27

Mwah, diner in de tuin is toch al snel een stuk goedkoper hoor! Ga je kijken bij een cateraar, dan begint het simpelste zo'n beetje op €13,- p.p. en dat is dan zonder drankjes. Voor drankjes betaal je hier in de buurt zo'n €12,- p.p. voor 3 uur onbeperkt "simpel" drinken (fris, bier, wijn). Als je meer dan 3 uur drinken nodig hebt, moet je dus extra bijboeken. Ga maar rekenen! In ons geval: zo'n 6 uur drankjes nodig voor de daggasten voor het feest begint, dat zullen er maximaal 50 zijn. Dan zit je dus al op €1200,-. Na het eten begint het feest, daar zal zo'n 100 man aanwezig zijn en daar zullen we zo'n 5 tot 6 uur drankjes voor nodig hebben. Laten we op safe spelen en 6 uur zeggen (niets zo knullig als er niets meer wordt geschonken, terwijl je nog lekker aan het feesten bent), dan zit je dus op €2400,- voor het feest. In totaal komen we dan op €3600,- voor alleen de drankjes!! Wellicht dat ze wel wat korting geven, maar dat zal geen €1000,- zijn (en dan nog vind ik het teveel geld). En dan nog je eten erbij....

Wij gaan voor iets simpels, een BBQ of buffet ofzo. We halen wegwerpborden/bestek bij een groothandel, frisdrank bij de Lidl en drank bij een slijterij (bij de slijter kan je alle onaangebroken flessen/fusten weer terugbrengen). Dat scheelt echt een hoop geld!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:01

Wij eten in de tuin bij mijn schoonouders om kosten te besparen. Uit eten met 19 man is toch wel erg duur. Omdat je op de dag zelf vol met zenuwen zit (beweren aL mijn getrouwde mensen in mijn kring) hebben we er voor gekozen het simpel te houden. Mijn schoonmoeder maakt haar overheerlijke salades en verder eten we gewoon brood met lekker beleg.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:06

Dit doen wij trouwens omdat we minder willen besparen op het de feest locatie.

We hebben een mooie zaal gehuurd. Voor op de tafels hebben we zelf tafelstukken gemaakt. Er komen ballonnen en mooie zilvere slingers aan het plafon.

Voor 30,- p.p (zonder boven genoemde) is het onbeperkt drinken (ook wiskey en andere sterke drank) 4 rondjes hapjes (2x warm 2x koud) gebakjes en koffie/thee bij binnenkomst, en als afsluiter broodje kroket/beenham met weer koffie/thee.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:18

Hi TS! Heb je al nagedacht over een fotograaf voor de trouwdag? Ook deze zijn vaak erg duur. Misschien kunnen wij wat voor elkaar betekenen op dat gebied? Stuur me maar een persoonlijk berichtje :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 23:59

tassie schreef:
Dit doen wij trouwens omdat we minder willen besparen op het de feest locatie.

We hebben een mooie zaal gehuurd. Voor op de tafels hebben we zelf tafelstukken gemaakt. Er komen ballonnen en mooie zilvere slingers aan het plafon.

Voor 30,- p.p (zonder boven genoemde) is het onbeperkt drinken (ook wiskey en andere sterke drank) 4 rondjes hapjes (2x warm 2x koud) gebakjes en koffie/thee bij binnenkomst, en als afsluiter broodje kroket/beenham met weer koffie/thee.

Ik moet zeggen dat bij ons het eten wel mee viel, maar de kosten van een feest snel hoog oplopen! Gemiddeld 25-30 p.p. dat loopt al snel op!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 00:03

Anouska15 schreef:
Hi TS! Heb je al nagedacht over een fotograaf voor de trouwdag? Ook deze zijn vaak erg duur. Misschien kunnen wij wat voor elkaar betekenen op dat gebied? Stuur me maar een persoonlijk berichtje :)

Toevallig was ik iets eerder in dit topic erop geattendeerd, maar omdat we nog al over de locatie inzitten, ben ik er nog niet aan toe gekomen! Uiteraard sta ik overal voor open!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 20:06

pff.. wat vallen de kosten van diner en feest locaties tegen zeg! 3000 euro lijkt minimum voor een avondje. ;(
Iemand nog tips?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:14

Niet trouwen :Y)

Wij hebben geen feest gegeven, wel 3 gangen diner (hoofd gang was een bbq) en ze mochten drinken wat ze wouden. Ik vond het te sneu voor woorden om daar restricties in aan te brengen := Heb het meegemaakt dat er na 23.00 geen drank meer werd geschonken, met als gevolg dat er werd ingeslagen :'). Was 2500 euro kwijt voor receptie en diner incl alle hapjes, drank, taart etc en hebben er vanaf de middag tot 22.30 gezeten.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 20:24

vuurneon schreef:
Niet trouwen :Y)

Wij hebben geen feest gegeven, wel 3 gangen diner (hoofd gang was een bbq) en ze mochten drinken wat ze wouden. Ik vond het te sneu voor woorden om daar restricties in aan te brengen := Heb het meegemaakt dat er na 23.00 geen drank meer werd geschonken, met als gevolg dat er werd ingeslagen :'). Was 2500 euro kwijt voor receptie en diner incl alle hapjes, drank, taart etc en hebben er vanaf de middag tot 22.30 gezeten.

Oh wauw, nee zoveel bespaar ik nou ook weer niet. Het is alleen dat ik op die avond gewoon drank met evt hapjes wil (dus dan ben je goedkoper uit), maar bijna overal moet je ook koffie & gebak vooraf afnemen. Diner word niet op bespaard, alcohol alleen in de zin van onbeperkt fris, wijn & bier (geen culinaire dranken).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:29

Je kan ook zelf een vereningsgebouw huren en inkopen doen en dan catering inschakelen (bij wijze van de lokale Chinees) en mijn zus had op haar housewarming haar neefjes en nichtjes 'ingehuurd' voor de bediening :)

Overigens was dat niet veel hoor wat ik kwijt was, maar 54 euro per persoon en ik kreeg er heel veel voor!