Een wildvreemde eventjes 600 euro lenen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:22

Ik vind lenen sowieso verschrikkelijk, en zou dat niet uitlenen.
Mijn ouders hebben voor mij vorige week een tweedehands trailer gekocht, in verband met een koetsframe wat weinig beschikbaar is in de verhuur.
Die is dus van mij en mag ik in tig jaar zonodig terug betalen, maar zelfs van mijn ouders vind ik het niks. :o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:24

Daarvan is laatst iets van op tv geweest...zijn oplichters die accounts hacken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:51

Als ik meer dan het gevraagde geld op de spaar zou hebben en het verhaal is echt dan zou ik eenmalig het geld schenken.
Niet lenen omdat ik niet wil dat iemand in de schuld staat bij mij.
Ik geef het dan liever weg zodat ik ook vrij ben van een frustratie mocht ik het geld niet terug krijgen.

Uiteraard zou ik wel bewijzen willen zien van rekeningen en de afspraak dat de persoon een poos in budgetering en schuldhulpverlening gaat zodat de persoon zichzelf terug op de rit krijgt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zomaar op zo'n advertentie af zou gaan omdat ik niet denk dat wanneer iemand echt in financiële problemen zit niet via MP een oplossing zou zoeken.

Anoniem

Re: Een wildvreemde eventjes 600 euro lenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:54

Als ik het geld zou hebben en ik zou iemand tegenkomen die een steuntje zou kunnen gebruiken dan zou ik het doen.

Pay it forward :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:58

OsMo schreef:
Als ik meer dan het gevraagde geld op de spaar zou hebben en het verhaal is echt dan zou ik eenmalig het geld schenken.
Niet lenen omdat ik niet wil dat iemand in de schuld staat bij mij.
Ik geef het dan liever weg zodat ik ook vrij ben van een frustratie mocht ik het geld niet terug krijgen.

Uiteraard zou ik wel bewijzen willen zien van rekeningen en de afspraak dat de persoon een poos in budgetering en schuldhulpverlening gaat zodat de persoon zichzelf terug op de rit krijgt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zomaar op zo'n advertentie af zou gaan omdat ik niet denk dat wanneer iemand echt in financiële problemen zit niet via MP een oplossing zou zoeken.

Mijn vriend destijds (zie mij eerdere bericht) zat inderdaad ook in de schuldsanering en liet mij ook alles zien aan rekeningen.
Toen heb ik hem ook geld geschonken om een rekening te betalen.. en heb hem ook duidelijk verteld dat ik het niet terug hoefde..
Het gaf me toch een verdomd goed gevoel.. ondanks dat we kort daarna uit elkaar zijn gegaan.

Mbt die advertentie op marktplaats..
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.. en niet geschoten is altijd mis.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:07

Oh ja iemand uit de brand kunnen helpen geeft zeker een goed gevoel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:10

Nee, zelfs kennissen niet met zo'n advertentie.. Als een bedrijf failliet is dan kom je altijd in de WW of anders wel in de bijstand terecht. Zeker met een kind krijg je ruim voldoende voor je vaste lasten.
Zou ik iemand willen helpen en het geld hebben, dan zou ik zeggen, kom hier maar een aantal uur per week poetsen/in de tuin werken/klusjes doen..

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:23

Jammer dat er zo veel oplichting in is..
Ik denk dat er ook wel eens serieus iemand tussen zit die het echt nodig heeft, en het ook terug gaat betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:31

8nnemiek schreef:
Nee, zelfs kennissen niet met zo'n advertentie.. Als een bedrijf failliet is dan kom je altijd in de WW of anders wel in de bijstand terecht. Zeker met een kind krijg je ruim voldoende voor je vaste lasten.
Zou ik iemand willen helpen en het geld hebben, dan zou ik zeggen, kom hier maar een aantal uur per week poetsen/in de tuin werken/klusjes doen..

Toch is het zo simpel niet... Mijn ex en ik gingen uit elkaar en hij verdiende het geld, ik was thuis bij de kinderen...

Nou eer ik enigszins geld had en voedselbankhulp was ik toch al wel twee weken verder. Das leuk met 3 kinderen...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:34

Nou ik heb altijd geleerd dat je alleen geld moet uitlenen dat je makkelijk kunt missen. Ook aan vrienden/familie/scharrel. En daar hou ik mij aan. Als ik het kan missen krijg je het en zeg ik het in mijn hoofd vaarwel... krijg ik het dan terug is het een kadootje.

Dus nee, aan een vreemde zou ik niet zomaar 600 euro geven.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:37

Ik wil geen geld van een wildvreemde en ik geef geen geld aan een wildvreemde.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:44

Ik zou dat ook aan niemand lenen, behalve mijn moeder of mijn vriend. Andere familie die dichtbij staat wil ik ook wel overwegen maar wil dan toch wel echt gegronde redenen horen en bewijzen zien.

Ken iemand die een beste vriend had, al 30 jaar en die had geld nodig omdat zijn bedrijf failliet was gegaan. Heeft 1000 euro van diegene "geleend" en het nooit terug gegeven.. Vriendschap (van 30 jaar!!) naar de klote. Heeft nooit meer wat van hem gehoord. Echt idioot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:04

Ik leen sowieso niet meer dan 10 euro oid uit, heb te veel slechte ervaringen met geld uitlenen. :+ Komt altijd gezeik van. :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:08

Zulke bedragen leen ik niet uit aan vreemden, ook niet aan vrienden trouwens. Alleen binnen het gezin heb ik wel eens een fors bedrag tijdelijk beschikbaar gesteld. Maar toen had ik de garantie dat ik het met 5 maanden weer terug had.

Ik ben zelf al niet rijk en als ik zulke bedragen ga uitlenen heb ik geen noodspaarpotje meer voor onvoorziene uitgaven.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:19

Ik niet dus en zeker niet aan een alleenstaande moeder, als er al een groep is in nederland die binnenloopt met toeslagen en belastingvoordeeltjes, is deze groep het wel. Ik erger me dan ook altijd dood aan dat zielige gedoe van die moeders, ohh ik heb het zo zwaar ik moet alles alleen doen boehoehoe.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:22

Er zijn maar 5 mensen op de wereld die ik geld zou lenen. Mijn directe familie(ouders+broertje) mijn vriend en beste vriendin.

Persoonlijk ben ik heel makkelijk met geld en betaal ik graag rondjes en dingen. Dus geld lenen aan deze 5 mensen zou ik geen probleem vinden.
Aan een onbekende? Absoluut nooit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:49

Er zijn maar weinig mensen die ik wat zou lenen, zeker geen vreemde. Ik heb wel eens wat weggegeven aan een vreemde die hulp nodig had, maar zeker geen €600,-.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:58

Misschien als ik miljonair zou zijn. :Y) Maar nee, ik zou dat ook nooit doen, niet aan een wildvreemde maar ook niet aan een goede vriend/vriendin.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:59

Dan denk ik weer aan het 'Miepje verhaal' op bokt.....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:00

Ik zou d'r wel een kaartje sturen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:05

Never, niet aan m'n beste vriendin maar zeker niet aan een wildvreemde 8)7 Aan mijn ouders zou ik wel dat bedrag kunnen uitlenen mede omdat ik weet dat ze het terug betalen, maar verder nee. 600,- is niet een bedrag wat je 123 verdiend. Op mijn vorige school zat een meisje dat zelf nooit geld wou uitgeven ( was zeker niet arm, gaf erg veel geld aan kleding uit :x ) leende altijd van iedereen geld om iets in de kantine te kunnen kopen. Zij is mij een bedrag van 5,- verontschuldig en ze is aan meer mensen veronschuldig, bij elkaar zeker 50,- en het gaat nog door , anyway nee ik leen nooit meer geld uit aan bepaalde mensen :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:12

Ik volg maar 1 regel: ik leen alleen geld uit dat, in het ergste geval, gewoon even jammer is voor mijn portemonnee als het weg is. Geen geld dat ik zelf niet had kunnen missen. En dan alleen beste vrienden of dichte familie.
Bijvoorbeeld, ik zou een goede vriendin 20 euro kunnen lenen. Zie ik dat geld nooit terug, dan is dat jammer en misschien een verkoeling van onze vriendschap, maar ik moet geen boterham minder eten als 20 euro verloren ben.
Gaat het om 2000 euro, dat is toch geld waar ik behoorlijk hard voor heb moeten werken en waar ik heel wat andere dingen mee had kunnen doen. Als ik dat niet terug ontvang, is het wel een streep door mijn rekening, dus leen ik het ook niet.
Maar het is nog nooit voorgekomen dat ik geld heb moeten uitlenen, hooguit eens bij te weinig bij voor een drankje, maar dat compenseert zich dan wel altijd bij een andere gelegenheid.