Ik ga op vakantie en kan niet zonder...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:46

Ja wat maakt het uit? :)
Als TS zich daar prettig bij voelt. So what!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:50

Als we met de auto op vakantie gaan, gaan mijn kussens mee.
Onvervangbaar voor mij.

Medicatie gaat altijd mee in handbagage.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:50

Ben ik dan de enige die altijd teveel aan kleding meeneemt en meest onnozele spullen en uiteindelijk de belangrijke dingen vergeet? :')

Mizora

Re: Ik ga op vakantie en kan niet zonder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:54

Als ik over het algemeen de mensen met gigantische tassen zie slepen, denk ik: nee.

Ik behoorde altijd met mijn tassen in de mannencategorie dan zelfs dan had ik nog weinig mee. Het is maar net waar je zelf veel waarde aan hecht.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:03

Blue_Eyes schreef:
oomens schreef:
Is een vakantie dan niet een hele mooie gelegenheid om daar vanaf te komen? Je bent, zoals je zelf aangeeft, tenslotte 22.

Is er een goede reden om daar vanaf te willen komen dan? Niets mis mee om met een knuffel te slapen, zou ik zeggen.

Niet echt iets mis mee, maar ik dacht dat dat toch vooral iets is waar volwassenen wel een beetje overheen gegroeid zijn. Net als duimen of een fopspeen. Ik schrik er eigenlijk een beetje van dat er blijkbaar zoveel mensen hier op Bokt zijn van ruim voorbij de basisschoolleeftijd die dit kennelijk heel normaal vinden.

Nogmaals, er is niets mis mee en je doet er niemand kwaad mee, ik had het alleen echt niet verwacht.

Evenals het aantal mensen dat per se hun eigen kussen mee wil nemen. Voor mij is een kussen een kussen, behalve op vakantie. Dan is een opgerolde trui of vest een kussen. Het idee is volgens mij dat je met je hoofd iets hoger ligt dan je matje en dat je dat doet op iets wat zachter is dan je armen (en bovendien niet 'slaapt' als je wakker wordt omdat je de bloedsomloop had afgekneld). Blijkbaar zitten ook daaraan hele persoonlijke gevoelens.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:11

Duimen of een speen zijn dan in ieder geval nog niet bevorderlijk voor je gebit, wat een goede reden is om te zorgen dat je er vanaf bent. Een knuffel heeft geen gezondheidsrisico's (tenzij je weerstand bizar laag zou zijn) en is vooral 'voor de gezelligheid' - ik neem aan dat TS de knuffel vanzelf naar het nachtkastje verbant als haar vriend bij haar in bed slaapt. Dan heeft ze immers een veel knuffelbaardere knuffel in bed :+

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:23

Mijn lenzen/bril en telefoon. Verder heb ik niets persoonlijks wat per se mee moet. Ik vind het wel fijn om mijn agenda mee te nemen, zodat ik per dag kort op kan schrijven wat ik heb gedaan. Das altijd fijn om later terug te zien.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:34

Mijn deken. Ik kan geen nacht zonder mijn eigen deken. Toen ik naar Egypte ging heb ik hem in de koffer gepropt tot groot ontzet van mijn stiefmoeder, er paste daarna nog maar weinig in maar dat weerhield me er niet van. Gelukkig heb je in Egypte niet zoveel kleding nodig =D. Het is ook het enige voorwerp waar niemand aan mag komen van mij :')

Mijn vader en stiefmoeder waren me al de hele tijd aan het pesten dat ik haar niet mee mocht nemen, maar toen ze in mijn koffer keken had ik het toch mooi voor elkaar gekregen :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:37

Portemonnee, telefoon, zonnebril, en mijn eigen föhn

Vakantie föhns in hotels vind ik gewoon ja... Klote :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:41

Een kussen is erg persoonlijk.
Ik heb een comfort u- kussen. Die vind je niet in hotels en appartementen.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 15:43

Blue_Eyes schreef:
Duimen of een speen zijn dan in ieder geval nog niet bevorderlijk voor je gebit, wat een goede reden is om te zorgen dat je er vanaf bent. Een knuffel heeft geen gezondheidsrisico's (tenzij je weerstand bizar laag zou zijn) en is vooral 'voor de gezelligheid' - ik neem aan dat TS de knuffel vanzelf naar het nachtkastje verbant als haar vriend bij haar in bed slaapt. Dan heeft ze immers een veel knuffelbaardere knuffel in bed :+

Knuffel ligt dan nog steeds in bed, maar krijgt niet meer zoveel aandacht als vriendlief er is :)).

Wat ik veel voorbij hoor komen zijn kussens en dekens! En bij mij dan zelf een knuffel, vooral dingen die je helpen met slapen. Zullen we op dat moment dan toch wat vertrouwds willen voelen?

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:48

Mijn Ipod ik kan echt niet lang zonder muziek.
Het schermpje bestaat alleen nog maar uit sterren, maar het heeft al heel wat landen gezien.

En verder vind ik het altijd fijn om minimaal 1 boek mee te hebben, maar die koop ik het liefst op het vliegveld haha. Dat is een standaard ding van mij.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:55

Mijn eigen kussen en dekbed. Het liefst ook mijn eigen wekker.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:04

Sinds 4,5 maand ons dochtertje ;)
Qua materiële spullen alleen m'n telefoon en oplader. Als we met de auto gaan neem ik m'n eigen kussen mee, maar mocht ik die vergeten is er nog geen man overboord :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:10

Mijn hardloopschoenen :D moet op zijn minst in de vakantie kunnen hardlopen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:17

iPod en mijn oortjes :D
Ook niet zonder lenzenspul maar dat spreekt wel voor zich.
Oh en mijn eigen shampoo. Ik heb haar wat snel vet wordt, en heb al een tijd een shampoo die daar goed voor werkt dus ik gebruik geen andere shampoo meer dan die.

Thuis slaap ik op 2 kussen (is wel slecht, maar goed) en 1 daarvan prop ik gerust in mijn koffer. Hij is roze en omdat ik hem al een tijdje heb slijt het roze er wel af waardoor hij er niet meer uitziet := Mijn vader kan het niet waarderen haha. Heb wel echt veel minder lekker geslapen op vakantie, dat kussen daar was een stuk hoger dan mijn platte kussen thuis.

Verder maakt het me eigenlijk niet zo uit.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:19

indd. mijn eigen fohn :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:21

Mijn werk. Daarom ga ik nooit op vakantie :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:36

Naast de tickets etc. moet ik mijn ereader mee en mijn bril/lenzen (heb min 8.5). Technisch gezien zou je boeken kunnen kopen op de plaats van bestemming, maar ik zou terug gaan onderweg naar het vliegveld voor mijn ereader. :+

TS, ik snap je wel wbt knuffel, ik ben inmiddels niet meer zo gehecht aan mijn blauwe konijn en ze hoeft dus niet meer mee als ik weg ga. Echter een knuffel is toch lekker vertrouwd en huiselijk als je op vakantie bent en gewoon gezellig natuurlijk.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:38

Mijn mobiel en koptelefoon inderdaad, alleen al om even een lekker momentje voor jezelf te hebben. En verder een knuffel inderdaad, gewoon om iets mee te hebben van thuis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:45

Een fijne platte bakpan neem ik altijd mee als we naar een huisje gaan want ik kook graag en veel tijdens vakantie en zonder mijn pan is dat bijna niet te doen, daar er zo weinig fijne pannen zijn in de meeste huisjes.
Als 56 jarige heb ik al een tijd geleden mijn stoffe knuffel ingeruild voor mijn man dus dat is gemakkelijk want daardoor heb ik geen extra bagage }> .

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:47

M'n hond.... Word wel ff een ding zegmaar. Wist niet dat ik Zo gehecht ben aan haar.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:53

Een tent. Id. Basis kleding..

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:12

Mn Id, net als ts een knuffelschaap :') en mn vriend maar als die niet mee gaat, neem ik een shirt ofzo van m mee :P verder mn mobiel en oortjes en mn kussen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:17

Ik slaap ook met een knuffel hoor, ook als er mannelijk bezoek blijft slapen ligt die gewoon in m'n bed. De eerste beste die er een opmerking over maakt mag ook zo m'n bed weer uit :=