Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Corelli schreef:Ben je voldoende in het hier en nu? Als in: ben je met je gedachten ook echt bij datgene waar je mee bezig bent of ben je bijv al enkele stappen vooruit of nog over iets anders aan het nadenken?

tegenwoordig probeer ik dingen wat bewuster te doen en check ik iets vaker of ik mijn telefoon nog ergens heb liggen.
vuurneon schreef:Belangrijke zaken kun je ook op een whiteboard schrijven die je in de keuken hangt. Voordat ik samenwoonde, had ik mijn vriend een whiteboard gegeven voor op zijn slaapkamer. Daar werd bv een acceptgiro opgeplakt die hij moest betalen. Hij had de computer voor het whiteboard dus hij had er altijd zicht op dus die acceptgiro werd keurig de dag erna betaald. Nu ben ik zijn geheugen haha, maar ik verwacht wel dat het whiteboard een rentree maakt als de baby er straks is
Solleke_Noah schreef:vuurneon schreef:Belangrijke zaken kun je ook op een whiteboard schrijven die je in de keuken hangt. Voordat ik samenwoonde, had ik mijn vriend een whiteboard gegeven voor op zijn slaapkamer. Daar werd bv een acceptgiro opgeplakt die hij moest betalen. Hij had de computer voor het whiteboard dus hij had er altijd zicht op dus die acceptgiro werd keurig de dag erna betaald. Nu ben ik zijn geheugen haha, maar ik verwacht wel dat het whiteboard een rentree maakt als de baby er straks is
Dat hielp bij mijn vergeetachtige vriend niet, hij vergat op het bord te kijken...
Denk dat de tip om je goed bewust te zijn van wat je doet een goede is, hoe bewuster je dingen doet hoe meer kans dat het daarna blijft hangen.

Sammie schreef:Ik wil hier eigenlijk een heel verhaal typen, maar ik weet niet meer wat.

Alle belangrijke zaken hebben dus een Onwrikbaar Vaste Plaats in mijn huis. Zodra ik binnenkom -> alle sleutels in een bakje waar verder alleen sleutels in komen; telefoon op een vaste plaats (bijv. aan een lader, en die dan niet telkens in een ander stopcontact steken
), paspoorten en dat soort zaken bijv. altijd in hetzelfde laatje leggen.
].]
]] en boodschappen enz. mee te nemen.
enorm frustrerend omdat ik er gewoon echt niet aan dacht...