Gamecomputer, waar en welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:15

Mijn desktop heeft een VRESELIJK irritant bijgeluid wat van het moederbord vandaan komt. Het is een prima desktop die eigenlijk nog niet aan vervanging toe is. Maar god wat wordt ik gestoord van dat bijgeluid. Dus ik denk dat ik ook maar eens langzaam aan opzoek ga naar een opvolger.
Het geluid gaat mee met bewegende beelden. Als ie gewoon in windows staat, en er beweegt niets, dan ook geen irritant bijgeluid. En het komt dus echt vanuit de kast/mobo.
En NIET uit de speakers.
Is dat nou het mobo, of de grafische kaart, want ik word er best wel gestoord van.

Hier iemand met hetzelfde probleem:
https://youtu.be/MJKvG3FSwFs

Anoniem

Re: Gamecomputer, waar en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:17

Zal waarschijnlijk je fan van je gpu of CPU zijn ;)

CPU fan heel simpel te vervangen, gpu fan helaas niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:19

Nee is absoluut geen fan! Helaas niet, anders was het makkelijk op te lossen. Het is zo'n ding op het moederbord. Hoe heet dat in het Nederlands?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:21

Zo'n spoel op het moederbord. Met van die koperdraadjes erom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:21

Je ram geheugen of CPU? Deze zitten letterlijk op het moederbord..

CPU kan in principe geen geluid maken, zelfde voor je ram. Zou je die PC gewoon even open moeten maken en precies kijken waar het vandaan komt.

Dat is je CPU fan..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:24

Nee, het is één van de coils/spoel die geluid maakt. Ik ben helaas niet de enige die dat probleem heeft.
Maar er is geen oplossing voor. Sommige zeggen dat ik er lijm om moet doen. Maar dat durf ik niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:28

Hoe oud is je PC? Want naar mijn weten zit er geen spoel op je moederbord ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:34

2 jaar denk ik. Zo'n ding:
Afbeelding

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:55

Haunting schreef:
Quad schreef:
4x3GB is nog altijd 3GB. ;)

Daarnaast moet je je afvragen of je moederbord wel goed om kan gaan met CFx, of het performance/prijstechnisch niet voordeliger is om je huidige CF opstelling te upgraden naar een nieuw setje.

2x of 4x draaien is echt niet dat je framerate ineens 2x tot 4x zoveel is.

Ja 4x3 = 3 maar in totaal is er 12gb aan het werk om de gegevens te verwerken. Omdat deze gedupliceerd worden kunnen ze sneller verwerkt worden.

Klopt, en je hebt ook nog te maken met je bandbreedte van de PCI-e lanes, welk type mobo heb je?
Maar je hebt geen 12GB beschikbaar, dat blijft gewoon 3GB, alleen verdeeld over de beschikbare GPU's.
Citaat:
Framerate is idd niet ineens verdubbeld. Echter wordt deze wel iets hoger uiteraard.

In eerste instantie wil ik quadfire omdat het kan en het leuk staat. Daarnaast heb ik vergeleken of ik al een nieuwe generatie kaarten nodig heb. Nope. Mijn 2 kaarten draaien momenteel nog lekker hoog mee en met quadfire (of eerst trifire) zal dat nog wel zo blijven.

Ik ben nu wel nieuwsgierig wat voor setje (of complete gamerig) je hebt. :)
Citaat:
En ik moet ook nog geld over houden voor paardenspul uiteraard :D.

:+

@TS, heb je een globaal idee wat je als budget beschikbaar hebt?
Voor wat je zoekt kan je ook veel inspiratie doen op Tweakers, naast de Desktop BBG (Best Buy Guide) zijn er ook een oliebol aan topics gebasseerd op het zoeken naar een fatsoenlijke desktop systeem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:59

Je CPU fan/koeler dus ;)

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:14

Mocht Je Ook Dragon Age inquisition Willen Spelen Let Er Dan Op Dat Je Laptop Een QUAD core Heeft. Anders kan hij niet gedraaid worden. Onze 1 jaar oude laptop kan hem dus niet draaien en die hebben we ook als game laptop gekocht. Dus dan is een goedkopere oplossing een ps 4 voor ons.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:17

Laat je is inspireren door een Alienware, dat zijn echte gamecomputers. Ik heb destijds (2 jaar geleden) het beste van het beste gekocht en op een enkele downgrade na geen kosten gespaard. Ook in elkaar laten zetten door een bedrijf. Het kostte me inclusief een beeldscherm van 250,- 1500 euro. Ik werk nog steeds met de computer en zelfs de nieuwste spellen zijn geen probleem op de hoogste graphics. Misschien de moeite waard om je te laten inspireren door een Alienware van een jaar of 2 a 3 oud, dan kom je denk ik wel binnen je prijsrange.

- Laat je wel goed adviseren en, als je kan, zet hem zelf in elkaar, kan je zo maar een paarhonderd euro schelen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:19

Mijn zoon heeft er een custom laten maken bij Mycom.

Geloof dat ie rond de €800 kwijt was.

Mocht je de spec`s ( :o? ) willen weten kan hij je dat wel pb-en als je wilt.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:22

Chasey schreef:
Nee, het is één van de coils/spoel die geluid maakt. Ik ben helaas niet de enige die dat probleem heeft.
Maar er is geen oplossing voor. Sommige zeggen dat ik er lijm om moet doen. Maar dat durf ik niet aan.

Coil whine komt nog vaak voor in de voeding, soms op moederbord
Wellicht even kijken of er geen bolle of lekkende condensator op je moederbord zichtbaar is?

Afbeelding

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 16:31

blackpromise schreef:
Mocht Je Ook Dragon Age inquisition Willen Spelen Let Er Dan Op Dat Je Laptop Een QUAD core Heeft. Anders kan hij niet gedraaid worden. Onze 1 jaar oude laptop kan hem dus niet draaien en die hebben we ook als game laptop gekocht. Dus dan is een goedkopere oplossing een ps 4 voor ons.

Die wil ik zeker graag spelen, bedankt voor je tip!

Bokker Beloven helpt mij waarschijnlijk met het in elkaar zetten van een computer. Waarschijnlijk moet ik alsnog even wachten, omdat hij op mijn nieuwe kamer moet komen te staan. Mijn ouders vonden het ineens geen goed idee dat ik 'nog zo'n lawaaiding' zou neerzetten hier in huis :') Kan ik verdorie niet eens gamen in mijn vakantie.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:13

Quad schreef:
Chasey schreef:

Coil whine komt nog vaak voor in de voeding, soms op moederbord
Wellicht even kijken of er geen bolle of lekkende condensator op je moederbord zichtbaar is?

[ Afbeelding ]

Dankje!!! Ik zal eens ff kijken of er geen kapotte tussen zit! Die van mij zit echt op het moederbord, met andere voeding doet ie het helaas ook. :(

Xyris schreef:
Laat je is inspireren door een Alienware, dat zijn echte gamecomputers. Ik heb destijds (2 jaar geleden) het beste van het beste gekocht en op een enkele downgrade na geen kosten gespaard. Ook in elkaar laten zetten door een bedrijf. Het kostte me inclusief een beeldscherm van 250,- 1500 euro. Ik werk nog steeds met de computer en zelfs de nieuwste spellen zijn geen probleem op de hoogste graphics. Misschien de moeite waard om je te laten inspireren door een Alienware van een jaar of 2 a 3 oud, dan kom je denk ik wel binnen je prijsrange.

- Laat je wel goed adviseren en, als je kan, zet hem zelf in elkaar, kan je zo maar een paarhonderd euro schelen.

:j
Mijn Alien is nu 4 jaar oud en komt nog erg goed mee met de hedendaagse pc's!