Mijn fiets is nog jong en had nauwelijks kilometers gemaakt. Iemand had m gekocht, het elektrisch fietsen beviel goed en toen wilde hij/zij langere dagtochten gaan fietsen. Mijn fiets heeft een actieradius van 30 km (en accu in het frame, dus je kan niet wisselen) en dat was voor die mensen te kort. De fiets is dus na heel korte tijd dus alweer omgeruild voor een andere, en ik kon deze tweedehands kopen voor een flink lager bedrag. De actieradius is voor mij geen probleem, ik heb een chronische ziekte en gebruik de fiets vooral om wat makkelijker in het dorp (3 km verder op) te komen. Ik kreeg bij het kopen 3 jaar garantie, die ook gold voor de accu, dus dat was ook 'veilig'.
Voor mij dus de ideale deal

Maar, je hebt wel gelijk, er is veel ontwikkeling geweest de laatste jaren dus áls je tweedehands koopt let dan goed op de leeftijd en staat van de accu. Ook zou ik bij een winkel kopen en niet op marktplaats ofzo, dan krijg je meestal gewoon garantie op de fiets

edit; Enne, wat lui betreft; Beter een e-fiets die je ook daadwerkelijk gebruikt dan een gewone fiets die in de schuur blijft staan
Ons is verteld (bij de gazelle) dat de accu's gemiddeld na 5-6 jaar aan vervanging toe zijn, dus let op als je een tweedehands koopt anders wordt het een duur grapje. Ik kon toen kiezen uit verschillende pakketen voor de accu, heb silver en die kan 45 km op de boost (hardste stand). Ben echt ontzettend blij met m'n fiets!
(je moet het natuurlijk gewoon treffen!)
Die oud-demo van mij is ook een Sparta Ion. Geef je ons over een paar weken nog een update hoe de jouwe bevalt? Veel plezier ermee!
), zoveel fijner dan een gewone fiets!