Mee-reis buddy ns ivm kaartje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Mee-reis buddy ns ivm kaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 23:10

Omdat niet mijn hele fb vriendenlijst dat hoeft te zien :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:13

Emmaa_ schreef:
Ik reis gratis en het is me regelmatig gevraagd hoor. Mensen zien dat je student bent en vragen of ze bij je mogen komen zitten zodat ze kunnen zeggen dat ze meereizen op jouw korting. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik zelf gratis reis, maar als ik zelf de volle pond voor mijn reis zou moeten betalen en iemand anders krijgt er wel korting op zou ik daar persoonlijk weer niet zo van gediend zijn. Al zou ik ook nooit tegen een conducteur zeggen dat diegene niet bij me hoort :=

Jij kunt pas zeggen dat je gratis reist als je je diploma binnen tien jaar haalt, zoniet dan zal je merken dat je OV toch heel wat geld gekost heeft.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:35

bigone schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik reis gratis en het is me regelmatig gevraagd hoor. Mensen zien dat je student bent en vragen of ze bij je mogen komen zitten zodat ze kunnen zeggen dat ze meereizen op jouw korting. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik zelf gratis reis, maar als ik zelf de volle pond voor mijn reis zou moeten betalen en iemand anders krijgt er wel korting op zou ik daar persoonlijk weer niet zo van gediend zijn. Al zou ik ook nooit tegen een conducteur zeggen dat diegene niet bij me hoort :=

Jij kunt pas zeggen dat je gratis reist als je je diploma binnen tien jaar haalt, zoniet dan zal je merken dat je OV toch heel wat geld gekost heeft.

Wauw

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:58

Idd vragen aan wildvreemden of je mee mag reizen.
Velen zullen het onbeschoft vinden en nee zeggen maar er zijn er ook heel wat die dat geen probleem vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:38

Ik vraag met die kaartjes altijd in de trein of ik mee mag reizen. Nog nooit iemand gehad die nee zegt.
Mensen die kosten willen delen etc vind ik echt raar.
Je hoeft niet eens naast degene te zitten. Soms hou je nog leuke gesprekken over.
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die nee zeggen.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:01

Ik heb geen idee waar je iemand wil vinden, maar ik wil je wel op het volgende attenderen:

"Een meereiskaartje is niet geldig i.c.m. een vervoerbewijs van Kruidvat, Blokker, Albert Heijn of actie kaarten uit de Spoordeelwinkel" (staat in de actievoorwaarden).

Ik werd laatst op het station aangesproken toen ik een tienertoer had, ik had in eerste instantie gezegd dat het geen probleem was, maar aangezien ik twijfelde even gegoogled en ik moest de betreffende persoon helaas teleurstellen: doordat ik een tienertoer had kon ze niet met mij mee. :n

Er zijn dagtreinkaartjes van de NS voor €18 incl. eten bij La Place, daar maken mensen regelmatig gebruik van of ze maken gebruik van een aanbieding voor een bepaald traject / bepaalde bestemming of ze maken gebruik van andere acties.

Houd er dus rekening mee dat je met zo'n persoon niet kan meereizen, anders vrees ik dat je in de problemen komt :(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:21

Ik zou het geen probleem vinden. Mits het gewoon op het perron gevraagd wordt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:40

Ik zou ook nee zeggen. Was laatst ergens een discussie tegengekomen dat het helemaal niet de bedoeling is om zomaar iemand te vragen. De NS keurt dat echt af! Het is bedoeld om mensen tegemoet te komen die met z'n 2en reizen, niet om personen maar gratis te laten reizen...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:48

je hebt tegenwoordig ook een site, http://grouptickets.nl/ daar kun je inloggen met je facebook account en kun je een traject aangeven en welke datum. Door je aan te melden bij die groep, krijg je groepskorting bij ns. Als de groep van 10 compleet is, koopt 1 iemand de tickets en maakt de rest geld over dacht ik dat ik het werkte.

hieronder staat een stukje in de metro uitgelegd.
http://www.metronieuws.nl/digitaal/2015 ... -deze-truc

wellicht kun je daar wat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:10

iirrssjjee schreef:
Ik zou ook nee zeggen. Was laatst ergens een discussie tegengekomen dat het helemaal niet de bedoeling is om zomaar iemand te vragen. De NS keurt dat echt af! Het is bedoeld om mensen tegemoet te komen die met z'n 2en reizen, niet om personen maar gratis te laten reizen...

Tsjah, dan moeten ze dat maar beter op de voorwaarden zetten.
Op het kaartje staat dat je met iemand moet reizen in dezelfde klasse, dat zou betekenen dat je niet eens naast degene hoeft te zitten.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:17

Sjongejonge. Het openbaar vervoer is al duur genoeg. Als je op deze manier iets voor een ander kunt doen en je wordt er zelf niet minder van, dan doe je dat toch gewoon? :=
Wat een verschrikkelijk egocentrische instelling hebben sommige mensen hier.. walgelijk eigenlijk. In wat voor individuele maatschappij we leven.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:19

Wauw lekkere krenten zitten er tussen.. :=
Jij moet toch je traject reizen, wat is dan het probleem? Heb je er last van? Word je er minder van?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:21

Die group tickets hebben mijn vriend en ik ook besteld gisteren, ideaal! We konden voor 7 euro pp van Kampen naar Schiphol :D

Ontopic; Ik zou het zelf niet zo durven om wildvreemden te vragen of ik met ze mee mag reizen, maar als het mij gevraagd zou worden zou ik het niet erg vinden. Aan mijn antwoord heb je lekker veel dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:39

_sharonnn schreef:
Wauw lekkere krenten zitten er tussen.. :=
Jij moet toch je traject reizen, wat is dan het probleem? Heb je er last van? Word je er minder van?

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:39

Martine_R schreef:
Sjongejonge. Het openbaar vervoer is al duur genoeg. Als je op deze manier iets voor een ander kunt doen en je wordt er zelf niet minder van, dan doe je dat toch gewoon? :=
Wat een verschrikkelijk egocentrische instelling hebben sommige mensen hier.. walgelijk eigenlijk. In wat voor individuele maatschappij we leven.

+1

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:45

Het is heel dubbel, want als ik een kaartje koop en de volle pond betaal, waarom zou ik dan iemand gratis met mij mee laten reizen? Ik betaal zelf toch ook?
En aan de andere kant: Het kaartje is toch al gekocht... :+

Nja, ik doe het zelf gewoon niet. Heb vaak geluk dat ik net een leuke actie heb gespot :)