Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
florentine1 schreef:Ik was al blij dat er iemand kwam na 2 jaar in de verkoop ( eerst bij andere makelaar)vandaar ik deze kans niet voorbij wilde laten gaan. Is gewoon een heel moeilijk segment binnen de woning verkoop.
ielsjj_ schreef:Ik zal het niet te serieus nemen, ook niet als ze zeggen dat ze de vraagprijs gaan betalen (en dus niet ruilen tegen een stuk land).
Zelf zou ik "rustig" wachten op een serieuze koper.
Wij hadden 5 jaar geleden ook een prachtig mooi huis te koop staan. (twee zelfs op dat moment)
Het stond een paar dagen te koop, toen we een telefoontje van de makelaar kregen dat hij een kijker had.
Nou dat is snel dachten wij! en dat was het ook... iets te mooi om waar te zijn.
Gezien de mevrouw het huis helemaal geweldig vond en het wou kopen.
Koopcontract klaar gemaakt etc., vrouw heeft ondertekend, maar er kwam geen geld op tafel.
Wat bleek? ze had nog een luxere villa "gekocht" en een bedrijf... maar mevrouw zelf had geen geld.
De eigenaren van het andere huis en het bedrijf heeft ze de grond mee in geholpen..
En ze kon niets betalen en men kon ook niets doen want van een kale kip kan je niet plukken.
Dus ja, er bestaan gekke dingen.
Ik zal rustig wachten en ook de makelaar op de hoogte stellen van deze mensen.
florentine1 schreef:ielsjj_ schreef:Ik zal het niet te serieus nemen, ook niet als ze zeggen dat ze de vraagprijs gaan betalen (en dus niet ruilen tegen een stuk land).
Zelf zou ik "rustig" wachten op een serieuze koper.
Wij hadden 5 jaar geleden ook een prachtig mooi huis te koop staan. (twee zelfs op dat moment)
Het stond een paar dagen te koop, toen we een telefoontje van de makelaar kregen dat hij een kijker had.
Nou dat is snel dachten wij! en dat was het ook... iets te mooi om waar te zijn.
Gezien de mevrouw het huis helemaal geweldig vond en het wou kopen.
Koopcontract klaar gemaakt etc., vrouw heeft ondertekend, maar er kwam geen geld op tafel.
Wat bleek? ze had nog een luxere villa "gekocht" en een bedrijf... maar mevrouw zelf had geen geld.
De eigenaren van het andere huis en het bedrijf heeft ze de grond mee in geholpen..
En ze kon niets betalen en men kon ook niets doen want van een kale kip kan je niet plukken.
Dus ja, er bestaan gekke dingen.
Ik zal rustig wachten en ook de makelaar op de hoogte stellen van deze mensen.
als je via makelaar koopcontract tekent zal er nooit getekend worden alvorens er geld of een goedkeuring vd hypeotheekvertrekker is, eerst tekenen en dan nog geld is niet mogelijk
VickyS schreef:Ik wil je niet nodeloos ongerust maken.Maar dit lijken wel leden van buitenlandse dievenbendes die op die manier woningen en inboedel checken.
MarvanTom schreef:Heel goed dat je een 100% betaling eist.![]()
Wat een verhaal joh.
Best zuur voor jullie: heb je eindelijk een kijker, heeft ie geen geld...