De platte Aarde (Flat-earth)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Re: De platte Aarde (Flat-earth)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:50

Komen buiten aardse wezens je ophalen :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:53

BeSen schreef:
Komen buiten aardse wezens je ophalen :P

Flatlanders die uit een tweedimensionale wereld komen :D
Maar het kan ook zijn dat je op de olifanten die de aardschijf dragen valt ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:00

Kuggur schreef:
Ehm realiseren jullie je écht niet dat de hele "flat earth society " één grote grap is, en dan bedoel ik letterlijk een grap?

Dat zal best want de ene helft van de Amerikanen is gek genoeg om dit te bedenken en de andere helft is dom genoeg om het te geloven.......

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:27

De aarde ís plat hoor!

De rijke mensen leven in het midden, die hebben meer eten en zijn zwaarder.
Daardoor buigt de aarde in het midden een beetje door en loopt al het water naar het midden, soms iets te veel de laatste tijd, dan overstroomt het een beetje.

Aan de randen is dus minder water en weinig eten en veel armoede, dat zijn de derde wereldranden :Y)
Het is daar ook warmer omdat ze ietsje hoger en dichter bij de zon zitten.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:28

Australie en nieuw Zeeland Ijn toch geen derde wereld landen :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:37

BeSen schreef:
Palmera schreef:
Lijkt mij een ideale oplossing voor die anderen malloten die aan groepszelfmoord doen uit naam van het één of andere opperhoofd: gewoon van de aarde afspringen :')

Of mensen die je niet wilt even van de aarde afgooien :Y)

I.p.v je vriend/kind/hond achter het behang te plakken als hem even beu bent kun je hem ook even buiten de aarde hangen :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:37

Nee die liggen ook in het midden, de kaarten die je overal ziet zijn een leugen :D

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:39

KoudbloedKim schreef:
Omg. :x

Trouwens, heel soms denk ik weleens dat wij in een soort computerspel leven. :+
Dat we een soort mieren zijn in een glazen bak en we worden bestudeerd. _O-

You're not wrong... _O-

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:40

De webshop laad bij mij niet...
Ik denk soms wel eens dat mn hele leven een droom is!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:46

Arethe schreef:
KoudbloedKim schreef:
Als dat zo was geweest, waren er al wel mensen van de aarde afgevallen. :Y)

Mensen van Nasa bewaken de ijsmuur zodat er niemand vanaf valt.

*heb de website even bekeken

:')

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:47

LBLGypsyCobs schreef:
De aarde ís plat hoor!

De rijke mensen leven in het midden, die hebben meer eten en zijn zwaarder.
Daardoor buigt de aarde in het midden een beetje door en loopt al het water naar het midden, soms iets te veel de laatste tijd, dan overstroomt het een beetje.

Aan de randen is dus minder water en weinig eten en veel armoede, dat zijn de derde wereldranden :Y)
Het is daar ook warmer omdat ze ietsje hoger en dichter bij de zon zitten.

Strak verhaal! :')

Wat de OP betreft: de middeleeuwen waren expres "clueless" tijden. De adel was destijds zodanig sterk met de kerk verbonden dat de opleving van geloof en het ontkennen van wetenschap zeer grote belangen (en gevolgen!) had. Vergis je niet. Deze belangen spelen nog steeds een vrij grote rol in vele gebieden. Van anderen die zich bij zo'n beweging voegen denk ik juist weer dat ze het uit een soort van nostalgie doen....en voor weer anderen zal het sociale aspect misschien een bonus zijn? Eenzaamheid doet gekke dingen met een mens. Ik heb laatst mezelf ge-high-fived, maar dat is een héél ander probleem ;)

Tot slot is er educatie. Er zijn nog steeds "hoog aangeschreven" scholen waar zaken als evolutietheorie niet tot het lesprogramma behoren, omdat scheppingstheorie the way to go is. Het is niet heel gek te denken dat een deel van die scholen op zijn beurt nog verder gaat en helemaal in middeleeuws gebeuren blijft hangen wat kennis omtrent de wereld betreft.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:48

Basilicium schreef:
KoudbloedKim schreef:
Omg. :x

Trouwens, heel soms denk ik weleens dat wij in een soort computerspel leven. :+
Dat we een soort mieren zijn in een glazen bak en we worden bestudeerd. _O-

You're not wrong... _O-

Ik zou er niet te luid om lachen. Er is een redenatie, áls het mogeiljk wordt met héél krachtige computers een compleet universum te simuleren (en het ziet ernaar uit dat dit inderdaad mogelijk is) dan is de kans dat dit al gebeurt is en we in een dergelijke simulatie leven héél groot....Hopen dat "ze" niet binnenkort meer plaats nodig hebben op hun harde schijf.... :oo
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 09-08-15 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:49

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:51

Diegenen die begonnen zijn met het vliegende spaghettimonster maken zich zorgen dat het pastafarisme zich wel eens tot een echte religie zou kunnen ontwikkelen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:53

Oh maar ik geloof ook zeker wel dát het tot de mogelijkheden behoort! Ik heb de rotflol smiley er vooral aan toegevoegd om ieder bericht dat ik in de toekomst post nog enige geloofwaardigheid te geven.

Het simulatie-idee komt vooral in me op wanneer ik lange afstanden afleg. Kan het niet goed verklaren.

Zou een simulatie niet óók kunnen verklaren dat we een platte aarde als rond zijn gaan theoriseren, of andersom? ;)

Ik raad overigens iedereen aan zich te verdiepen in het vliegende spaghetti-monster. Dat is zo'n beetje mijn religie nu. Maar geen zorgen Kuggur, ik begrijp de ironie volledig en ben ook vanuit ironische spot aanhanger.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:02

Dit zag ik op de Wikipedia pagina van het vliegende spaghetti monster:

-Wie zich aan de lievernieten houdt, kan na zijn of haar dood in de hemel komen. Deze staat vol met stripperfabrieken en biervulkanen.-

Dus als je Bier erg lekker vind :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:19

BeSen schreef:
Dit zag ik op de Wikipedia pagina van het vliegende spaghetti monster:

-Wie zich aan de lievernieten houdt, kan na zijn of haar dood in de hemel komen. Deze staat vol met stripperfabrieken en biervulkanen.-

Dus als je Bier erg lekker vind :Y)

Hhhmmmm, dat begint verdacht te lijken op het verhaal van de zeven maagden die aan de zelfmoordterroristen worden belooft (of dat echt waar is, laat ik in het midden, het is ook maar wat er naar buiten gebracht wordt).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 16:32

Yummmm, Spaghetti!
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:01

Basilicium schreef:
Tot slot is er educatie. Er zijn nog steeds "hoog aangeschreven" scholen waar zaken als evolutietheorie niet tot het lesprogramma behoren, omdat scheppingstheorie the way to go is. Het is niet heel gek te denken dat een deel van die scholen op zijn beurt nog verder gaat en helemaal in middeleeuws gebeuren blijft hangen wat kennis omtrent de wereld betreft.

Dat je geen evolutietheorie gedoceerd krijgt betekent niet dat je niet weet dat de aarde rond is hoor :') ik weet zeker dat niemand op zulke scholen dat gelooft. Over het algemeen komen daar ook slimme mensen van school af en in de Bijbel wordt gewoon gesproken over een ronde aarde ;)