Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emmaa_ schreef:Ik reis gratis en het is me regelmatig gevraagd hoor. Mensen zien dat je student bent en vragen of ze bij je mogen komen zitten zodat ze kunnen zeggen dat ze meereizen op jouw korting. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik zelf gratis reis, maar als ik zelf de volle pond voor mijn reis zou moeten betalen en iemand anders krijgt er wel korting op zou ik daar persoonlijk weer niet zo van gediend zijn. Al zou ik ook nooit tegen een conducteur zeggen dat diegene niet bij me hoort
bigone schreef:Emmaa_ schreef:Ik reis gratis en het is me regelmatig gevraagd hoor. Mensen zien dat je student bent en vragen of ze bij je mogen komen zitten zodat ze kunnen zeggen dat ze meereizen op jouw korting. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik zelf gratis reis, maar als ik zelf de volle pond voor mijn reis zou moeten betalen en iemand anders krijgt er wel korting op zou ik daar persoonlijk weer niet zo van gediend zijn. Al zou ik ook nooit tegen een conducteur zeggen dat diegene niet bij me hoort
Jij kunt pas zeggen dat je gratis reist als je je diploma binnen tien jaar haalt, zoniet dan zal je merken dat je OV toch heel wat geld gekost heeft.
iirrssjjee schreef:Ik zou ook nee zeggen. Was laatst ergens een discussie tegengekomen dat het helemaal niet de bedoeling is om zomaar iemand te vragen. De NS keurt dat echt af! Het is bedoeld om mensen tegemoet te komen die met z'n 2en reizen, niet om personen maar gratis te laten reizen...

Martine_R schreef:Sjongejonge. Het openbaar vervoer is al duur genoeg. Als je op deze manier iets voor een ander kunt doen en je wordt er zelf niet minder van, dan doe je dat toch gewoon?![]()
Wat een verschrikkelijk egocentrische instelling hebben sommige mensen hier.. walgelijk eigenlijk. In wat voor individuele maatschappij we leven.