Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:08

Gloa schreef:
Probeer via de app alvast wat suggestieve toespelingen te maken. Is lekker veilig en kan met een gekke bek.

Bijvoorbeeld daags voor jullie volgende ontmoeting: voor het geval de stroom uitvalt wil ik graag een bordspel meenemen of heb jij suggesties voor andere leuke activiteiten <<) ................

Ook al ligt het er zo dik bovenop, de meeste kerels zijn net zo verlegen als wij hoor :') .

Een bordspel?

Djeez dan zou ik echt hard wegrennen :D Gewoon een fles wijn en wat kaarsjes. Drink samen wat wijntjes weg en dan is de rem eraf en komt alles goed. Zorg wel dat je niet met de auto hoeft :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 02:21

Hoe is de aanraking "lichamelijke contact"?,
Schouders, handen begin met lichte aanrakingen wanneer je tegen over met aan het praten bent en dat zo een beetje uitbreiden.
Vergeet vooral de directe oog contact niet.

En ja hij kan zo gemakkelijk bij je kunnen zijn dat hij het weinig voelt maar probeer het uit te breiden anders boekje ermee bijhouden?

Drankje altijd mee genomen dat maakt hem wel wat losser :).

Veel succes

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 02:54

Daag hem uit door af en toe een opmerking. ga wat dichter bij hem zitten neem een wijntje doet ook wonderen.

MarlindeRooz

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 03:03

Ik zou zeggen drink 2 wijntjes voor je weggaat haha. Mijn laatste date vroeg of hij mij mocht zoenen dus dat was mooi makkelijk. :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:17

Zoals gezegd, het is toch geen schande om gewoon te vragen hoe het zit? Mijn vriend heeft dat bij mij ook gedaan (weliswaar niet het beste moment, op een feestje waar al onze vrienden ook waren), en dat heeft prima geholpen :D We waren al vier jaar vrienden en ik had eigenlijk de hoop een beetje opgegeven, maar intussen zijn we alweer drie jaar samen :) Dus ook de friendzone kan je gewoon uitkomen hoor! ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:59

Jij wil hem dus alleen als relatiemateriaal?
Een gewone vriendschap wil je niet?

Want je gaat volgens mij flink richting gewone vrienden..

Maar ik zou het persoonlijk heel flauw vinden als je hem wegschuift op t moment dat er alleen een vriendschap blijft...

Vraag t gewoon recht op de man af... Of zoen hem gewoon... :p

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:41

Het kan allemaal nog! Na 6 jaar vrienden te zijn geweest, zijn mijn vriend en ik nu bijna 8 maanden samen :) En zijn voorlopig niet van plan uit elkaar te gaan ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:51

Het is toch triest men dat wijn adviseert want dan is de rem eraf/dat doet wonderen.. En dan afvragen waarom er mensen met comazuipen worden opgenomen of alcoholist worden.. dat soort dingen adviseer je toch niet?? Wijn drinken om remmingen weg te nemen.. 8)7

Doe gewoon waar je je prettig bij voelt en een blauwtje lopen is ook geen schande. Sowieso hoef je niet gelijk op de eerste of tweede date bij elkaar in het bed te kruipen. Dus als dat dat nog niet is gebeurd is ook helemaal niet raar.. Er zijn ook mensen die niet bij een eerste date gelijk elkaars huig willen onderzoeken.. :+ Deze relatie kan nog alle kanten op gaan en als jullie allebei een beetje verlegen zijn (wat helemaal geen schande is) neem je gewoon kleinere stapjes. Is ook niks mis mee. Leer elkaar kennen en ga gewoon op een volgende date :) Het is helemaal nog niet gezegd dat je niet (meer) uit die friendszone kan komen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-08-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:52

Ik geloof helemaal niet dat je al 'volop' in de vriendschapfase zit. Jullie hebben veel geappt en elkaar nog maar 1x gezien. Zou zeggen er ligt nog een wereld voor je open. Je zit nog in de spannende ontdekfase, appen is iets anders dan face to face contact. Als jullie nu al onhandig met spanning bij elkaar stonden dan broeit er wel iets. De ene persoon is nou eenmaal wat assertiever dan de ander.

Volgende keer blijft het vast niet bij onhandig bij elkaar staan. Leuk, zulke verhalen :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:00

Vraag hem anders eens op date dus niet bij iemand thuis. Laat het woord date ook echt vallen zodat hij weet dat het geen vriendschappelijk uitje is.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:32

Of anders ff wachten tot kerst en wat mistletoe ophangen bij de deur ...

Maar ik denk dat je kan beginnen met een welkomskus op z'n wang. En dan maar even kijken hoe hij reageert.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:56

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen drink 2 wijntjes voor je weggaat haha. Mijn laatste date vroeg of hij mij mocht zoenen dus dat was mooi makkelijk. :')

Eentje! Was er geen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dat concludeerde dat mensen aantrekkelijker zijn na één glas alcohol? Alles wat daarna gedronken wordt werkt juist averechts, dus elke anderhalf uur één glas wijn? :+

Zelf zou ik niks zeggen of vragen. Als hij voor jou ook wat voelt is dat toch juist een hele leuke en spannende periode. Mijn vriend heeft achteraf toegegeven dat hij voor onze eerste paar dates altijd dagenlang zenuwachtig was :o . Wel zou ik me misschien net iets suggestiever kleden en hem heel subtiel aanraken of aankijken op random momenten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:00

Ah, mooi, er was een ongemakkelijk moment, als in zoenen we nu wel of niet? Als jij de behoefte voelt om hem te zoenen of anderszins aan hem te zitten, gewoon doen. Zie je vanzelf wel aan zijn reactie wat hij er van vindt. In het ergste geval blijven jullie vrienden, klinkt ook niet heel naar toch?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:08

Vooral geen hypothetische relaties neerleggen. "Wat als je een vriend had die..."
Ik ben er jaren later achtergekomen dat maar liefst drie van mijn vrienden eigenlijk bedoelden dat ze mij wel zagen zitten.
Ik ben blij dat het er niet van gekomen is, daar niet van, maar duidelijk zijn dat het over jou en hem gaat kan een hoop om elkaar heen gedraai schelen.
Ik ben sowieso totaal ongevoelig voor hints en dubbelzinnigheid ook in veel situaties. Bij mij moet je echt alles voorkauwen. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Je kunt dingen ook rooskleuriger zien dan ze werkelijk zijn, trouwens, als je verliefd bent.
Duidelijk zijn met je intenties en vragen wat je wilt weten is dus gewoon altijd handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:12

vuurneon schreef:
'Zin in een romantisch diner voor 2 (bij mij thuis)?'

En dan eindigen met 'ik ben het toetje?'

:=

Nou TS duidelijker als dit kan toch niet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:18

R12312 schreef:
Gloa schreef:
Probeer via de app alvast wat suggestieve toespelingen te maken. Is lekker veilig en kan met een gekke bek.

Bijvoorbeeld daags voor jullie volgende ontmoeting: voor het geval de stroom uitvalt wil ik graag een bordspel meenemen of heb jij suggesties voor andere leuke activiteiten <<) ................

Ook al ligt het er zo dik bovenop, de meeste kerels zijn net zo verlegen als wij hoor :') .

Een bordspel?

Djeez dan zou ik echt hard wegrennen :D Gewoon een fles wijn en wat kaarsjes. Drink samen wat wijntjes weg en dan is de rem eraf en komt alles goed. Zorg wel dat je niet met de auto hoeft :D

Dat noemen ze humor en dit soort berichten moet je met een dikke vette knipoog brengen. Een kerel die hier bloedserieus op inspringt is volgens mij een hele saaie piet -O-

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 15:33

Leuk al die verschillende reacties, fijn dat er ook nog mensen zijn die wel kansen zien, dat geeft me ook wat moed *\o/* .

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:40

De friendzone bestaat niet, er is of een wederzijdse vonk, of hij is er niet. De friendzone betekend hij/zij ziet je niet zitten op die manier.

Wel is er "onhandigheid/ongemak" bij wel een wederzijdse vonk, in dat geval, laat duidelijker weten dat je meer wil. Zeg het, doe iets. Is makkelijker gezegd dan gedaan, want je stelt je kwetsbaar op, maar zolang je niets doet zal er niets veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:58

Ik zou voordat je naar hem toe gaat twee wijntjes naar binnen gieten en als je naast hem op de bank zit gewoon je hand op z'n knie leggen ofzo. Wedden dat hij dan binnen no time bovenop je ligt :+

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:10

precies, gewoon lichamelijk contact zoeken (natuurlijk niet extreem) hand op zn knie, tegen m aanleunen op de bank. dat soort 'hints' en dan zien hoe hij daarop reageert

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:12

Hij is gewoon wat verlegen joh. Zou toch proberen wat meer toenadering te zoeken.
En gaat hij er niet op in, weet je dat ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:13

En als hij daar niet op reageert (wat me echt ontzettend zou verbazen) zou ik het gewoon vragen. Of hij dit op een vriendschappelijke manier ziet of meer als iets serieus. Ik zou dat persoonlijk wel als last resort gebruiken omdat het nogal een ongemakkelijk gesprek kan zijn. Het is fijner als er gewoon iets gebeurt en je kan vanuit daar verder gaan kijken of je er samen iets van wilt maken, als je er een gesprek over begint forceer je hem om er veel serieuzer over na te gaan denken dan hij tot nu toe misschien gedaan heeft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:20

Sammie schreef:
Het is toch triest men dat wijn adviseert want dan is de rem eraf/dat doet wonderen.. En dan afvragen waarom er mensen met comazuipen worden opgenomen of alcoholist worden.. dat soort dingen adviseer je toch niet?? Wijn drinken om remmingen weg te nemen.. 8)7

Ik heb het topic nog eens goed doorgelezen, en nergens als tip van de dag aan TS zien staan dat ze zich maar het beste in coma kan gaan zuipen vlak voor haar date.
De gouden tip om eerst alcoholiste te worden alvorens aan de man te raken staat ook nergens geschreven.... :+

Kom op zeg, overdrijven is ook een vak. Van een glaasje word je echt wat losser, en van een fles onaantrekkelijk. TS is oud en wijs genoeg om hier een mooie middenweg in te vinden :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:29

Mijn man en ik waren ook lekker afwachtend. Er hing een spanning, vonden elkaar leuk mailden/smsten ook al maanden. Na date twee smste hij. Ik vind je leuk maar durfde je geen kus te geven.
Date drie heb ik hem een ongemakkelijke kus gegeven. Van juni tot augustus date's gehad (met een pauze van 4 week omdat ik op vakantie was). En eind augustus was ik bij hem thuis en hebben wevoor het eerst gezoend. Heerlijke date tijd. Ik was toen 18/19. We kenden elkaar tenminste voor we zoende. Ben niet zo'n jan en alle man zoener haha.
Inmiddels 7 jaar sqmen waarvan 5 jaar gelukkig getrouwd.

Komt vast goed met jullie :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:46

Palmera schreef:
Sammie schreef:

Ik heb het topic nog eens goed doorgelezen, en nergens als tip van de dag aan TS zien staan dat ze zich maar het beste in coma kan gaan zuipen vlak voor haar date.
De gouden tip om eerst alcoholiste te worden alvorens aan de man te raken staat ook nergens geschreven.... :+

Kom op zeg, overdrijven is ook een vak. Van een glaasje word je echt wat losser, en van een fles onaantrekkelijk. TS is oud en wijs genoeg om hier een mooie middenweg in te vinden :)
dan nog maar eens goed lezen want ik zeg ook nergens dat iemand comazuipen adviseert :+