Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Dat jij er niet blij mee bent kan ik me goed voorstellen, maar vanuit de brandweer gezien denk ik dat zij onder deze lastige omstandigheden hun werk zo goed mogelijk hebben uitgevoerd. Het feit dat zij vandaag deze boom pas konden opruimen zegt al iets over hoe druk ze het hebben met de gevolgen van de storm. Zo te zien is de ruimte daar erg beperkt en dat maakt het er niet gemakkelijker op. Desondanks is het fietspad nu weer begaanbaar, de boom ligt op een plek waar hij geen kwaad kan en de pony's zijn naar een veilige plek verplaatst. Voor de brandweer draait alles om veiligheid en de begaanbaarheid van de weg en in die zin hebben ze gewoon goed werk geleverd. De opmerking dat de omheining al ondeugdelijk was vind ik wel een beetje bijzonder. Ik vermoed dat daarmee werd bedoeld dat de omheining niet bestand is tegen vallende bomen en dat is natuurlijk ook zo. De boom had net zo gemakkelijk helemaal om kunnen vallen en dan was de omheining ook niet overeind gebleven. Nu de omheining beschadigd is door toedoen van de brandweer (zo begrijp ik dat tenminste uit het verhaal) zou ik inderdaad wel even uitzoeken of die schade te verhalen is.
gohya schreef:Maar natuurlijk begrijp ik dat ze hun werk doen en dat het om de veiligheid gaat.Maar het is een kleine moeite om mij even in te lichten.Dan had ik zelf de paarden uit die wei gehaald en ze in de paddock gezet tot ze klaar waren.Ook begrijp ik dat ze erg druk zijn,er zijn heel veel bomen gesneuveld in Ermelo e.o.
Ik had ook gewoon mee gewerkt,maar ze hadden me best even mogen inlichten vind.
Citaat:Nou dat zeg jij nu,maar vorig jaar bij ook een storm,viel er een halve boom [Robinia] bovenop mijn omheining.En hij was helemaal heel gebleven,de draden waren alleen naar beneden gezakt.
muzzy17 schreef:Wij hebben er eentje met suikerziekte in het verleden en die snel hoefbevangen word. Als hij in een andere wei gezet zou worden zou dat zomaar zijn laatse keer kunnen zijn.
Zou er zeker achter aan gaan. Hier Is ook wel eens een hek gesloopt en dat Is netjes door een degelijk bedrijf gerepareerd op hun kosten.
Happie schreef:@Yontheke ik denk dat je ook niet blij bent als een boom voor je huis op instorten staat maar er geen brandweer beschikbaar is omdat ze aan het uitzoeken zijn van wie de wei is, de eigenaar aan het bellen zijn en wachten met het verplaatsen van paarden tot de eigenaar er is.
Happie schreef:Tja de normale gang van zaken zal dit vast niet zijn. Gezien de drukte en grote inzet van de brandweer kan ik mij helemaal voorstellen dat ze niet de tijd hebben genomen om je bijvoorbeeld te bellen. Ze hebben hun werk gedaan en een onveilige situatie veilig gemaakt. Het pad is vrij op naar de volgende klus. Is dit niet gewoon verzekeringswerk?
Yontheke schreef:Happie schreef:@Yontheke ik denk dat je ook niet blij bent als een boom voor je huis op instorten staat maar er geen brandweer beschikbaar is omdat ze aan het uitzoeken zijn van wie de wei is, de eigenaar aan het bellen zijn en wachten met het verplaatsen van paarden tot de eigenaar er is.
De boom hing/stond er zo al bij sinds zaterdag. Die extra 10 minuten om te bellen zullen dan ook niet meer uitmaken. De eigenaar hoeft daarom niet perse aanwezig te zijn maar kan wel toestemming geven om de paarden te verplaatsen naar een onschadelijk stuk.
Wat als de Ts in deze geen toestemming geeft? Bij mij zouden ze alleszins geen toestemming krijgen. Ik heb ook bordjes aan de weide hangen met priveterrein en niet betreden.
Yontheke schreef:Die tien minuten (en het zijn er veel meer dan tien) maken net wél het verschil. Dan was ie bij de volgende rukwind mogelijk omgekieperd. Dat risico wil je toch niet lopen?De boom hing/stond er zo al bij sinds zaterdag. Die extra 10 minuten om te bellen zullen dan ook niet meer uitmaken. De eigenaar hoeft daarom niet perse aanwezig te zijn maar kan wel toestemming geven om de paarden te verplaatsen naar een onschadelijk stuk.
Wat als de Ts in deze geen toestemming geeft? Bij mij zouden ze alleszins geen toestemming krijgen. Ik heb ook bordjes aan de weide hangen met priveterrein en niet betreden.
Naath86 schreef:Yontheke schreef:
De boom hing/stond er zo al bij sinds zaterdag. Die extra 10 minuten om te bellen zullen dan ook niet meer uitmaken. De eigenaar hoeft daarom niet perse aanwezig te zijn maar kan wel toestemming geven om de paarden te verplaatsen naar een onschadelijk stuk.
Maar heb jij dan een kaartje bij de wei hangen met jouw gegevens daarop? Hoe moet de brandweer zo snel anders aan deze gegevens komen?
Het is misschien niet helemaal netjes, maar zou het gewoon aangeven bij de gemeente. Kan me zo voorstellen dat de brandweer het zaterdag iets te druk had om de boom direct helemaal te verwijderen en dit uit noodzaak heeft gedaan.