Het is vandaag Linkshandigendag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:01

De muis doe ik ook met rechts inderdaad. Maar meer omdat die op scholen en thuis altijd rechts lag, daar doe je het maar mee. Op de laptop doe ik dat trouwens wel met links.

Sem_

Re: Het is vandaag Linkshandigendag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:03

Hier ook een linkse. :D Schrijven, knippen, computermuizen..

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:04

Ik heb elke keer discussie met collega's die wel eens op mijn werkplek zitten :+
Gooien ze de muis weer naar de rechterkant (ik heb hem dus links van het toetsenbord)
Maar voordat dat gebeurd is, moet je overal weer tussendoor proppen om hem weer goed te krijgen.

Ik laat jullie muis ook rechts liggen. Blijf van mijn muis af _-:( ~~}>

Bediening zit nog wel hetzelfde, anders zouden ze helemaal gek van mij worden denk ik :9k

Op school gooide ik hem naar links.
Ging de volgende op mijn plek zitten, zochten ze zich een ongeluk naar die muis :+
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 13-08-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:05

Je hebt ook dat je je instellingen in kunt veranderen naar linkshandig, maar daar kan ik niet mee werken. Een collega heeft en als ik dan wat moet uitleggen op haar computer laat ik het haar zelf maar doen met mijn uitleg want ik word daar gefrustreerd van lol.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:05

Ik heb serieus nog nooit de computermuis met mijn linkerhand uitgeprobeerd :=
Het lijkt me onnatuurlijk aanvoelen, ben altijd al gewend geweest om dat met rechts te doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:07

Fijne dag allemaal! :D

Hier ook een linkse. Eten doe ik dan wel weer rechts 8)7 Oh, en ik ben rechts sterker. En muis van de computer ook rechts idd.

Maar verder hartstikke links, wat een frustratie op de basisschool met vulpennen en rechtse scharen. Terwijl ze op zolder een doos linkse scharen hadden staan, maar ik moest het maar leren rechts.
Janken af en toe! Karton valt gewoon niet te knippen met een rechtse schaar als je links bent..

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:09

_Yasmine_ schreef:
Whoehoe misschien krijg ik vriendje nu zover om de lunch te betalen _O_

Knippen met een linkshandigenschaar kan ik dus weer niet, net als schrijven met een vulpen voor linkshandigen, of gitaarspelen op een gitaar voor linkshandigen! Verder zo links als maar kan.. Kan op werk niet eens bedienen met rechts _O-

Dat heb ik ook! Ik vis ook met een gewone hengel :Y)
Die uitgesmeerde inktvlekken zijn wel vreselijk irritant ja. Al heb ik mezelf aangeleerd om het papier te draaien (ik schrijf omhoog), zodat mijn hand boven de inkt langs glijdt (van mijn moeder overgenomen).
Ik heb mezelf ook onbewust veel aangeleerd met rechts (boterham eten, dingetjes pakken), zodat ik ondertussen met links andere dingen kan doen, zoals telefoon gebruiken/typen :') Linkerbeen is ook veel handiger met voetballen ed, maar tijdens paardrijden heb ik juist meer aan mijn rechter...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 11:11

Nu ik er over nadenk hou ik mijn lepel wel met links vast, maar met een mes snijden doe ik met rechts. Eigenlijk best raar dat het nog zo verschilt tussen linkshandigen :D
en op school leverde het ook nog weleens ergernissen op wanneer links van mij een rechtshandige zat. We kwamen altijd met de ellebogen tegen elkaar tijdens het schrijven :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:13

Ik eet inderdaad met links, maar snij met rechts. Hihi veel variaties dat is wel grappig. Het liefst zit ik met links dan ook aan de buitenkant zonder buurman in een restaurant zodat ik niet in de knoop kom daarmee.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 13-08-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:13

Hier ook een linkshandige :j dominant links ook. Alles behalve de muis vd pc want die lag in een huis vol rechtshandigen altijd rechts.

Mes heb ik ook rechts vast maar dat is meer omdat dat officeel zo hoort haha. (Had als kind/puber nogal eens de nodige sjieke dineetjes met ouders en werk relaties van mijn vader)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:14

Links heb ik lepel en vork vast, snijden met rechts :j
Braaf volgens de etiquette

Black_Devil

Ik ben ook links! Ik doe echt veel met links haha en kan amper een vork vasthouden met rechts als ik bijv eten snijd :')

Gerritt

Oh ik dacht dat het duidde op linkshandigen: onbenullig, niet handig en lomp :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 11:15

Volgens mijn ouders mocht je vroeger op school absoluut niet met links schrijven. Geen idee waarom, maar er waren speciale dingen voor je potlood/pen die je dwongen om rechts te schrijven := Wat een onzin eigenlijk!

De muis aan de linkerkant? :wow: Dat kan ik echt niet :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:16

Weet nog dat mijn opa met rechts schreef, deed hij dat op school met links kreeg je een tik op de vingers met een liniaal. Blij dat ik dat niet had :oo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:17

Klopt Cayenne, mijn tante is links en die kreeg vroeger op school telkens een tik op de vingers ( letterlijk) als ze links schreef. Zo leerde je wel om rechts te schrijven :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:18

Sinds wanneer zijn er links en rechtshandige scharen? Ik kan sowieso niet knippen, met welke hand of schaar dan ook :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:19

Yes, hier ook links. Kan inderdaad wel knippen met rechts en voetballen/gooien gaat ook vaak met rechts. Tennis is wat lastiger, ik pak mijn racket altijd over, dus m'n backhand is wat minder :)

Afgelopen maanden in het buitenland gewerkt, klein groepje en we deden erg veel samen. Na een paar dagen kwamen we er tijdens het ontbijt achter dat de allemaal (5) linkshandig waren, best bizar.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:20

Ik ben ook links, maar tennissen doe ik met rechts, en als ik op mijn keyboard oefen gaat dat met rechts beter dan met links, knippen doe ik met rechts.

De grootste hinder ondervind ik bij het inchecken bij de NS, dat doe je toch met je linkerhand bij het linker incheck ding maar dan gaat het verkeerde poortje open :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:20

Ik heb mijn mes dan weer links en vork of lepel rechts. Ouders hebben vroeger altijd lepel rechts gegeven toen ik leerde eten, dus ik weet niet beter. :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:22

Froukje, mijn moeder (ook links) doet dat inderdaad ook ja. Ik heb overigens gewoon zoals 'het hoort' vork links, mes rechts. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:23

Kristie schreef:
Ik ben ook links, maar tennissen doe ik met rechts, en als ik op mijn keyboard oefen gaat dat met rechts beter dan met links, knippen doe ik met rechts.

De grootste hinder ondervind ik bij het inchecken bij de NS, dat doe je toch met je linkerhand bij het linker incheck ding maar dan gaat het verkeerde poortje open :+

Haha ik pak de kaart links en dan voor mij langs naar rechts om het poortje te openen, gaat automatisch nu mij een paar keer is overkomen dat het verkeerde poortje open ging :))

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:24

Zoals mijn moeder altijd zegt: Hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter. :+

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:24

Mijn vader was vroeger ook links, maar kreeg inderdaad een liniaal op zijn vingers als hij met links schreef.
Die doet veel met rechts ondertussen, maar sommige dingen toch ook nog links.

Bij een chique diner die ik 2x in het jaar heb, eet ik echt gewoon offcieel omgedraaid.
Kreeg er voor wel eens een opmerking, waarop ik zei dat etiquette voor rechtshandigen is verzonnen en ik het discriminerend vind dat ik niet op de linkshandige manier mag eten :Y)

Kreeg ik wel een tik van m'n vader, maar heb het alsnog nooit anders gedaan. Ze accepteren het maar. Wees blij dat ik mij in die galajurk had gepropt i.p.v. mijn spijkerbroek...

NS is ook heel discriminerend :=

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:27

Haha, leuk topic en leuk die verschillende vormen van linkshandigheid! Hier dus ook linkshandig (en linksbenig), maar ik knip en muis wel met rechts. Met eten snij ik met rechts, vork en lepel hanteer ik dan weer met links.
Volgens mij is mijn linkshandigheid er de oorzaak van dat ik vroeger op de basisschool het haken en breien maar niet fatsoenlijk onder de knie kreeg :') Juf deed echt haar best om het apart voor mij ook links voor te doen, maar ja...als ik dan dingen wilde nadoen die ze klassikaal voordeed, en als alle kinderen om mij heen het ook "verkeerd-om" deden, dan raakte ik hopeloos in de knoei :j
Oja, ook nog een blauwe maandag schermles gevolgd. Was ook geen succes. Iedereen was helemaal happy dat er een "lefty" bijkwam, want dan konden ze daarop oefenen. Linkshandige tegenstanders zijn lastig met schermen. Maar ja, rechtshandige tegenstanders zijn ook lastig voor een linkshandig persoon, zeker als je net begint. Was geen succes dus helaas ;(

Verder gelukkig geen last van mijn "beperking" hahaha!