'Opeens' mis ik mijn vader...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:23

Quir schreef:
Ik zou gewoon vaste dagen vooraf afspreken, gewoon een keer in de maand of 2 maanden. Die dagen dan ook echt vrij houden.

Dat is ook een goeie inderdaad :j

Mijn ouders hebben vrienden die ook ver weg wonen, en zij komen standaard met pinksteren en oud&nieuw bij elkaar. Iedereen weet dat en houd het standaard al vrij, zonder 'echt' af te spreken, en zo zien ze elkaar minstens 2x per jaar. Super handig :j Misschien kan je met je vader ook een paar van die vaste dagen afspreken?

DiantaM

Re: 'Opeens' mis ik mijn vader...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:51

De tip is hier boven al gegeven, niet moeilijker maken dan het is! Het is maar 2 uurtjes, je bent er zo. Je kunt zelfs op 1 dag gemakkelijk heen en weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:58

Stop met zoeken naar redenen waarom je niet kunt gaan, gewoon doen. Zeg iets af, plan een weekend.

Het kan nu nog, ik zou er alles aan doen en voor over hebben om nog een dag met mijn ouders en schoonouders door te brengen maar dat kan helaas niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:09

Het kan inderdaad makkelijk in 1 dag. Als ik mijn kinderen wegbreng en haal rijd ik op en neer (totaal 400km per keer). Het is gewoon wat je gewend bent.

En laatst moest ik naar Amsterdam om te werken, trein reed niet dus de auto gepakt. 160km enkele reis. Kwam ik daar, waren er geen cliënten dus kon weer terug naar huis. Ben toen wel nog even bij mijn moeder gaan lunchen en toen weer terug.

Lekker muziekje aan in de auto, lekker meebleren en er is altijd genoeg te zien onderweg, of na te denken over vanalles en nog wat. Hoe ik de tuin wil of zo. :')

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:08

TS, heb je nog wat aan de gegeven tips?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:23

Jahoor, ga idd gewoon een paar keer vooruit plannen en met ze overleggen dat ik ze vaker wil zien en of we het dan om en om kunnen doen of halverwege.

Bel ze straks om te vragen of ik zondag langs kan komen. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:26

Bellatrix schreef:
Fotomeeting, housewarming, BBQ, fotoshoot...die dingen staan allemaal al een tijd gepland en wil ik eigenlijk ook niet afzeggen. Volgens mij heb ik wel een dagje niets deze maand maar ik wil eigenlijk een nachtje blijven ipv dezelfde dag op en neer rijden. Er is plek in de caravan als ik wil blijven slapen dus dat is geen probleem maar dan moet ik dus echt een heel weekend niets hebben. Dan kan ik er gewoon meer uithalen zeg maar.

Maar ik kan misschien wel de 16e heen en weer rijden als zij dan ook kunnen...tis gewoon stom dat ik er nu opeens zo over denk en ze zo mis. :')

Lalidan, je hebt gelijk...en vooruit plannen is wel een goed idee. :j Dat zou alles al veel makkelijker maken dan steeds een gaatje zoeken...

Tijd is een kwestie van prioriteit. Je wordt heus niet gemist als je een keertje niet op een fotomeeting bent.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:27

2 uurtjes? Jeetje, toen wij nog in Nederland zaten woonden wij ook 2 uur van onze familie maar zagen elkaar zeker 1 keer maand, vaak nog wel meer.

Nu wonen we in Engeland en zien we ze nog maar 1 keer per jaar, simpelweg omdat met 6 kinderen heen en weer reizen praktisch niet echt mogelijk is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:39

Zij zijn ook gewoon heel druk, het ligt niet alleen aan de reistijd. Het is gewoon moeilijk plannen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:41

relaties veranderen in de loop van de tijd TS..

daarom vind ik het niet zo verwonderlijk dat terwijl het tien jaar goed ging zoals het was, nu er ineens een gemis optreed. Immers je leven veranderd, je behoeften veranderen en de verstandhoudingen door toenemende leeftijd veranderen.

Als ik je stukje zo lees, denk ik dat je wellicht niet zo heel breed zit, maar het niet in zoveel woorden zegt. Daarom is het ook heel makkelijk oordelen dat het 'maar' twee uur rijden is.. Niet iedereen heeft natuurlijk iedere maand zo'n 50 euro over om familie te bezoeken.

Check voor de zekerheid even voor NS kaartjes, met regelmaat kun je ze via het kruidvat en dergelijken aanschaffen voor 10-15 euro. over lange afstanden doe je niet eens zoveel langer erover per trein dan met een auto.

Verder dan dat zou ik mijn behoefte bij mijn vader onder woorden proberen te brengen..
Welllicht dat hij hetzelfde ervaart (immers een relatie met een volwassen dochter van 33 is een heel andere ervaring dan een veredelde jong volwassene die net op zichzelf is). Het leven wordt ook steeds kostbaarder, of althans je ervaart het zo omdat de tijd die je nog samen hebt natuurlijk steeds korter wordt, al zal je dit al eerder voelen dan menig ander omdat je je bewust bent van hoe snel iemand weg kan vallen.

Je kunt natuurlijk niet in je vaders beurs kijken, maar wie weet als hij je behoefte kent en wellicht ook hetzelfde gevoel heeft, kan hij een keertje extra naar Nederland komen voor een familiebezoekje..

een paar uurtjes is niet het einde van de wereld, zelfs niet met een eventueel kleinere beurs.. wellicht kun je online netwerken om met mensen mee te rijden tot een bepaalde hoogte waardoor de reistijd gezelliger is en de reiskosten wat gedrukt worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:52

Bedankt, het is precies zoals jij het verwoord. Ik heb het idd niet zo breed en 50 euro per maand is best veel, ik jureer in de weekenden voor extra geld en daar doe ik zulke dingen van. Maar ik zit niet elk weekend dus komt er ook niet altijd geld binnen, zeker in de zomermaanden zijn er weinig wedstrijden (FNRS jury) dus moet ik de leuke dingen doen van het geld wat ik op dat moment heb. Maar ik ken mijn vader, als ik naar ze toe kom moet ik de tank niet volgooien want mijn vader gooit hem dan in Duitsland vol en betaald voor mij. :+:

Ze zijn in principe best vaak in NL omdat zij daar ook familie heeft zitten dus misschien kunnen ze dan een keer over Achterveld rijden. Zal het es vragen.

Trein is niet handig, die komt niet waar ze wonen...dan moet ik tot Emmen en volgens mij zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn als met de auto...en de auto is wel makkelijker anders moet ik hem in Leusden parkeren, dan met de bus naar het station en dan met de trein. Heb geen OV, ga nooit met het OV en dan moet ik een eenmalige OV kaart kopen waar een bepaald bedrag op moet...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:18

Ik lees eigenlijk alleen maar excuses waarom het niet kan, wat niet kan, dat het niet kan.

Als jij meer tijd hebt met je vader zul je daar in moeten investeren en prioriteiten stellen. Je hebt maar één vader en ik ken genoeg mensen die er een moord voor zouden doen om hun vader of moeder op 2 uurtjes afstand te hebben.

Ik denk dat je jezelf echt even een schop onder je kont moet geven en er gewoon wat aan moet gaan doen.

Je zegt nu ook dat je het geld voor tanken moeilijk bij elkaar krijgt, maar in dezelfde alinea schrijf je dat je vader je auto aftankt als je naar hem toe gaat. Dat is natuurlijk al tegenstrijdig.

Ik hoop dat je er voor kiest om te gaan investeren in de tijd met je vader want je krijgt later alleen maar spijt als het niet meer kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:59

Anders mag je mijn vader wel lenen. Ik doe er niks mee :')

Nee zonder dollen natuurlijk... Geniet van de tijd die je hebt met hem. Je weet al hoe het is als die kans echt niet hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 15:20

Nee dank je Len. :')

En ik weet het en ga ik ook doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:17

Ik heb gebeld en ga er zondag een dagje heen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:23

Top!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

Heel goed gedaan!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:16

geniet van je goede relatie met hem.. voor je het weet zijn ze er niet meer..

ik heb mijn vader in 1999 verloren (was toen 21) met wie ik een hele fijne band had.
Met mijn moeder veel minder (door vele oorzaken), maar sinds haar overlijden vorig voorjaar bekruipt mij toch af en toe het gevoel van gemis.. Niet dat ik had kunnen krijgen wat ik mis. maar ik kon haar altijd nog ophalen om even een hapje te gaan eten, of een keertje uitnodigen.. Nu dat niet meer kan is het ineens wel heel definitief ongeacht onze slechte band, stiekem hoopte ik dat het ooit nog zou goedkomen. In jouw geval is de band verbeterd, dus geniet ervan en maak je vooral niet te druk over dat je eigenlijk meer zou willen dan mogelijk is want dat versterkt het gemis eigenlijk alleen maar.. Gewoon doen wat je wel kunt en daarmee gelukkig zijn, des te intenser zijn de momenten die je wel hebt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:30

Goed van je dat je afgesproken hebt!

Ik herken het lastig 'inplannen' van ouders ook wel, hoor. Veel dingen lijken prioriteit te hebben. Maar dat doe je inderdaad zelf, ben ik me ook van bewust.
Het maakt natuurlijk ook veel verschil hoe je band met je ouders is, ben je er graag of is het toch min of meer een verplichting.

Je geeft aan dat jullie het beiden fijn vinden om elkaar te zien, dus ik zou gewoon de mogelijkheden met hem bespreken.
In die 9 weken dat hij in Limburg op de camping zit kunnen ze toch ook naar jou toe komen? Zij hebben meer tijd over dan jij op dit moment!
Ik vind dat de investering in tijd, moeite en geld van beide kanten moet komen, al is dat in de praktijk vaak niet zo ... dus jij hoeft niet perse naar allerlei mogelijkheden te zoeken om naar hem te kunnen gaan, hij kan ook naar jou toe komen. ;-)

Veel plezier zondag!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:47

Wat elenaMM77 zegt is zooo waar. Probeer gewoon de tijd te maken om elkaar te zien. Je moeder is al een poos geleden overleden, je weet dus wat het is als je een geliefde moet missen. Je heb je vader nog, geniet van de tijd die je samen heb en stel dus prioriteiten zodat je met elkaar kan zijn.
Je heb nu "geproeft" hoe het kan zijn en dat smaakt naar meer. Veel plezier en geef vooral toe aan die behoefte zolang het kan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:42

Bedankt Sim! :* En ik ga het er wel over hebben zondag, dat ik het leuk zou vinden als ze misschien ook een keer mijn kant kunnen opkomen. :j

En idd gewoon doen...voor ik het weet is het te laat...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:55

En ... gezellige zondag gehad? :-)

Je topic inspireerde me wel om mijn ouders gisteren op de barbecue uit te nodigen (vrijdag gelijk gebeld). En het was heel gezellig! :j

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:05

Het missen is niet raar....
Ook ik woon 2 uur rijden van mijn ouders (mits het verkeer niet tegenzit) en dat vind ik bij tijd en wijle erg jammer. Daarom ga ik iedere 8 a 9 weken een weekendje op en neer. Gewoon, vaste prik. Iedere keer dat ik daar ben, spreken we meteen af voor de volgende keer. Daar buitenom zien we elkaar ook wel eens, maar dan is het vaak kort of met (veel) andere mensen erbij. Deze manier van ermee omgaan, bevalt heel goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 12:25

Het was gisteren heel gezellig. :D En idd gelijk een nieuwe afspraak gemaakt, 9 september ga ik nog een dagje. Dan heb ik een week vrij om HE heen en zitten hun nog op de camping. Gaan dan 's avonds gezellig wokken. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:31

Fijn. Ik ben blij voor je. :)