want ze leren niet van wat je zegt, maar van wat je doet.Je kan bij de gemeente ook een gratis cursus volgen over het budgetteren. Zit je met allemaal gelijkgestemden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sweetwendy schreef:Dusja1 schreef:Het komt op mij nu vooral over dat je dat gat in je hand drastisch moet verminderen.. En de enigste die je daarbij kunt helpen ben je zelf.
Precies en hoe.. tis lastig omdat me inkomen heel erg schommelt. En wil het wel super graag zelf in beheer houden.
uitrekenen wat je precies nodig hebt per maand en de rest op de spaarrekening zetten. Dan kun je het ook niet uitgeven. sweetwendy schreef:Dusja1 schreef:Het komt op mij nu vooral over dat je dat gat in je hand drastisch moet verminderen.. En de enigste die je daarbij kunt helpen ben je zelf.
Precies en hoe.. tis lastig omdat me inkomen heel erg schommelt. En wil het wel super graag zelf in beheer houden.
Tancreda4 schreef:Super lastig... nu een half jaar op mijzelf, en zeker de eerste maanden hield ik een stuk maand over aan het eind van mijn geld.... ik had het net ietsjes op orde, en toen werd ik werkloos. Mijn eerste ww moet nog gestort worden maar dat wordt heul moeilijk.......
Ik ben alleen, paardlief gaat echt de deur niet uit. Dan ik maar op droog brood.
Scheelt ook... sweetwendy schreef:Ik beperk het boodschappen. 2 x in de week de kleine boodschapjes en 1 keer in de week de grote. Wij drinken veel ijsthee en koop dan de flessen van de lidl en dubbelfriss en ranja.
Ik ga vanaf nu beter op me geld letten voordat het inderdaad helemaal in de soep loopt (schulden)..