Bruiloft; wel of geen kinderen bij diner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:07

Een oppas voor tijdens de ceremonie op een plekje naast de zaal klinkt ook als een goed idee.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:10

Wat ik heel belangrijk vindt is dat het bruidspaar doet waar ze zich goed bij voelen
Het moeten uitnodigen van bepaalde familieleden is zo stom.
Sommige mensen heb je nu eenmaal meer mee dan andere.
En zou was het dus bij onze trouwdag dat we 1 oom van mij wel hebben uitgenodigd voor de hele dag maar de andere 3 niet.
Gewoon omdat die ene oom een speciaal plekje heeft.

Kinderen is net zo iets.
Voel jij je er goed bij dan nodig je ze uit
En als dat alleen voor de ceremonie en de receptie is is dat goed
Dat moet je gewoon probleemloos kunnen bespreken met de ouders van de kinderen.
Je kan toch gewoon op de uitnodiging zetten dat kinderen bij diner en feest niet aanwezig mogen zijn.
Het is jullie feestje
Niet die van de familie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:14

chillse schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het ook zeker met ze bespreken maar voor ik verkeerde dingen zeg wil ik graag weten hoe ouders daar in het algemeeen over denken.
Ik ben dol op die kinderen hoor, dat weten ze ook. Geen idee hoe kinderen van 3 zich gedragen als ze de hele dag al voor spanning zitten en daarna nog 'stil' moeten zitten voor het diner. Een aparte speelhoek heb ik nog niet aan gedacht bijvoorbeeld. Weet niet of het qua ruimte haalbaar is, maar dat neem ik zeker mee!

Het is jouw dag en dat van je toekomstige man.

Jullie bepalen zelf hoe en wat en niet jouw moeder, ze heeft haar eigen trouwdag gehad, nu ben jij aan de beurt.

Wat je hierboven had getypt, dat is een prima idee, kijk wat de ouders zelf zeggen over hun kinderen en zo komen jullie elkaar vanzelf tegemoet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:16

Ik denk dat heel veel mensen op hun bruiloft toch dingen doen omdat andere het zo willen.

Ik heb bijvoorbeeld al eens gezegd ik verzin wel iets anders want ik wil geen bruidsboeket en toen kreeg ik te horen ach dan krijg je het wel van mij het hoort er toch bij. Nou geef me dan het geld maar van die bloemen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:18

jaime_andrea schreef:
Als ik uitgenodigd word op een bruiloft maar er word expliciet gezegd no kids dan zou ik ze vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en ze succes wensen in de toekomst maar ik zou NIET gaan.

Mijn kind hoort bij mij en thats it. Je kan voor jezelf inschatten of je je kind een plezier doet om hem of haar mee te nemen naar een bruiloft, maar als ze op voorhand ze niet welkom zijn blijf ik thuis. Dit zou meer een principe kwestie zijn want vaak bij een feestje laat ik ze thuis want hebben ze er niks aan en gaat ze mee vermaakt ze zich prima of met andre kids of wat speelgoed

Je kan je kind toch best wel een dag bij de grootouders laten ofzo?
Dat je de bruiloft van een kennis in zo'n geval annuleert begrijp ik, maar als het om bijvoorbeeld een goede vriendin gaat ligt het toch anders vind ik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:23

Ik denk dat de ouders het zelf ook niet willen hoor.De hele avond vermoeide jengelende kinderen die je aandacht vragen.Ben je alleen maar als moeder met je kind bezig.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:26

En wat als ze op de uitnodiging gaan zetten...mensen met blauwe ogen niet welkom. En hey...je partner heeft blauwe ogen?? Uh sorry schat..blijf lekker thuis..schifting er een pizza in, ik ga feesten naar helaas ben jij niet welkom.

De meeste ergenis die ik had op een bruiloft was van mensen die los gingen op de drank en halverwege al niet meer konden staan of lallend en kruipend over de vloer gingen en niet van kids die huppelde Door een zaal gingen of idd in een hoekje lagen te slapen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:27

jaime_andrea schreef:
En wat als ze op de uitnodiging gaan zetten...mensen met blauwe ogen niet welkom. En hey...je partner heeft blauwe ogen?? Uh sorry schat..blijf lekker thuis..schifting er een pizza in, ik ga feesten naar helaas ben jij niet welkom.

De meeste ergenis die ik had op een bruiloft was van mensen die los gingen op de drank en halverwege al niet meer konden staan of lallend en kruipend over de vloer gingen en niet van kids die huppelde Door een zaal gingen of idd in een hoekje lagen te slapen

Sinds wanneer zijn mensen met blauwe ogen te vergelijken met kinderen die zich mogelijk stierlijk gaan vervelen? :')
Je hebt de wensen van het bruidspaar te reserveren :j en anders kun je misschien beter niet komen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:29

wij hebben het wel gedaan, als het feest is voor genodigden tellen de kinderen ook mee!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:30

Reactie als (ongetrouwde) moeder van drie:

Voor mij hangt het er enorm vanaf van wie de uitnodiging komt. Bij ons in de familie is het gangbaar dat de kinderen erbij zijn. Mijn broer is ruim een jaar geleden getrouwd en toen heeft mijn schoonmoeder een hotel gepakt zodat mijn vriend en ik konden feesten. Bij ceremonie en diner zijn ze aanwezig geweest maar het diner was in buffetvorm dus dat leverde geen probleem op. Mocht mijn broer gezegd hebben dat ze niet mochten komen dan zou ik best op mijn pik getrapt zijn: mijn kinderen zijn wel mooi zijn nichtjes en neefje! Het was in dit geval andersom: broer was ontsteld dat ze niet op het feest waren _O-

Bij een vriendin van mij waar ik alleen naartoe zou gaan, zou ik het juist wel fijn vinden om de kids bij papa te laten. Kan ik nog eens ongestoord eten, drinken en dansen. Kennen de kinderen die vriendin ook dan even mee naarde kerk en feliciteren en dan ik alleen verder. (De kerk vinden mijn dochters juist gaaf, mooie jurk, DE kus ... )

Maar is het een gezamenlijke vriend, dan zal ik niet snel een oppas regelen maar eerder de ceremonie bijwonen en na de receptie naar huis.

Is het echt een vage kennis of een van de vele collega's dan skip ik alles en stuur gewoon een kaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:32

Bij mijn neef zijn bruiloft hadden ze een speciale speelkamer voor de kinderen.
Er werd aan het begin van de ceremonie gezegd dat als je kind teveel lawaai maakte dat je daar met je kind heen moest.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:32

Dus...ik moet de wens van het bruidspaar accepteren, en verder shut up, maar mijn mening word hier hysterisch aangepakt in de zin van...stel je niet aan ...je kind is geen vleesboom..zit je aan je kind geplakt etc etc.

Chill mensen..Zoals TS een idee/mening heeft over kids op bruiloft..zo heb ik er ook 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:34

jaime_andrea schreef:
Dus...ik moet de wens van het bruidspaar accepteren, en verder shut up, maar mijn mening word hier hysterisch aangepakt in de zin van...stel je niet aan ...je kind is geen vleesboom..zit je aan je kind geplakt etc etc.

Chill mensen..Zoals TS een idee/mening heeft over kids op bruiloft..zo heb ik er ook 1.

Het hun dag en dus ook hun wensen wat je hebt te accepteren, als je daar moeite mee hebt kan je inderdaad beter niet komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:37

Zeg Jaime we vinden t ook allemaal normaal om een verschil te maken in dag, avond en zelfs receptiegasten.. of ga je dan ook gepikeerd doen? Je krijgt eem uitnodiging. Op basis daarvan ga je wel of niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:37

jaime_andrea schreef:

Je hebt hun wens idd te accepteren. Het is toch geen verplichting dat je komt?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:38

Toen ik ooit trouwde zijn de kinderen aan het eind vd receptie opgehaald. Voor die tijd hadden ze een kindermenu gehad en de oppassen die ze kwamen halen kregen natuurlijk ook nog een drankje.
Mijn redenatie was destijds dat ik het vresslijk zou vinden als de ouders vanwege de kinderen (die toch gaar zijn na zo'n dag) voortijdig zouden afhaken.
Daarnaast was het gewoon een diner voor volwassenen en krijg je met kinderen erbij vaak toch een andere sfeer en eentje waarbij sesamstraat bij wijze van spreken centraal staat, vind ik niet leuk.
Voor ouders wiens kinderen door ceremonies heel gillen/kletsen/brullen kan ik overigens ook weinig begrip opbrengen. Hoe moeilijk is het om weg te lopen als dat gebeurt?

Bedenk wel dat je schoonzussen hun baby's misschien nog borstvoeding geven en een oppas dan misschien niet zo makkelijk te regelen valt. Bij een verder volledig kindvrije bruiloft waren daarom zogende baby's wel welkom. Maar een echt nog kleine baby is doorgaans qua rumoer ook wel wat anders dan gillende peuters. ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:42

Ik had juist in de ochtend geen kleine kinderen.
Alleen de dochter van kennissen die de ringen aangaf en de dochter * toen 3.5* van mijn vriendin.

Tijdens de kerkdienst en diner waren er wel kinderen bij.
Familie en vrienden hadden onderling zelf geregeld dat de kids opgehaald werden na het diner ( daarna receptie en klein feestje).
Zo waren ze er toch bij.
Stukje stadhuis lijkt mij juist storend als kinderen de aandacht vragen of er doorheen huilen.
Ik heb dat netjes van te voren doorgesproken met fam en vrienden ( dus niet in de uitnodiging gezet ofzo) en dat was voor niemand een punt.
Gezien daggasten ook kleintjes hadden, hebben die dus tijdig kunnen regelen dat kids later werden gebracht/opgehaald werden

Succes

Chasey

Je moet het zelf weten, het is jou bruiloft.
Kinderen er even bij kan natuurlijk ook. Maar dat is aan jullie.
Ikzelf heb twee kleine kinderen, en mijn oudste was ook bij een aantal bruiloften.
Maar hij wist dat hij even stil moest zijn tijdens het 'ja woord'. We hadden gewoon duidelijke afspraken gemaakt.
En in beide gevallen hebben het bruidspaar geen 'last' ondervonden van onze zoon.
Vlak voor het diner en avondfeest, werd hij opgehaald :) Mocht hij met zijn oom en tante mee. En was zoonlief ook al moe hoor. Die had niks aan het diner of feest gehad. En wij als ouders, hadden 'rust' ;)

dromertje2

Als het grotere kinderen zijn , dan vind ik het wel ok om te zeggen dat je vraagt om de kinderen thuis te laten.

Maar gaat het over pasgeborene (zoals bij uw schoonzussen) ligt dat wel iets anders, ik weet niet hoe het zit bij andere mama's maar i ik zou mijn pasgeborene niet een hele avond bij een babysit laten.Dus zou het zijn ofwel mij met baby erbij of wel geen van de 2.

Ik heb momenteel een baby van 4 weken en ben uitgenodigd op een trouw van een collega op 22 augustus en ik twijfel of ik ga gaan.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:43

Cayenne schreef:
jaime_andrea schreef:

Je hebt hun wens idd te accepteren. Het is toch geen verplichting dat je komt?

maar het ging toch niet over dat ze NIET welkom waren...TS vroeg zich af...wel of niet en vroeg volgens mij een mening en de 1 is het er mee eens en de ander IK dus...denk er anders over. Pfff over gepikeerd gesproken zeg.

Gaat er mij over dat ik erg aangevallen word over mijn mening en de reacties worden steeds feller maar hey...have fun on the wedding en tuurlijk is het HUN dag maar het ging hier om een MENING niks meer niks minder

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:43

Ik zou op de uitnodiging zetten dat als er een mogelijkheid is om de kinderen thuis te laten, dat zeer op prijs gesteld wordt.
Er komen natuurlijk altijd wat kinderen, regel voor die een aparte hoek of kamer met wat speelgoed en een nanny.
Ze kunnen tijdens een 6 gangen diner echt niet aan tafel blijven zitten, en gaan al snel lopen dweilen en dreinen.

Zet de kinder tafel vlak bij de deur van de kinderhoek/kamer en als ze tussen de gangen door willen spelen dan kan dat zonder door heel de ruimte te moeten, wat dan toch niet wandelend gaat.

Serveer die kids ook geen culinaire hoogstandjes, want dat willen ze toch vaak niet... Maar een uur of twee later staat er een huilend kind naast mama of papa. Ik heb zo'n honger.... '''Waarom heb je de kikkerbilletjes dan niet gegeten'' Lus ik nie!

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 17:44

jaime_andrea schreef:

Ik respecteer je mening wel hoor, ik vraag juist om meningen van ouders om proberen in te zien hoe het voor ouders zou zijn. Denk dat je mijn post verkeerd begrepen hebt. Ik heb niets tegen kinderen maar ik vraag naar ervaringen met chique dineren icm kinderen die al een dag vol spanning hebben gezeten.
Denk gelukkig niet dat mijn broers dan überhaupt niet zouden komen :').

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:44

jaime_andrea schreef:
Als ik uitgenodigd word op een bruiloft maar er word expliciet gezegd no kids dan zou ik ze vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en ze succes wensen in de toekomst maar ik zou NIET gaan.

Mijn kind hoort bij mij en thats it. Je kan voor jezelf inschatten of je je kind een plezier doet om hem of haar mee te nemen naar een bruiloft, maar als ze op voorhand ze niet welkom zijn blijf ik thuis. Dit zou meer een principe kwestie zijn want vaak bij een feestje laat ik ze thuis want hebben ze er niks aan en gaat ze mee vermaakt ze zich prima of met andre kids of wat speelgoed

Oh god.. ik hoop toch dat ik nooit zo'n moeder wordt waarbij de wereld ophoudt als de kinderen niet binnen handbereik zijn :roll: Kinderen zijn niet het middelpunt van de wereld. Het huwelijk draait om het bruidspaar en hun wensen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:45

Ik ben vorig jaar getrouwd en was (en ben) heel stellig in mijn mening: kinderen horen niet op mijn bruiloft thuis.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de kinderen (met oppas) uit te nodigen op de receptie en even een paar foto's apart met de kinderen te schieten zodat ze wel in het fotoboek staan.
Ik ben nog steeds super blij met mijn stijve poot, want ik had het oprecht niemand ooit vergeven als ik me tijdens mijn bruiloft aan hun kinderen had gestoord.

En ja, ik heb ook een kind. Een voorbeeldig kind die zich de hele dag voorbeeldig heeft gedragen en fantastisch veel lol met de volwassenen heeft gehad.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:46

[quote="[***]"][quote="jaime_andrea"]

En dat mag maar dan wel op jou eigen bruiloft !
Je kan toch niet iemand anders zijn invulling van de bruiloft gaan bepalen dat zou een goeie zijn .
Ik ben moeder van 2 en zou me zeker niet gepasseerd voelen als bij bepaalde onderdelen de kids niet uitgenodigd zijn .
Leven en laten leven en of het onhandig zou zijn ivm oppas ed dat is dan toch mijn pakkie an ?
Een paar gangen diner met kids brengt onherroepelijk verveelde kids met zich mee die van tafel zullen gaan en dus ook geloop van ouders die de kids in toom proberen te houden .
Kan je daar tegen dan zeg doen , vinden jullie dat storend dan zou ik zeggen huur iemand in die met de kids in een aparte ruimte een feestelijke kids maaltijd verzorgd .
Stuur de kids een super speciale uitnodiging en vermeld er dan ook bij dat het alleen voor hele speciale kinderen is en verboden voor grote mensen :j werkt als een trein .
Iedereen gegeten, dan voeg je de kids weer bij de rest met een bak aan verhalen over wat ze allemaal gedaan hebben tijden het kids diner .
Maar maak er dan ook echt iets speciaals van *\o/*