Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce2 schreef:Je kan voor een jurk ook in bijvoorbeeld een galazaak kijken (beetje afhankelijk van wat je zoekt, maar kijk eens bij http://www.degalazaak.nl ), dat scheelt vaak al een hele hoop geld! En bij veel bruidszaken hebben ze nu uitverkoop. Ik ga bijvoorbeeld ook geen "officiële" bruidsschoenen kopen, ik ga gewoon lekker (online) shoppen en dan vind ik ook vast wel wat leuks.
Verder inderdaad op Pinterest kijken voor idee'tjes. Lekker veel zelf proberen te doen! Kijk of je zelf de drankjes kunt regelen en zelf voor het eten mag zorgen. Heb je bijvoorbeeld vrienden die dingen voor jullie kunnen regelen? Zo maakt het nichtje van mijn vriend een mooie taart, maar waarschijnlijk is dat niet voldoende voor alle gasten, dus halen we gewoon zelf nog wat taarten erbij en maken we een soort "taart buffet" (maar dat kan je natuurlijk ook doen met cupcakes oid). Ik wil ook zelf voor de versiering zorgen en dit gaan we dan met een groepje vrienden ophangen.
Een vriendin van mij heeft ooit een opleiding gedaan richting bloembinden e.d., dus zij maakt het boeket. Onze trouwauto is de camper die mijn vriend en ik zelf op hebben geknapt. De moeder van mijn vriend is toevallig BABS, dus zij trouwt ons. Een kennis van ons is een goede fotograaf en zijn vriendin helpt hem tijdens shoots, maar zij is ook goed met haar en make-up, dus zij zullen de foto's en mijn haar + make-up gaan verzorgen. Het kost allemaal alsnog voldoende, maar het scheelt echt al een hoop geld!
De uitnodigingen kan je zelf maken (vriendin van mij heeft gewoon iets moois gemaakt op de computer, formaat A-4 en dit in een gewone enveloppe verstuurd), of online bestellen. Wij hebben bijvoorbeeld D.I.Y. uitnodigingen gekocht via deze site: https://www.weddingdeco.nl/trouwkaarten/trouwkaarten
Qua locaties voor het feest: Erkemederstrand, Het Eekhoornnest, de zaal onder De Kabouterhut, iets van een werfkelder in Utrecht, misschien Zandfoort aan de Eem? Gewoon lekker op je gemak rondkijken. Mijn tip is overigens wel om echt ruim de tijd te nemen als je veel zelf wilt doen, zodat je echt de tijd hebt om ideeën op te doen en koopjes te scoren.

Ramooontje schreef:Inderdaad proberen zoveel mogelijk zelf te doen (op pinterest kun je inspiratie op doen). Ik zou dan wel een moodboard maken zodat alles mooi op elkaar aansluit. Daarnaast een projectlijst zodat je niets over het hoofd ziet en alles netjes kunt afwerken (invl je kosten daarbij).
Verder is het altijd handig om in je eigen netwerk te kijken. Een kennis die hobby fotograaf is? Misschien wil die wel voor een klein bedrag jullie dag vastleggen.
Een kennis die DJ is? Zelfde verhaal (bevriende bloemist, hobby-taartenmaker etc). Uiteraard tegen vergoeding en als ze dicht bij je staan wil je ze natuurlijk ook een mooie dag gunnen maar ik kan in mijn eigen netwerk nu al dit soort mensen opnoemen die dit graag zouden doen
Verder kun je de receptie misschien ook in een grote tuin/landgoed houden. Lekker BBQ doen (goedkoop en voor ieder wat wils). Daarnaast zou ik geen taart doen maar lekker cupcakes.
Op alcohol zou ik nooit besparen maar wellicht kun je dit wel in eigen hand houden.
Veel plezier met alle voorbereidingen en uiteraard jullie grote dag!

tassie schreef:Dit doen wij trouwens omdat we minder willen besparen op het de feest locatie.
We hebben een mooie zaal gehuurd. Voor op de tafels hebben we zelf tafelstukken gemaakt. Er komen ballonnen en mooie zilvere slingers aan het plafon.
Voor 30,- p.p (zonder boven genoemde) is het onbeperkt drinken (ook wiskey en andere sterke drank) 4 rondjes hapjes (2x warm 2x koud) gebakjes en koffie/thee bij binnenkomst, en als afsluiter broodje kroket/beenham met weer koffie/thee.
Anouska15 schreef:Hi TS! Heb je al nagedacht over een fotograaf voor de trouwdag? Ook deze zijn vaak erg duur. Misschien kunnen wij wat voor elkaar betekenen op dat gebied? Stuur me maar een persoonlijk berichtje
Heb het meegemaakt dat er na 23.00 geen drank meer werd geschonken, met als gevolg dat er werd ingeslagen
. Was 2500 euro kwijt voor receptie en diner incl alle hapjes, drank, taart etc en hebben er vanaf de middag tot 22.30 gezeten. vuurneon schreef:Niet trouwen![]()
Wij hebben geen feest gegeven, wel 3 gangen diner (hoofd gang was een bbq) en ze mochten drinken wat ze wouden. Ik vond het te sneu voor woorden om daar restricties in aan te brengenHeb het meegemaakt dat er na 23.00 geen drank meer werd geschonken, met als gevolg dat er werd ingeslagen
. Was 2500 euro kwijt voor receptie en diner incl alle hapjes, drank, taart etc en hebben er vanaf de middag tot 22.30 gezeten.