Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

littletash

Re: Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:22

Op mijn favoriete eiland Zakynthos <3
We gingen naar een restaurant bovenop een heuvel waar je de zonsondergang heel goed kan zien. Zaten aan een klif waardoor we perfect de zon in de zee konden zien zakken. Op het moment dat de lucht het roodst was is hij op zijn knieën gegaan. <3

Hij heeft mij 6 juli ten huwelijk gevraagd en volgend jaar gaan we 6 juli trouwen :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:27

In Oostenrijk in de zelfde plaats waar we elkaar hebben leren kennen tijdens een skivakantie.
We hadden het al over trouwen gehad, en toe hij daar steeds verder op doorging zei ik dat ik nee zou zeggen als we voor de ambtenaar zouden staan als hij me niet netjes op de knie ten huwelijk zou vragen.
Dus dat heeft hij toen direct op onze hotelkamer gedaan :D
we zijn nu 35 jaar getrouwd en drie kinderen verder en nog steeds gelukkig getrouwd

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:52

Om een uur of 2 's nachts, in Middeleeuwse kleding tot mijn knieën in een fontein, met een flinke slok op ;P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:38

In een poepiechique hotel na een heerlijk etentje, met een enorme bos rode rozen, rozenblaadjes op het bed en een grote kan verse sinaasappelsap (omdat ik geen champagne lust, haha). Mijn man op de knie en de grote vraag 'wil je met me trouwen?'
Dat was in september 2012, 19 april 2013 zijn we getrouwd.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:49

Mijn man had drie maanden stiekem aan een filmpje gewerkt met allerlei vrienden en familie, maar niemand wist waarvoor het was :') ze moesten bijv een dansje doen of iets playbacken. Hij heeft "ons" liedje opnieuw ingezongen met tekst die op ons van toepassing was, alle muziek ook zelf gemaakt en hier in het dorp al filmend naar de kapper en bloemist geweest etc. Er wordt nog steeds over gesproken := op de dag zelf heeft hij eerst mijn ouders om mijn hand gevraagd (en dat ook nog in het filmpje verwerkt) en vervolgens savonds op een feestje dat we bij ons thuis gaven het filmpje opgezet. Ik was echt totaal in shock := := inmiddels zijn we ruim drie maanden getrouwd..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:59

VogeltjeM schreef:
Mijn man had drie maanden stiekem aan een filmpje gewerkt met allerlei vrienden en familie, maar niemand wist waarvoor het was :') ze moesten bijv een dansje doen of iets playbacken. Hij heeft "ons" liedje opnieuw ingezongen met tekst die op ons van toepassing was, alle muziek ook zelf gemaakt en hier in het dorp al filmend naar de kapper en bloemist geweest etc. Er wordt nog steeds over gesproken := op de dag zelf heeft hij eerst mijn ouders om mijn hand gevraagd (en dat ook nog in het filmpje verwerkt) en vervolgens savonds op een feestje dat we bij ons thuis gaven het filmpje opgezet. Ik was echt totaal in shock := := inmiddels zijn we ruim drie maanden getrouwd..

Je snapt wel dat we nu allemaal heel graag dat filmpje willen zien he

Hier nog geen aanzoek, wel plannen maar aanzoek komt nog (mag niet ongeduldig zijn hahaha)

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:04

Mijn (nog steeds) verrloofde heeft stiekem paardrijlessen genomen om mij op mijn verjaardag vorig jaar (17 augustus) ten huwelijk te vragen op de rug van een witte Arabisch volbloed <3 . En daarna is hij letterlijk voor mij gevallen _O- :=

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:19

Mijn vriend heeft me op een internationale hondententoonstelling gevraagd. Heeft hier heel veel voor geregeld (allemaal mensen die met hem samenspanden... en ik heb er niets van gemerkt...)

1 van de organisatie van de show heeft mij gevraagd of ik met mijn jonge hond (roemeense karpatische herder) naar de erering wilde komen, zodat ze wat over dit onbekende ras konden vertellen (zijn er 6 in NL).
Hier een filmpje van het aanzoek (let niet op het geluid, de kant waar gefilmd werd, zat de tribune vol..)
https://www.facebook.com/gelt.hoekstra/ ... =3&theater

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:37

Goed, zal ik na al deze romantische, goed voorbereidde aanzoeken mijn verhaal dan maar plaatsen? :+

Ik ben in april 2014 een week alleen naar een vriendin in Dubai geweest. Toen ik terugkwam, stond mijn (toen nog niet) man mij op te wachten op het vliegveld in Dusseldorf. Dus hop, bagage opgehaald en snel naar huis. Onderweg vertelde ik natuurlijk uitgebreid over mijn avonturen daar. Tussendoor zei hij al wel een paar keer dat hij mij gemist had, waarop ik antwoordde dat ik hem eigenlijk niet zo had gemist door alle indrukken aldaar :=

Uiteindelijk reden we op de autobahn en ging hij geheel onverwachts eraf bij een hele vieze, louche parkeerplaats voor truckers. Je weet wel, zo'n exemplaar met 1 overvolle prullenbak en geen sanitair. Toen we uiteindelijk stil stonden vroeg ik hem wat dit moest betekenen, ik dacht dat er iets stuk was aan de auto! :+ Hij zei toen dat hij me echt heel erg had gemist en me nooit meer zo lang wilde missen.. met daar achteraan de vraag of ik met hem wilde trouwen <3 Dus denk nog even aan de omgeving, mijn man met de grootste zenuwen EVER en ik die net stuiterend uit een vliegtuig kwam na een toffe trip naast elkaar in de auto.

Mijn antwoord: ja, natuurlijk! Ik heb hem toen een kus gegeven en na een vreemd stil moment van bezinning heb ik hem gevraagd of we de reis konden vervolgen omdat ik enorme honger had na het reizen en ik naar huis wilde :') In eerste instantie had hij spijt dat hij het zo niet-romantisch en impulsief had aangepakt, maar ik vind het echt een leuk verhaal als ik er op terugkijk :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:43

Amaryllis, haha.. Geweldig! :D
Eleionomae, nog gefeliciteerd! :D

Mijn vl heeft mij gevraagd in het bos toen we met mijn paard aan het wandelen waren :+:
Dat was in januari dit jaar. 25 september 2015 gaan we trouwen ^&+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:02

Jeetje wat een rust hier!

Mijn vriend is niet de grootste romanticus maar doet regelmatig z'n best.

De woonkamer vol kaarsjes op kerstavond en toen ging hij op z'n knieën. Heerlijk intiem gewoon hij en ik.
Uiteraard heb ik ja gezegd! <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:55

BiBiQ schreef:
Jeetje wat een rust hier!

Mijn vriend is niet de grootste romanticus maar doet regelmatig z'n best.

De woonkamer vol kaarsjes op kerstavond en toen ging hij op z'n knieën. Heerlijk intiem gewoon hij en ik.
Uiteraard heb ik ja gezegd! <3

Leuk!! Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie ongeveer trouwen?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:10

Bedankt!!!
Een echte datum zijn we nog niet uit. Heb een mooie jurk online gezien en wil volgens mij niet weten hoe duur die is haha.

Komen nog wat dure dingen aan komende maanden en daarna flink sparen gezien we na de ceremonie wel een leuk feest willen.
Hoorde wel dat m'n vriend graag in de zomer wil trouwen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:12

Tijdens een eigen gemaakt diner tuis bij kaarslicht. Gewoon zoals we zijn. Niet in een luxe restaurant ofzo.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:18

Gefeliciteerd chasey. Net zoals bij ons ongeveer. Lekker intiem.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:25

Ja lekker simpel, maar wel heel romantisch hoor :D
Tuis is natuurlijk Thuis. ;)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:09

Ik ben niet gevraagd, maar heb mijn vriend gevraagd.

Toen we 2 jaar samen waren hadden we een weekend in een luxe hotel geboekt. Ik had 2 ringen gekocht en wilde hem op zaterdag vragen. Maar vrijdag was ik zo zenuwachtig dat ik het toen gedaan heb in onze hotelkamer na het eten. Hij zei direct "ja natuurlijk". Op 2 februari zijn we een jaar getrouwd

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:11

In een sneeuwhotel in Lapland! Het mooiste plekje ter wereld wat mij betreft...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:16

In de sneeuw, midden in Central Park, New York :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:19

Niet, ik heb hem gezegd dat het nu maar eens moest gebeuren, had zin in een feest en onze ouders waren er allemaal nog. Gepland op een dag waarop de sportteams ook konden ivm met de competitie( hij speelde topsport in teamverband) en het cafe besproken op weg naar ons vakantie adres.
Helemaal super zakelijk dus maar wat hebben we een fantastische dag gehad. Wij zijn beiden niet van die romantische zielen dus zo was het voor ons prima, op vakantie trouwringen gekocht en daar met z'n tweeen de verloving gevierd.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:31

Ten eerste gefeliciteerd!!! *\o/*

Eeeehm.. Ik ben niet gevraagd, maar heb wel gevraagd. :D :D
Dit was vooraf afgesproken, een vrouwen relatie ;)

Maar mij vriendin liep al een tijd (2014) te zeuren wanneer ik haar nou eindelijk ging vragen.. Nou ja wanneer dat ik denk dat het de juiste tijd is.. Maar ik zei toen binnen nu en 5 jaar... Elke keer weer zuchten en zeuren.. :+ Dus op een gegeven moment maar gezegd dat ik haar met mooi weer zou gaan vragen..
Maar ja wanneer ik het nou mooi weer.. {:} Dus elke keer maar zeggen "het is toch zulk mooi weer vandaag".. Tja, dat zal het morgen ook wel weer zijn, en zo verstreken de maanden maar niet wetende dat ik er in Maart dit jaar al mee begonnen was met plannen.

Op 9 September (gelukkig ook daadwerkelijk mooi weer) heb ik om 7.30u de gordijnen open gedaan en gezegd dat het vandaag prachtig mooi weer is, en heb haar een envelop gegeven met de eerste opdracht. Ontbijtje stond klaar, en gaan.
Met enig tegenspurtelen is ze aan de eerste opdracht begonnen en ben ik weggegaan.
Ze moest naar verschillende personen rijden heel friesland door crossen om vervolgens opdrachten te doen en tegenprestaties bij foute antwoorden en pakjes ophalen, 9 adressen allemaal familie en vrienden. Bij haar zus mocht ze de pakjes uitpakken en van de pakjes maken wat er gemaakt kon ( cupcakjes) Die ze vervolgens bij mijn werk moest uitdelen aan al het personeel. Daar moest zij een pak aan trekken (ziekenhuis) en op een nep arm een infuus prikken, dit omdat ze vond dat ik wel op haar kon oefenen met infuus prikken en ze daar heel vaak om heeft gezeurd ;)
Daarna moest ze naar ons huis om daar vervolgens een weekend tas in te pakken.
Niet dat we weg gingen, maar toch even een bezigheid.
Vervolgens moest zij om 17u op haar werk zijn om daar te gaan eten met de hele familie waar ze de allerlaatste opdracht moest uitvoeren.
Wil je:
A: Registreren
B: Trouwen
C: Niks.

In tranen zei ze JAAAAA... ehm maar Ja wat?? Wat we hadden altijd discussie want mw wou trouwen en ik registreren, dus heb haar de keus gegeven.
Ze heeft B gekozen, en wij gaan 9-9-16 Trouwen.

We zouden geen ring doen, want mw heeft er al zoveel van mij, en wou graag geld besteden aan een mooie trouwring, maar toch symbolisch een ring gekocht, en heeeeeeel cliché in een toetje verstopt en laten graferen. Met in het fries "mooi weer" er in.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:34

Wij zijn in 2011 getrouwd.
Ik wilde nooit trouwen, totdat HIJ in mijn leven kwam. 6 jaar heimelijk verliefd geweest, maar onbereikbaar.
Toen plotseling bleek dat het wederzijds was, wilde ik de volgende dag eigenlijk al trouwen :D

Uiteindelijk een jaar later kreeg ik onderweg naar mijn werk een smsje....

"Trouwen?"

Ehhhh JA! Sinsdien getrouwd en nu bijna 5 jaar verder en stikgelukkig <3

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:37

Leuk topic! Nig niet gevraagd maar wie weet ooit!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:10

Ik ben gevraagd in augustus dit jaar, in Mexico bij Chitzen Itza, een van de 7 wereldwonderen <3

Na de grote vraag volgde een applaus van het 'publiek'.
Echt heel mooi!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:18

Ik heb het zelf maar geregeld, anders was het er nooit van gekomen.
Mijn man gebeld op zijn werk en gezegd dat ie 31 mei vrij moest nemen ivm zijn bruiloft :+