Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Waarom is niet werken geen optie? Dan had je ook niet aan kinderen moeten beginnen eigenlijk...
Noem maar wat hoor... En die kinderen zijn er nu al... maar verkopen dan?
lekkere reactie dit
misschien kunnen ze ook helpen met een gestructureerde baan zoeken en je dan helpen met een vast dagschema maken. Gucci_ schreef:Waarom is niet werken geen optie? Dan had je ook niet aan kinderen moeten beginnen eigenlijk...
Kaygee schreef:Hopelijk wordt het dan allemaal wat makkelijker.

wendyenbram schreef:Tja ik werk ook, heb nu 5 kinderen. Mijn man werkt van 05.30 tot 18.00
Eerder bracht ik de kinderen naar KDV (was om 07.00 uur open, en ik moest om 07.00 beginnen) Dat was pas stress. Nu gelukkig alweer een aantal jaar wonen we ook op de boerderij. Zodat mijn schoonmoeder oppast. Als ik werken ben, daartegen werk ik nu dus buiten mijn 18 uur in de zorg om, ook heel veel uren op de boerderij. Mijn man ook voor en na zijn werktijd. Dan heb ik geen oppas nodig want de kinderen lopen/helpen dan mee. Maar rustiger is het er niet op geworden.
Zonder thuiswerken zou het allemaal erg moeilijk worden; maar daar zoek ik dus mijn werk op uit. Kids zijn niet zo lang klein, en wil er nu van genieten! Quellian schreef:Kaygee schreef:Hopelijk wordt het dan allemaal wat makkelijker.
Vergis je niet in de hoeveelheid studiedagen, roostervrije dagen en vakantiedagen die ze krijgen![]()
Die van mij is om de week op vrijdag vrij, maar soms schuift het een week op, waardoor ik ook moet schuiven met mijn werk (gelukkig is mijn werk flexibel). En nu heeft hij zijn laatste week vakantie, dus vandaag is oma er, morgen gaat hij naar andere opa en oma, woensdag werk ik thuis, donderdag naar mijn zus en vrijdag ben ik vrij. Dat schipperen hou je wel een beetje, denk ik...
Gucci_ schreef:Waarom is niet werken geen optie? Dan had je ook niet aan kinderen moeten beginnen eigenlijk...
Ik zag mijn ouders nooit veel doordeweeks maar ben daar eigenlijk alleen maar beter van geworden.
Eulogy schreef:Ik vond het heerlijk op het kinderdagverblijf en later op de BSO (als ik niet bij een vriendinnetje ging spelen, want dat kon 9 van de 10 keer ook gewoon). En als ik mezelf vergelijk met vriendinnen waarvan de moeders thuis bleven, dan ben ik een stuk ambitieuzer en meer gedreven om zelf ook carriere te maken. Ik ben alleen maar heel trots op mijn moeder en op wat ze allemaal heeft bereikt. Voor mijn vader geldt eigenlijk hetzelfde, maar dat is misschien wat 'normaler'.
Er is trouwens onderzoek naar gedaan, en kinderen (zeker meisjes) van werkende moeders schijnen zelf ook succesvoller te zijn. Hoewel dat natuurlijk ook met genen en karakter te maken heeft, maar toch.