Kind valt voorover in autostoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Kind valt voorover in autostoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:46

Nou je afvragen of Zulke reizen verantwoord zijn....voor kinderen....

Ik heb vaak genoeg schade aan kinderen gezien, door onkunde van ouders, die ten koste gaat van kids, als ze slapen moeten ze in natuurlijke goede positie liggen, als dat geen optie is, niet autorijden voor zon lange tijd! Ze beschadigen hunzelf zonder dat ze t in de gaten hebben.

Net zoals bv aadrink achtige sappen aan kind onder de 3 jaar geven, dit is van grote invloed op ontwikkeling en werking vd hersenen....

Lijkt mij wel dat er opties zijn, als je als ouder verantwoordelijk genoeg bent om dat te bekijken en te doen!

Succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:11

Wij hebben zo'n nieuwere stoel met blok voor de buik. Dan valt ze wel naar voren maar ligt dan op de armen. Ik heb niet het idee dat dit onprettig ligt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:31

Sizzle schreef:
Wij hebben zo'n nieuwere stoel met blok voor de buik. Dan valt ze wel naar voren maar ligt dan op de armen. Ik heb niet het idee dat dit onprettig ligt.

Oude tijden herleven weer dus, in zo'n stoel zat ik als kind ook :D maar het werkte wel :j

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:11

We zijn ondertussen een nieuwe stoel voor hem gaan halen, die wel in ligstand kan, in combinatie met zo'n dik gordelkussen zoals hier werd gegeven als tip lukt het perfect! Bedankt voor het meedenken iedereen!

@sigrid1182: wij zoeken net een oplossing om hen comfortabel te laten slapen. Ja, we nemen hen (voor het eerst) mee op reis en het is een lange autorit, maar ik denk dat we er alles aan proberen te doen om het voor hem ook zo comfortabel en veilig mogelijk te maken. Ze zitten alle 3 in de meest veilige stoel voor hun leeftijd, we hebben speciaal daarvoor een nieuwe (veilige) wagen aangekocht om dit te doen passen, meer kan je als ouder volgens mij niet doen?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:52

sigrid1182 schreef:
Nou je afvragen of Zulke reizen verantwoord zijn....voor kinderen....

Ik heb vaak genoeg schade aan kinderen gezien, door onkunde van ouders, die ten koste gaat van kids, als ze slapen moeten ze in natuurlijke goede positie liggen, als dat geen optie is, niet autorijden voor zon lange tijd! Ze beschadigen hunzelf zonder dat ze t in de gaten hebben.

Net zoals bv aadrink achtige sappen aan kind onder de 3 jaar geven, dit is van grote invloed op ontwikkeling en werking vd hersenen....

Lijkt mij wel dat er opties zijn, als je als ouder verantwoordelijk genoeg bent om dat te bekijken en te doen!

Succes!

Zittend slapen is niet ideaal, maar soms kom je er niet onderuit dat je kind in de auto in slaap zal vallen. Heeft niet altijd iets met lange reizen te maken. Wel of je kind gewoon moe is. Mijn dochtertje presteert het ook om in slaap te vallen bij een autorit van tien minuten. Wanneer er ritten worden gemaakt van een aantal uur, is het logisch wanneer er minimaal 1 stop wordt ingelast zodat iedereen zijn benen kan strekken.

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:03

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor auto jullie rijden?

Wij hebben een tweeling en verwachten begin volgend jaar de derde, dit past helaas niet op de achterbank in onze huidige auto. ( bmw serie) dus binnenkort moeten we op zoek naar iets anders.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:09

Ik heb het weleens gezien dat er een band rondom de stoel zat aan de bovenkant die het hoofd naar achter hield en ook op de hoogte van het voorhoofd zat met zo een gordel kussentje.

Toen dacht ik nog nou zeg... maar die mensen hadden ook dit probleem bedenk ik nu, ik zag een hoe te maken op pinterest maar kan geen link plaatsen
een riem of band met zo een rond kussentje van de blokker, halfords,gamma

en ik heb zelf gezien in de file destijds dat het goed zijn taak voldeed!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:17

Wij hebben de grootste tussenin zonder stoel (mag tussen 2kinderstoelen) of op verhoger zonder rugleuning. Dan heb je net meer ruimte. Mondeo (model vanaf 2007) past het met 3 stoeltjes. Heeft ook isofix, want bij ons is het vastmaken van de riemen de grootste uitdaging.

In de vakantie hadden ze allemaal een u kussentje van de blokker

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:29

kwita schreef:
Ik heb het weleens gezien dat er een band rondom de stoel zat aan de bovenkant die het hoofd naar achter hield en ook op de hoogte van het voorhoofd zat met zo een gordel kussentje.

Toen dacht ik nog nou zeg... maar die mensen hadden ook dit probleem bedenk ik nu, ik zag een hoe te maken op pinterest maar kan geen link plaatsen
een riem of band met zo een rond kussentje van de blokker, halfords,gamma

en ik heb zelf gezien in de file destijds dat het goed zijn taak voldeed!

nooit doen, als ik het beeld goed voor me heb dan is dit enorm gevaarlijk
het hoofd kan niet natuurlijk mee bewegen en maakt rare knikken je kan daarbij dus je nek breken.

dat is hetzelfde als een speen vastbinden kind kan hierdoor stikken omdat de speen niet uitgespuugd kan worden

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 08:48

@Wieke123: wij rijden met een Audi A6, break (model 2011). Riemen vastmaken is even zoeken in het begin, maar eens je het door hebt gaat het wel redelijk vlot. Ford mondeo zou ik nog niet durven zeggen dat het past hoor, mijn vader heeft zo een (nieuwer model nog) en daar passen onze stoelen zeker niet in.

Isofix is zeker gemakkelijk, maar met een stoel van groep 2 moet je ook met isofix nog aan de gordel kunnen om vast te maken... En bij stoelen met isofix staan deze vast op het midden van de zitplaats waardoor niet een beetje kan geschoven worden met de stoelen en je minder kans hebt om er drie naast elkaar in te krijgen. Daarom hebben wij dus 3 stoelen zonder isofix!

Oh, en opletten bij amerikaanse wagens (jeep, range rover) plaats genoeg voor de stoeltjes maar gordels zijn niet lang genoeg om ze vast te zetten :+

@kwita: bedankt, zal het nog eens opzoeken. Hij zit nu een stuk beter in zijn nieuwe stoel met slaapstand en kussentje maar viel gisteren toch weer een beetje voorover...

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:22

@mivita: bedankt! Wij gebruiken nu idd ook isofix, super handig. Maar idd niet meer te doen met 3 autostoelen.
Wij wilde gaan kijken voor een opel insignia station en een Volkswagen Passat station een a6 zou dus ook nog een optie zijn. Vriendlief wil nog niet z'n degelijke gezinswagen rijden haha

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:45

Fijn dat de nieuwe stoel redelijk goed bevalt.

@wieke123 wij hebben een Peugeot 307 sw station. Hele fijne auto en kan ook als 7 zitter en mooie is dat we stoelendans kunnen doen. Dus wij zetten de stoelen ook weleens achter elkaar voor extra ruimte.
De gordels bij al die stoeltjes zal bij elke auto wel een uitdaging zijn vermoed ik.