Geen herrie mogen maken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:30

De kleinkinderen van de buren hiernaast schijnen ook leefgeluiden te zijn, maar wat een paasei. -:(-

Dat ze met skelters rondscheuren tot daar aan toe, maar moeten bulken als magere speenvarkens gaat me na een paar dagen toch enorm irriteren.

_Annemiek

Re: Geen herrie mogen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:40

Dat bulken en schreeuwen is idd niet nodig en dat mogen ze hier ook niet, en ngmaals ben al meerdere keren bij de buren geweest en ik hoor niks, de radio ook niet,

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:41

Is het mogelijk dat je man even in het huis van de buren gaat luisteren met de buurman samen en dat jij jullie geluiden 'nabootst'? Dus, traplopen, naar de wc,tv aan, met schoenen in huis, kinderen laten spelen etc. Dan krijg je een reeel beeld denk ik en kunnen je man en de buurman vast overleggen over wat voor hen acceptabel is.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:42

har166 schreef:
Is het mogelijk dat je man even in het huis van de buren gaat luisteren met de buurman samen en dat jij jullie geluiden 'nabootst'? Dus, traplopen, naar de wc,tv aan, met schoenen in huis, kinderen laten spelen etc. Dan krijg je een reeel beeld denk ik en kunnen je man en de buurman vast overleggen over wat voor hen acceptabel is.

Nogmaals dit is al gebeurdt, 3x al.
Ja mijn kinderen zijn soms luidruchtig boven maar daarvoor krijgen ze van mij op de kop, wat moet ik dan de kids vast binden en duktape omdoen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:46

_Annemiek schreef:
har166 schreef:

Nogmaals dit is al gebeurdt, 3x al.
Ja mijn kinderen zijn soms luidruchtig boven maar daarvoor krijgen ze van mij op de kop, wat moet ik dan de kids vast binden en duktape omdoen...

Het is heel begrijpelijk dat je kinderen af en toe lawaai maken, maar andersom kun jij ook niet van de buurman verwachten dat hij alles maar slikt natuurlijk ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:52

Lastige situatie, TS...

Ik wil je wel even op het hart drukken dat geluidsoverlast echt heel vervelend is. Mijn vriend is om die reden verhuist, hij voelde zich gewoon niet meer gelukkig in zijn eigen huis. Bij ieder geluidje van de buren dacht hij 'oh nee, het begint weer'. (Overigens was het bij hem ook echt verschrikkelijk, de lampen moesten iedere maand aangedraaid worden, want die trilden letterlijk los.)
Vergis je er dus niet in hoe vervelend dit voor je buurman kan zijn!

Sommige dingen die jij noemt (binnen hakken dragen, TV kijken met de deur open bvb.) vind ik niet sociaal. Dat hoor je echt heel erg en zulke geluiden kunnen echt gekmakend zijn. Ook spelende kinderen kunnen voor heel veel overlast zorgen. Ik zit ieder weekend om 5 uur rechtop in mijn bed omdat mijn buurkinderen leuk aan het spelen zijn.

Misschien heb jij een ander beeld van overlast dan je buurman? De buurman van mijn vriend vond ook dat hij zich maar gewoon niet moest aanstellen, want het viel toch best wel mee? Heb je ook geluisterd als de TV/muziek bij jullie aan staat, met de deuren in bvb de gang open, met spelende kinderen of iemand die door het huis loopt, etc? En hoor je dan helemaal niets? Of hoor je wel iets, maar vind je het zelf niet noemenswaardig?

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:15

Wij hebben ook veel last van onze bovenburen. Ze stampen ipv lopen. Gaan savonds laat nog stofzuigen. De hond blaft om werkelijk alles. Kattrn rennen door het huis. En nu na 4 jaar is het echt genoeg. Werkelijk alles irriteert. Gelukkig verhuizen ze voor het eind van dit jaar. Dus nog even afzien. Maar als er al een irritatiepunt is bereikt is het moeilijk je er niet meer aan te storen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:16

_Annemiek schreef:
Dat bulken en schreeuwen is idd niet nodig en dat mogen ze hier ook niet, en ngmaals ben al meerdere keren bij de buren geweest en ik hoor niks, de radio ook niet,

Dus de buren zeggen op dat moment allerlei geluiden te horen en jij staat er bij en hoort niks? Dat is wel erg apart.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:25

eilleen333 schreef:
Wij hebben dit ook gehad met de buren. Wij hoorden niets van hen, maar zij alles van ons. Ze konden ons zelfs horen als we op de wc zaten. Of het een grote of kleine boodschap was.
We zijn daar een keer in de kamer gaan zitten terwijl de rest van het gezin zijn ding deed, en dat was echt verschrikkelijk. Kon letterlijk elke scheet horen!
Misschien kan je dat een keer doen? Het is heel vervelend als je niet gewoon kan leven in je eigen huis, maar soms overdrijven de buren niet. Als je het dan zelf een keer kan horen krijg je er meer begrip voor. Ik tenminste wel.
Dus daarna direct schoenen uit, ook om iets te pakken, en meer de andere wc gebruiken die ze niet konden horen. Geen gesprekken in de gang die aan hun woonkamer grensde etc. En daar waren ze wel blij mee.

wat eerlijk en moedig van je om dit te doen en toe te geven!! *\o/* , dit ga ik echt onthouden zo doelgericht probleem oplossend!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:31

Blijven praten en dat wat je kunt doen(schoenen uit zodra je thuis bent) ook doen. Eventueel een aantal kleden op de vloer, dat dempt geluid en in een kale kamer klinkt geluid veel scheller dus eventueel gordijnen en extra kussens op de bank. En met de buren afspreken dat er tussen vijf en zeven wat meer geluid kan zijn want dan is het spitsuur met twee jonge kinderen. Dan hoef je ook niet continue voor politieagent te spelen. En wat voor de één leefgeluiden zijn kan voor de ander al te veel zijn dus dat is lastig beoordelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:41

Hoe goed is jullie huis geïsoleerd? Als dat beter zou kunnen maak je je buren en daarmee jezelf gelukkiger als je dat verbeterd.

Tv kijken met de ( tuindeur?) open vind ik wel een tikje aso overigens als die zo hard staat dat anderen kunnen meegenieten wat jij kijkt.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:27

Nou zo hard staat die niet hoor, maar wij wonen bij de weilanden dus je hoort totaal geen kmgevings geluiden dus hier hoor je het sneller, dat van die kleden dat kan ik wel eens doen ja!! Thnx

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:51

Correctie: JIJ vind dat hij niet hard staat. Dat hoeft niet ieders mening te zijn ;)
Ik vind dat je je wel heel weinig in je buurman verplaatst :o

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:54

Mijn moeder zegt ook altijd dat haar tv niet hard staat :o Alleen kan ik echt niet meer met iemand praten als die tv aanstaat :=

Maar even zonder dollen, heb je ook gezegd tegen je buurman dat je niks hoort toen je daar was? En hoe reageerde hij toen?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 03:35

J ik wa er samen met hem, hij zegt dat hij toen ook niks hoorde maat andere keren wel....
We zijn nu aan het kijken of we de tussen muur kunnen isoleren.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:25

Het is inderdaad nemen en geven. Rekening houden met elkaar. Je weet dat bepaalde dingen anderen overlast kunnen bezorgen. Wanneer ik bijv. ga stofzuigen sluit ik de buitendeur, omdat ik zelf bedenk dat het storend kan zijn. Wij hebben een trap die kraakt als een malle, dus leer ik mijn kleinkind niet stampend naar beneden te komen. Als volwassene kun je het voorbeeld zijn voor je kinderen. Thuis moet iedereen zich comfortabel kunnen voelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:26

Ik vraag me af hoe je huis is ingericht.
Heb je gordijnen hangen, dingen aan de muur, planten in de vensterbank?

Toen mijn man was gescheiden, en achterbleef in een half leeg huis (huisraad eerlijk verdeeld), klaagden de buren ook weleens over geluidoverlast. Maar gaandeweg is het huis weer voller, idd met kleedjes op de grond, meubelstukken erbij, planten, etc. En er is geen overlast meer.

Wij hoorden onze buren nooit.
Tot zij uit elkaar waren en ieder verhuisd, en dochterlief met vriendje zolang in het huis trok zolang het nirt verkocht was.
Toen hoorden we ineens echt van alles. Lopen over de vloer, de tv, zelfs haar horen hoesten en op de slaapkamer konden we ze in bed horen stappen etc.

Mijn man was er een keer in huis om te helpen met iets en het viel hem op dat het huis heel erg leeg was.
Een hele eengezinswoning ingericht met de huisraad van een studentenkamer, zo ongeveer.

Dan is er te weinig in huis dat het geluid absorbeert en de lege ruimtes fungeren ook nog eens als klankkast.

Inmiddels is het huis verkocht en we horen weer heel weinig. Hun zoontje van 5 kan weleens de trap op stampen, maar dat is eigenlijk alles.
Ze hebben sinds een week een baby en we wisten dat pas toen ze na 3 dagen een slinger voor t raam hingen.
Mevrouw is nota bene thuis bevallen en ook daar heeft mijn man, die thuis was, niks van meegekregen.
Kindje ook pas 1x horen huilen, met de wederzijdse balkondeuren open, dus geluid via buiten.
Terwijl met de dochter vd vorige buren we ze op de slaapkamer konden horen praten! Zelfde huis, alleen veel 'aangekleder' met geluidabsorberende inrichting.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 11:02

We hebben idd niet veel aan de muur hangen, zou dat echt verschil maken ja, gordijnen hebben we ook niet ja rolgordijnen maar niet die lange tot de grond.

Ga meteen de winkels in om dingen te halen als dat echt helpt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:10

_Annemiek schreef:
We hebben idd niet veel aan de muur hangen, zou dat echt verschil maken ja, gordijnen hebben we ook niet ja rolgordijnen maar niet die lange tot de grond.

Hier en daar vloerkleden?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:36

kwita schreef:
eilleen333 schreef:
Wij hebben dit ook gehad met de buren. Wij hoorden niets van hen, maar zij alles van ons. Ze konden ons zelfs horen als we op de wc zaten. Of het een grote of kleine boodschap was.
We zijn daar een keer in de kamer gaan zitten terwijl de rest van het gezin zijn ding deed, en dat was echt verschrikkelijk. Kon letterlijk elke scheet horen!
Misschien kan je dat een keer doen? Het is heel vervelend als je niet gewoon kan leven in je eigen huis, maar soms overdrijven de buren niet. Als je het dan zelf een keer kan horen krijg je er meer begrip voor. Ik tenminste wel.
Dus daarna direct schoenen uit, ook om iets te pakken, en meer de andere wc gebruiken die ze niet konden horen. Geen gesprekken in de gang die aan hun woonkamer grensde etc. En daar waren ze wel blij mee.

wat eerlijk en moedig van je om dit te doen en toe te geven!! *\o/* , dit ga ik echt onthouden zo doelgericht probleem oplossend!

Het is gewoon de eer aan jezelf houden. Wat wil ik bereiken? Stuk doorgaan en weten dat de ander last van mij heeft? En onze geluiden waren echt gewoon leefgeluiden. Plassen is gewoon een primaire levensbehoefte, en dat zij dat konden horen is gewoon extreem. Even als het afrollen van de wc rol (zo'n metalen houdertje), de douche, met sokken op de trap, de telefoon hoorden ze overgaan.
Het was gewoon sneu. Twee onder 1 kap koopwoningen. Wij hoorden niets (scheelde ook dat onze gang aan hun woonkamer zat, dus die zat er voor ons altijd tussen, maar zij zaten met de woonkamer aan ons huis.
Het is een fout in de bouw geweest. Ze hebben het geprobeerd met extra isolatiemateriaal, maar dat hielp niet. En het waren ook wel mensen die snel zeurden, maar dat kwam ook ergens vandaan.
Wij waren thuis met 3 kinderen. En kinderen spelen met een bal. En heel soms gaat die bal over de schutting. Dan liepen we netjes om, vroegen of we de bal van het gras mochten halen zodat we er niet zomaar op liepen en als hij op de stenen lag pakten we hem en gingen we weer. Maar soms flipte die man daarover (zo schopte hij een keer woest de bal weg, tegen zijn eigen auto, haha!).
Maar waar kwam het vandaan? Mijn ouders hadden drie kinderen. Deze mensen hadden graag kinderen gewild, maar konden ze niet krijgen. Ik denk dat wanneer dat je gebeurd dat je wat minder tolerant bent naar kinder geluiden van de buren. Ze waren gewoon jaloers en dat is best wel sneu. En dat uiten ze helemaal verkeerd. In plaats van aardig tegen ons te doen waren ze altijd chagrijnig.

Maar ik heb het nog steeds. Ik zou het vreselijk vinden als ik een slechte verhouding had met de buren om iets wat ik zelf in de hand heb. Toen ik in de flat een briefje kreeg van de onderbuurman over geluidsoverlast heb ik dat heel serieus genomen. Hij hield een dagboek bij van de overlast van 1 week, en ik schreef op wanneer ik thuis was. Bleek dat ik vaak niet eens thuis was als hij last had van de overlast. Conclusie: ik was het niet, maar het was mijn buur. Probleem opgelost zonder meteen stennis te schoppen.

Ik zou het zelf ook fijn vinden als ik last had van de buren en ze namen mij ook serieus. Want het zijn net mensen, die buren ;) .

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:16

_Annemiek schreef:

Dit scheelt echt enorm. Ik kan zelf heel slecht tegen huizen waarin je zo'n galm hebt. Dat is met hetzelfde op te lossen. Dus gordijnen en kleden op de grond.
Zelf heb ik rolgordijnen maar daarnaast gewone overgordijnen. Puur voor het geluid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:28

_Annemiek schreef:

Ja dat kan zeker helpen! In een lege ruimte galmt alles veel meer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:46

eilleen333 schreef:

Hier ook :j Mijn benedenburen konden mij altijd horen lopen met schoenen aan. Sindsdien dus ook bij de deur schoenen uit en lekkere zachte sokken aan. Natuurlijk hoor je elkaar echt wel eens, maar zolang je rekening met elkaar houd is het prima.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:55

Na een stressvolle werk hweek is het laatste wat ik nodig heb, is het als de buurman gaat boren tegen bed tijd. Geluidsoverlast vermijden is een teken van goed fatsoen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:25

Eierdoosjes aan de muur isoleren ook heel goed :+