VALINSKY schreef:ik werk zelf bij een bedrijf waar BBL leerplekken zijn.
Wij betalen volgens CAO en betalen onze BBL leerlingen volledig salaris, is niet verplicht maar de dagen dat je werkt horen ze je wel volledig volgens cao te betalen ......
Heb je geen kontaktpersoon/ coach van je school die kan bemiddelen met dit bedrijf ?
Dat is wel heel netjes, dat jullie volledig salaris betalen.

Contactpersoon zal ik even naar moeten kijken. Ik ben in principe zelf verantwoordelijk voor het vinden van een gepaste werkplek namelijk. Daarnaast gaat het om een particulier opleidingsinstituut, dus ik betwijfel of zij bereid zijn hierin te bemiddelen.
Djonah schreef:Voor een BBL opleiding is het verplicht dat je een arbeidsovereenkomst hebt voor een bepaald aantal uren per week. Gezien het een arbeidsovereenkomst is zou ik aangeven dat je het minimumloon wilt ontvangen. Daarna je kwaliteiten aangeven waarvoor jij denk dat ze jou moeten hebben en niet iemand anders. Op deze manier heb je je onderhandeling denk ik goed opgebouwd.
Ik dacht dus ook dat een arbeidsovereenkomst verplicht was, maar dit staat op de website van FNV jong:
Citaat:BBL Facts:
- Meestal is er naast de praktijkovereenkomst ook een arbeidsovereenkomst. Maar let op: niet elk leerbedrijf sluit een arbeidsovereenkomst af met de leerling. Als er een arbeidsovereenkomst overeen is gekomen, dan is het arbeidsrecht (proeftijd, ontslag, loon, etc.) én mogelijk ook een cao van toepassing.

Maar of ze het dan ook willen betalen is een tweede natuurlijk.