na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:45

Ohh.. dit is n tijdje geleden geweest (heb trouwens altijd schuldgevoel) maar toen ik tond een jaar of 8 was ging ik van mijn eigen geld (€2 :') ) grabbelen, heb dagen gehuild dat het zo zonde van.mn geld was hahahaha

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:46

als ik weer eens met honger naar de supermarkt ga..
er 3 verschillende koeken op de band liggen, chocola, ijs, chips, pizza, chocolademelk, lekkere salades en weet ik het allemaal.
En ik uiteindelijk thuis 1 ding op eet, en prop vol zit :D

en mijn zwangerschap helpt me nou ook niet echt mee :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:04

Mijn Anky rijjasje van €190 terwijl ik mezelf een budget had gegeven van rond de 60 euro. Oeps.... Heb me daar echt wel schuldig om gevoeld maar ben er ook erg blij mee

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:09

Elke keer weer, nieuwe kleding terwijl ik al een twee kledingkast aan heb moeten schaffen. Het is echt een verslaving, heb ondertussen meer dan 40 jurkjes, 55 topjes, 30 schoenen etc. Maar toch kom ik na het shoppen altijd minimaal met 3/4 nieuwe dingen thuis :') en paardenspullen, toch weer een nieuw dekje, andere kleur peeskappen, uiteraard bijpassende springschoenen, dekens etc.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:13

Ik voel me wel vaker schuldig... Heb echt een shop-verslaving en mag van mezelf niet meer dan 1x per maand schoenen kopen maar heb vandaag m'n 3e paar gekocht deze maand ... (En ik koop helaas ook geen goedkope schoenen....)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 00:39

Waar ik me echt schuldig over heb gevoeld??? Ik heb heel veel cosmetica producten liggen die niet proefdiervrij zijn.. Aangezien ik nu alles proefdiervrij wil hebben, voel ik me daar echt schuldig over. En weggooien vind ik ook zo zonde.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:49

Evaa_ schreef:
Ik voel me wel vaker schuldig... Heb echt een shop-verslaving en mag van mezelf niet meer dan 1x per maand schoenen kopen maar heb vandaag m'n 3e paar gekocht deze maand ... (En ik koop helaas ook geen goedkope schoenen....)

Jij spant de kroon met schoenen kopen volgens mij :') Maar je hebt wel altijd leuke schoenen aan :)

Ik voel me vaak schuldig als ik weer een paar t-shirts heb besteld. (Draag wel alles dus wat dat betreft maakt het niet veel uit :D) En ik voel me helemaal schuldig als ik aan het eind vd maand weinig op m'n rekening heb staan :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:37

over de aankoop van een pony, ze was niet echt wat ik zocht maar ze was op haar oude plekje zo zichtbaar ongelukkig.....nu is ze wel gelukkig en kan ik haar niet verkopen om die reden.....want stel je voor ze heeft al zoveel rot dingen mee gemaakt.....
ja het is echt krom maar ik wilde soms wel eens dat ik niet zo een softie was!!! :o

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:41

EskeGirl schreef:
Van sommige Schleich paardjes die ik per se wilde hebben, best flinke prijs heb betaald en ze niet meer voor die prijs kwijt kan :=

Ja daar heb ik er hier meer dan 100 van staan...met alles (stallen, tuig etc) meer dan 1000 euro er aan uitgegeven...achteraf echt spijt van..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:54

Ik voel me standaard schuldig als ik geld uit geef.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:59

isawessels00 schreef:
EskeGirl schreef:
Van sommige Schleich paardjes die ik per se wilde hebben, best flinke prijs heb betaald en ze niet meer voor die prijs kwijt kan :=

Ja daar heb ik er hier meer dan 100 van staan...met alles (stallen, tuig etc) meer dan 1000 euro er aan uitgegeven...achteraf echt spijt van..

Je weet als ze uit de collectie zijn best veel waard kunnen zijn ? Sommige wel tot 25,- per stuk

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:04

kwita schreef:
over de aankoop van een pony, ze was niet echt wat ik zocht maar ze was op haar oude plekje zo zichtbaar ongelukkig.....nu is ze wel gelukkig en kan ik haar niet verkopen om die reden.....want stel je voor ze heeft al zoveel rot dingen mee gemaakt.....
ja het is echt krom maar ik wilde soms wel eens dat ik niet zo een softie was!!! :o

Aawh, dat is echt heel lief van je :D Ik hoop dat ze je alsnog veel plezier en dankbaarheid geeft :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:09

Van de adidasjes die ik heb gekocht. Wou ze zo graag en een week later kreeg ik stukken aan de auto... Had eigenlijk gezegd dat ik dat geld ging sparen voor noodgevallen.
Maar ze zitten echt heerlijk!

1x per maand schoenen? Pfoe wou dat ik dat kan!

En eigenlijk altijd als ik weer kleding koop. Heb al zo veel, heb eigenlijk niks nodig maar het is zo leuk!

Klinkt als een ongelukkig verhaal met die pony.. Ben je er we' een beetje blij mee achteraf?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:12

Mirjamsel schreef:
Waar ik me echt schuldig over heb gevoeld??? Ik heb heel veel cosmetica producten liggen die niet proefdiervrij zijn.. Aangezien ik nu alles proefdiervrij wil hebben, voel ik me daar echt schuldig over. En weggooien vind ik ook zo zonde.

Zou ik erop mogen wijzen dat er al tientallen jaren cosmetica niet meer op dieren getest word?

Andere dingen zoals medicijen en het gewone paracetemoletje bv wel.

Ik voelde me schuldig dat ik weer eens de primak ben binnen gelopen. Blijft leuk de dingetjes die ze hebben

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:12

BarbaLala schreef:
Ik voel me standaard schuldig als ik geld uit geef.

Ja, hier ook zo een.
Moet zuinig zijn op mijn centjes, maar ook al wéét ik het goed, ik wijk nog steeds af van mijn planning en ga gewoon nog naar die heerlijke snuffelwinkels.
"Tweedehands "........maar ook dán kan je veel geld kwijt zijn wat eigenlijk "huishoudgeld "is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:19

Een jurk van 400$ die ik pas 1 keer heb gedragen.

Was in NY shoppen en had het prijskaartje verkeerd gelezen. Vriend was zo lief om al mijn kleren voor mij te kopen als cadeau. Hij was wel enigzins verbaasd bij de kassa want normaal gesproken koop ik niet zulke dure jurken. Helaas voor hem was hij in een gulle bui en heeft hij gewoon braaf afgerekend.

Zelf had ik de jurk niet meegenomen voor dat geld. Omdat het ook nog een cadeau is voel ik mij extra schuldig dat ik de jurk pas 1 keer heb gedragen.. -O-

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:29

Als ik een berg met kleding heb gekocht (in de winkel of online) en ik zie het in mijn kast hangen mét het prijskaartje er nog aan. Dan kan wel ik wel 'janken' :') Hebben, hebben, hebben. Het geld kan me dan echt niet interesseren, het is echt gewoon kleding kopen voor mijn hebzuchtigheid. Ik heb zo veel dat ik niet eens momenten kan vinden om ze te dragen. Echt een shopverslaafde :(!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:33

speedfiets_2 schreef:
Mirjamsel schreef:

Zou ik erop mogen wijzen dat er al tientallen jaren cosmetica niet meer op dieren getest word?

Andere dingen zoals medicijen en het gewone paracetemoletje bv wel.

Ik voelde me schuldig dat ik weer eens de primak ben binnen gelopen. Blijft leuk de dingetjes die ze hebben

Ik weet dat heel veel merken hun cosmetica gewoon in het buitenland testen. In China is dat geloof ik zelfs verplicht.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:38

Ik heb zit met enige regelmaat.
Vooral als ik weer teveel geld uitgeef aan kleding. Heb een aantal onwijs mooie, maar prijzige jurkjes hangen die ik vrijwel nooit draag. Daarbij heb ik teveel schoenen, heb ik soms spijt als ik zeg: "ik betaal wel".

Oh en niet te vergeten: Iedere keer als ik sigaretten koop :( Het is stomme dure troep, maar stoppen doe ik ook niet. WAAROM?!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:38

Mijn tweede paard :')

Houd mezelf nu maar voor dat ze zo goed bij mijn vriend past O:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:39

Chocolade reep voor mezelf... -O-

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:43

Toen ik mijn spaargeld van de bank haalde om een paard te kopen.. Waar ik overigens erg blij mee ben maar dat moment dat je het geld van de bank haalt is het wel ff zuur.

En studieboeken, betaal me scheel aan die boeken en dan gebruik je ze uiteindelijk toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:03

wil94 schreef:
En studieboeken, betaal me scheel aan die boeken en dan gebruik je ze uiteindelijk toch niet.

Ik ken het. Jaar daarop maar beslopen om maar helemaal geen boeken te kopen. En enkel boek die wel nodig had leende ik toen maar van klasgenoot O:) in ruil voor wat anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:06

Ik voel mij schuldig over de schoenen die ik kocht voor een bruiloft en mij om liet praten door de verkoopster. 80 euro kwijt voor 2 uren dragen, daarna heb ik mijn sandalen aangedaan die 20 euro hadden gekost omdat ik teveel pijn had :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:11

ik voel me telkens schuldig als ik wat koop, hoe blij ik er ook mee ben en hoe hard ik het ook nodig had. :')