Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:33

Kan voor hem ook zeer gunstig zijn om de navelstreng door te knippen die hem voedt; wie weet komt hij dan wel in actie en kan hij miraculeus opeens wél werken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:39

Ik zou hem de deur wijzen, voor hem ook beter kan hij leren zijn eigen boontjes te doppen. Ik zou ook gek worden om met zo'n persoon samen te leven...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:48

Wauw ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden.
Als er nou inderdaad psychisch iets aan de hand zou zijn was 't nog wat anders, maar ook dan zou 't tijd worden dat ie wat gaat doen met z'n leven.
Hij zal 't wel lekker makkelijk vinden zo.

En die opmerking van dat andere meisje vind ik erg respectloos.
Denk dat je hier beter vanaf kan gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:49

Het lijkt mij logisch dat hij alles zelf moet betalen.
Als hij een bijstandsuitkering krijgt dan lijkt het mij logisch zeker als jij 40-60 uur werkt en daar loon voor krijgt.
Pas maar op dat ze er niet achterkomen dat jullie een relatie hebben anders kun je nog gepakt worden voor bijstandsfraude.

Of je maakt er een einde aan of je gaat samen een goed gesprek aan en gaat gezamenlijk ultimatum stellen.

Dat het zo niet verder kan lijkt mij duidelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:54

Ik denk inderdaad dat het ook voor hem beter is als hij de kans krijgt om volwassen te worden en zelf zijn keuzes te maken en zelf de gevolgen dragen. (Een recht om zelf de gevolgen te mogen dragen zelfs. Dat vergeten we vaak. Hoe kan iemand leren als ze nooit de kans krijgen om werkelijk te ervaren dat er consequenties zitten aan wat je doet, omdat iemand anders het toch wel oplost?)

Ik verbaas me wat dat betreft ook wel over de wens om anderen te veranderen (/dingen voor die ander te bepalen, te regelen, in te vullen) naar een beeld dat jij hebt over hoe iemand zou moeten zijn. ("Niet lui" bv.)
Dat geeft toch een ongelofelijk ongelijkwaardige relatie lijkt me. Ik zou daarin volgens mij echt veel simpeler zijn: ik zou die aanvraag niet indienen, het bezwaar niet schrijven en geen sollicitaties scrhijven voor een ander. Hulp - prima. Maar het initiatief is echt niet aan mij, want zo'n relatie zou ik nooit met een partner willen hebben.

En in dat opzicht vind ik het dus niet bewonderenswaardig engelengeduld om het zolang vol te houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:55

Je bent een knappe meid om te zien dus ik zou zeggen Go For It! Schop hem eruit en zoek iemand die jou wel waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:56

Wanneer is hij gezond verklaard door GGZ? Want dit is natuurlijk geen normaal gedrag. En heb je zelf die rapporten gezien of geloof je hem op zijn woord?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:56

@janderegelaa: was het anders geweest als ze in jouw ogen niet knap geweest was?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:58

Shadow0 schreef:
@janderegelaa: was het anders geweest als ze in jouw ogen niet knap geweest was?

Ik wacht vol spanning op het antwoord :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:59

Gut, iemand probeert ook eens een compliment te maken hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:59

Sheran schreef:
Gut, iemand probeert ook eens een compliment te maken hoor :')

Ohmygod inderdaad.... _O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:09

OsMo schreef:
Het lijkt mij logisch dat hij alles zelf moet betalen.
Als hij een bijstandsuitkering krijgt dan lijkt het mij logisch zeker als jij 40-60 uur werkt en daar loon voor krijgt.
Pas maar op dat ze er niet achterkomen dat jullie een relatie hebben anders kun je nog gepakt worden voor bijstandsfraude.

Of je maakt er een einde aan of je gaat samen een goed gesprek aan en gaat gezamenlijk ultimatum stellen.

Dat het zo niet verder kan lijkt mij duidelijk.

Wonen jullie samen ts? Uit je verhaal maak ik op van wel.. dan vind ik het inderdaad erg vreemd dat hij bijstand krijgt. Heeft hij namelijk geen recht op.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:14

We wonen officieel niet samen inderdaad. Ben hier wel vaak. Maar zit ook nog vaak genoeg bij mijn ouders om de situatie zeg maar te ontvluchten. Ik heb zelf een huis gekocht (dus niet samen met hem). Maar volgend jaar oktober kan ik daar pas in. Onbewust ben ik al langer afstand aan het nemen (anders koop je geen huis in je uppie )
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 08-08-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:16

Ik ondersteun hem dan ook financieel verder niet... Maar ja ik vind het zo verschrikkelijk dat hij zo gespekt wordt door de overheid. Hij zegt ook zelf. Waarom zou ik werken, kijk hoeveel ik van de overheid krijg? Ja maar je hebt geen pensioenopbouw etc., zeg ik dan altijd. En oh wat is 900 euro netto toch een vetpot... Tuurlijk je krijgt wel huurtoeslag nog en zorgtoeslag maar meer ook niet...
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 08-08-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:17

In ieder geval ophouden met hem redden ts. Laat hem maar lekker op zijn muil gaan. Trek je handen ervan af, je bent zijn moeder niet en moet die rol ook niet willen vervullen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:20

Melden dat hij kan werken maar niet doet? Als hij geen geld binnenkrijgt zonder iets te doen.. Moet hij wel werk zoeken?

Zou overigens weggaan.. Lekker respectloos door te zeggen dat ie bij een ander meer moeite zou doen.. Nou veel succes met een ander vinden dan! :evaw:

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:21

Tja... heb er ook vaak aan zitten denken om gewoon anoniem bij de gemeente te melden dat hij gewoon echt de boel saboteert... Ik vind de gemeente overigens ook laks. Hij heeft sollicitatieplicht maar wordt nooit gecontroleerd... lekker makkelijk.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:22

Oei, dat lijkt verdacht veel op fraude... Of snel echt uit huis of aangeven bij de gemeente dat je samenwoont zodat ze de bijstand kunnen aanpassen. Hij heeft dan nog wel recht op bijstand, maar een lager bedrag. Want de situatie nu is fraude... En daar kunnen jullie beide mee in de problemen raken. Als ze erachter komen moeten jullie alles terug betalen wat je vanaf moment van samenwonen aan uitkering hebt ontvangen. Ja, jullie, niet alleen hij.. Immers worden jullie als samenwonend gezien dus ben je beide verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens en dus beide verantwoordelijk voor de fraude. Zeker dus niet aangeven! Daar breng je jezelf mee in de problemen. Degene met het inkomen is dan de pineut, want er word gekeken naar inkomen en degene met het meeste inkomen betaalt het meeste terug. Je wilt niet in die situatie terecht komen! Geld moeten terug betalen wat hij ontvangen en gebruikt heeft. Dus verander er snel wat aan. Want 'zit ook veel bij mijn ouders' is niet een goed genoeg argument om het niet als samenwonen te zien als je daar meerdere keren per week bent, daar je kleren hebt, meubels etc... Dus veranderen deze situatie! Voor je in de problemen komt.. En voordat je vast zit in een relatie met een vent die geen toekomst heeft..

En topic verwijderen. Overheid heeft speurhonden op het internet om naar zulke dingen te zoeken. Zo is een kennis ook betrapt, die bewust fraude pleegde, ondanks mijn waarschuwingen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 08-08-15 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:25

Goede tip, maar ik sta hier niet ingeschreven. En er mag iemand zo nu en dan bij je slapen volgens de regels van de bijstand. Ik heb hier dan ook niet standaard mijn kleding etc. Dit ligt allemaal nog bij mijn ouders. We wonen dus niet samen. Ook vanwege mijn werk slaap ik vaker bij mijn ouders aangezien dit voor mijn werk gewoon makkelijker is. En het allerbelangrijkste natuurlijk... ik financier niets voor hem...
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 08-08-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:27

Niet ingeschreven staan doet er niet toe. Kennis haar vriend had nog altijd zijn eigen woning.. Maar was er nooit, woonde eigenlijk bij haar, maar stond niet ingeschreven.

Slaap je meer dan drie nachten bij hem, doen jullie gezamenlijk boodschappen? Zelfs dan al kan er een risico zijn.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 08-08-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:27

Ik vermoed toch dat er meer speelt... een flinke depressie of een burn-out.
Vind sommige reacties dan ook behoorlijk heftig, aangezien we eigenlijk amper iets weten.

Is het geen optie om een break te nemen? Een pauze in je relatie?
Of hem de keuze geven om nogmaals hulp te zoeken?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:28

Nou dan neem ik toch het zekere voor het onzekere en ga ik proberen dit topic te laten verwijderen. Bedankt voor de tip!

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 19:30

Depressie of iets dergelijks zou inderdaad kunnen. Maar heb het via die weg ook al geprobeerd. Alleen dan geeft hij dus mij de schuld. En ik ben dan degene die hulp moet zoeken. Hij nooit want hij is mr perfect. Tenminste zo gedraagt hij zich. Ik heb vaak genoeg gezegd tegen hem van luister eens als je gewoon depressief bent, maak dan een afspraak bij Psyq of iets dergelijks. Als je wilt dat ik mee ga prima etc. Ik heb echt mijn best gedaan op dit vlak...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:30

Ben het deels eens met Kbk. Er kan meer achter liggen en je kan proberen dat uit te zoeken en hem naar hulp te krijgen. Maar in de long run, kies wel voor jezelf. Als hij geen hulp wil of niet wil of kan veranderen.. Dan moet je keuzes maken.. En na anderhalf jaar proberen. Ik weet niet. Jij kent hem het beste. Denk je dat hij wil veranderen? Als hij deze situatie zo prima vind.. tijd voor een hartig gesprek waarin je aangeeft misschien weg te willen.. dat kan misschien wel dat duwtje in de rug zijn om aan hemzelf te gaan werken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:31

Er speelt waarschijnlijk wel meer gezien zijn gedrag, het "nachtleven" en de desinteresse in zijn omgeving en toekomst. Maar op basis van de respectloze manier waarop hij met TS omgaat en de manier waarop TS over hem praat (die ook niet echt getuigt van respect en liefde) is mijn advies om hiermee op te houden.