In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:58

Ik vind dat TS niks heeft om zich voor te schamen. Mijn vriendin mag ook gewoon in mijn telefoon kijken hoor. Vaak genoeg dat ik hem kwijt ben en zij hem heeft ingepikt voor wat dan ook :+

En zoeken naar bewijs... Dat is een onderbuikgevoel. Als debasis voor vertrouwen zoekraakt door geheimzinnigheid, kan je er dan nog wel zomaar op vertrouwen dat iemand de waarheid spreekt als je daarnaar vraagt?

Gitana

ik vind het hartstikke logisch dat je in zijn telefoon hebt gekeken.
het is idd voor veel mensen prive maar ik vind dat dat wel moet kunnen.
je hebt er misschien geen 'echte' reden voor gehad, maar jouw gevoel is genoeg reden, en blijkbaar klopte het ook nog.

als je er zelf geen goed gevoel over hebt kun je er toch met hem over praten?
relaties zijn er om elkaar een goed gevoel te geven

misschien kun je anders vragen, wat doe je steeds met je tel? je zit er de laatste tijd wel veel in?

Anoniem

tanjaatjuhh schreef:
Ik zou gewoon zeggen: Is ze leuk?

Kijken hoe hij reageert

Dat lijkt me niet zo slim. Dan heb je sowieso ruzie.

Ik zou inderdaad eerst vragen wie dat is waarmee hij steeds appt en waarom hij wegloopt als hij gebeld wordt, als hij de vraag ontwijkt of met een vaag antwoord komt, weet je inderdaad genoeg en kun je hem confronteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:59

Gewoon open naar vragen zonder wijzende vinger :)

Ik bekijk ook wel eens de telefoon van mijn man, maar wij hebben exact dezelfde telefoon dus valt mij pas op dat er ineens andere namen staan :')

MissBmx

Draai het eens om, wil jij wel op vakantie met een man waarvan je vermoed dat hij je bedriegt?

Selka

Palmera schreef:
En dan blijkt er een zeer logische verklaring van de vriend te zijn. En ondertussen is wél zijn privacy geschonden door stiekem in zijn telefoon kijken.
Waarom wordt er bij twijfels altijd eerst naar bewijs gezocht? Waarom wordt er niet gewoon gepraat?

Sorry, maar ik zou woedend zijn als ik de vriend was. Als je me niet vertrouwd zeg je me dat recht in het gezicht en ga je niet eerst in mijn privéleven graven.

Juist.

TS confronteer hem aub. Wat je gedaan hebt is niet goed te praten en zo op vakantie lijkt mij voor jouzelf toch niet leuk.

@Lente, vriend loopt ook altijd met mijn telefoon omdat die van hem minder fijn is. Dat vind ik prima! Echter heeft TS zelf besloten in zijn telefoon te kijken zonder zijn toestemming en dan ook nog eens berichtjes gelezen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:00

KPet schreef:
Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

HAHAHAH wat?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:01

KPet schreef:
Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan.

Dus heb jij blijkbaar ook iets te verbergen... :=
Laatst bijgewerkt door Casarell op 14-08-15 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:01

Als ik het goed begrijp en samenvat TS heb je op dit moment een relatie op basis van wantrouwen en ongelijkwaardigheid.

Ik denk dat je daar al genoeg conclusies uit kan trekken, of hij nou wel of niet daadwerkelijk achter die andere chick aan zit.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:02

Jeetje.. ik schrik een beetje van de reacties.. waarom zou je niet in je vriend of vriendin zijn/haar telefoon mogen kijken?
Is dat ZOOO erg prive?? beetje erg vind ik dat eigenlijk :P

PowerReiner

Verdiend niet de schoonheidsprijs, maar ik begrijp het wel.

Ik zou het wel voor de vakantie aankaarten, en probeer niet aanvallend, ongelovend te doen.
Zeg gewoon dat hij wat afwezig was en wegliep met bellen, dat je toevallig een sms in het scherm zag staan en daarom even hebt gespiekt omdat je je nieuwsgierigheid niet kon bedwingen. Steek je hand in Eigen boezem en vertel dat het verkeerd is wat je deed.

Het was overigens beter geweest als je dat meteen had gedaan toen je het zag. Nog beter zou zijn geweest als je gewoon meteen gevraagd had met wie hij zo druk aan het appen en bellen was, voordat je in zijn telefoon had gekeken, maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Overigens zou ik me niet zo druk maken over die borrel. Maar goed ik weet de hele context van die berichten natuurlijk niet.

Anoniem

Selka schreef:
@Lente, vriend loopt ook altijd met mijn telefoon omdat die van hem minder fijn is. Dat vind ik prima! Echter heeft TS zelf besloten in zijn telefoon te kijken zonder zijn toestemming en dan ook nog eens berichtjes gelezen.

Op basis van een zeer dubieuze pop-up he?

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:04

Gillbo schreef:
Draai het eens om, wil jij wel op vakantie met een man waarvan je vermoed dat hij je bedriegt?

Ik wil graag op vakantie. dit is weer de eerste keer in een paar jaar dat ik op vakantie ga...

En ik snap dat het niet netjes is om iemand privacy zo te schenden, maar dat onderbuikgevoel wat eerder genoemd werd, heeft het wel vaker bij het rechte eind.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:06

Sorry hoor diegene die vinden dat je zijn prive leven schaadt... Zou mijn man eens moeten zeggen verdorie. Van mij mag iedereen gewoon in mijn telefoon kijken, behalve als er net iets voor die persoon gepland wordt als verrassing. Verder is er niks geheim, afspraken die ik maak mag mijn man gewoon weten we weten van elkaar waar we heen gaan en met wie. Als erover gelogen moet worden of geheimzinnig gedaan moet worden dan klopt er gewoon iets niet.

Daarbij wat moet er dan prive blijven? welke dingen hoeft je vriend/man niet te weten?

TS ik zou (al weet ik dat ik op zulke momenten ook anders zou reageren) vragen met wie hij aan het appen is als het weer voor komt. Geeft hij geen eerlijk antwoord dan confronteren dat je gezien hebt dat hij een borreltje wilde gaan doen met diegene en wat daar de bedoeling van is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:06

sadekeshia schreef:
je hebt er misschien geen 'echte' reden voor gehad, maar jouw gevoel is genoeg reden, en blijkbaar klopte het ook nog.

Waar staat dat het klopt? Omdat TS aan een vertrouwens en tevens communicatieprobleem lijd krijgt die vriend nu maar meteen de zwarte piet toegespeeld?

@TS: Als jij eerder het idee had dat je relatie niet goed zit snap ik niet waarom je niet gepraat hebt.
Als je al langer het idee had dat jij gekker op hem bent dan andersom snap ik niet waarom je nog steeds bij hem bent. Blijkbaar maken jullie elkaar niet gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:07

Dat onderbuikgevoel is ook heeeeeeeel belangrijk! Ik heb mezelf een aantal keer flink voor mijn kop geslagen als ik het weer eens genegeerd had. Iemand geloven omdat je zo graag wilt dat diegene de waarheid spreekt is echt het slechtste wat je kan doen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:08

Palmera schreef:
En dan blijkt er een zeer logische verklaring van de vriend te zijn. En ondertussen is wél zijn privacy geschonden door stiekem in zijn telefoon kijken.
Waarom wordt er bij twijfels altijd eerst naar bewijs gezocht? Waarom wordt er niet gewoon gepraat?

Sorry, maar ik zou woedend zijn als ik de vriend was. Als je me niet vertrouwd zeg je me dat recht in het gezicht en ga je niet eerst in mijn privéleven graven.

Omdat er mi weinig mensen eerlijk zijn over dit soort zaken. Elkaar niet willen kwetsen of stiekem willen zijn of geen oude broek weg willen gooien voor je een nieuwe hebt..

Ts, heb je op enig moment geprobeerd te praten met je partner over je onderbuikgevoel?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:09

Ik lees ook alles van mn vriend hoor. En ik vertrouw hem volledig. Ben alleen onwijs nieuwsgierig haha

vriend lief vind dit prima. Je benttoch samen, dan heb jegeen geheimen voor elkaar.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:09

Ik vind dat als je samen bent je geen geheimen voor elkaar hoeft te hebben, dus in elkaars telefoon kijken zou dan ook niet erg zijn. Zou hem inderdaad ook confronteren, klapt het dan klapt het, blijkbaar ben je hem dan niet genoeg waard ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:10

Casarell schreef:
KPet schreef:
Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan.

Dus heb jij blijkbaar ook iets te verbergen... :=

En waarop is deze suggestie gebasseerd?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:10

Zwarte piet toegespeeld? Sorry maar als je drankjes wilt gaan drinken met een dame die ik niet ken en dat gaat blijkbaar allemaal stiekem en achter mn rug om, dan is dat echt niet oke!
Tuurlijk prima als mn vriend wil afspreken met mensen. Lekker doen. Maar het is een stiekeme afspraak voor drankjes met iemand die zij niet kent. Dan is 1 + 1 echt wel 2 hoor.

Wat Lente zegt. Diep van binnen WEET je al hoe het zit :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:12

Lente schreef:
Selka schreef:

Op basis van een zeer dubieuze pop-up he?

Helaas weten we niet wat de pop-up was :+

Mijn vriend heeft veel vriendinnen en doet daar gezellig drankjes mee. Daar is voor mij niets dubieus aan. Maar helaas trekt TS andere conclusies (wellicht terecht).

IK zou dan ook willen weten wie zij is en waarom het een geheim is :) Op zo'n manier is de relatie niet houdbaar.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:13

hannico09 schreef:
Jeetje. Wat zijn jullie het eensgezind. We gaan samen met nog een ander stel, maar reizen met twee auto's.
Het nadeel is, denk ik dan, dat ik gekker ben op hem, dan hij op mij. Tenminste dat is mijn idee. Hij kan nog wel eens onverschillig doen. Een tijdje terug hebben we een dipje gehad en dat lag (volgens hem) aan mij. Dus heb ik me maar aangepast om hem niet kwijt te raken. (klinkt wel heel negatief,maar we hebben ook echt wel veel mooie momenten).
Dus nu zegt mijn gevoel doe maar alsof je neus bloedt en mijn verstand zegt confronteer hem en laat desnoods alles maar klappen, want er zijn lieve mannen genoeg.

Ik had zojuist al gereageerd, maar op basis van dit bericht nog maar een keer.

Het gevoel hebben dat je gekker bent op hem dan hij op jou is al niet oke! Onverschillig doen is een klein beetje maneigen heb ik soms het idee, maar dit gevoel komt echt niet alleen daar vandaan.
Een dipje gehad, kan, mag ook, maar wat ook niet oke is dat dat volgens hem aan jou lag. Waarom dan? Waarom ligt dat niet aan beide partijen? En waarom heb je je aangepast?
Klinkt inderdaad negatief, maar het maakt niet uit hoeveel mooie momenten je hebt, bovenstaand is niet oke in een relatie.
Ik weet dat ik makkelijk praten heb vanachter mijn schermpje. Ook ik heb een relatie gehad waarin in mij veel te vaak heb aangepast en waarin mijn zelfvertrouwen misschien wel definitief geschaad is. Dat is dan ook de reden dat ik dit nooit meer zal accepteren. Nu achteraf zie ik pas hoeveel pijn ik mijzelf heb aangedaan door het toch nog zo lang uit te zingen.

Praat hierover met hem, niet alleen over het smsje, maar over alles. Als jij niet gelukkig uit dat gesprek komt, is het misschien beter om er een eind aan te maken. Maar ook nu, ik heb makkelijk praten.

Overigens, over het in de telefoon kijken. Ik pas voortaan ook voor relaties waarbij je niet in de telefoons mag kijken. Als je in een serieuze relatie zit mag er geen geheimzinnigheid bestaan. Dat hoeft niet te betekenen dat je iedere dag in elkaars telefoon kijkt, maar meer dat het niet uitmaakt als het een keer gebeurt. Overigens ook al gehad dat er werd gezegd dat ik alles mocht zien, en altijd zijn telefoon mocht pakken. Helaas bleek de praktijk iets anders te werken.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:13

Palmera schreef:
sadekeshia schreef:

Waar staat dat het klopt? Omdat TS aan een vertrouwens en tevens communicatieprobleem lijd krijgt die vriend nu maar meteen de zwarte piet toegespeeld?

@TS: Als jij eerder het idee had dat je relatie niet goed zit snap ik niet waarom je niet gepraat hebt.
Als je al langer het idee had dat jij gekker op hem bent dan andersom snap ik niet waarom je nog steeds bij hem bent. Blijkbaar maken jullie elkaar niet gelukkig.

Zoals ik het lees neem ik van TS aan dat het klopt.. Natuurlijk heb ik niet 'zijn kant' gehoord, die is hier namelijk niet..
En het klopt toch ook? Zij heeft het gevoel dat hij met een ander zit te appen, en hij doet vaag zoals TS zegt (weglopen etc).. ze heeft het gelezen en haar gevoel werd bevestigd..
Natuurlijk weet ik niet wat er in de appjes staat.. maar als het een zakelijke meeting is of gewoon een vriendin van hem, had ze haar vast wel gekend en stonden er niet 'zulke' emoticons bij..
Bovendien maak je niet zomaar zo'n topic aan he?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:14

Welke reden dan ook.. de vriend van ts stopt dit bewust in de doofpot en dat vind ik al dubieus.