Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En om nou de wc's niet te doen, geen stofzuiger te pakken.. ik moet er ook in leven en ik krijg ook wel is visite. Dus dat blijf ik toch bijhouden 
LLennox schreef:Herkenbaar verhaal. Mijn broer hielp dan gelukkig wel mee in de huishouding, maar zat ook altijd de hele dag achter de computer te gamen. Kon geen studie afmaken en geen baantje langer dan 3 maanden volhouden. Mijn moeder heeft echt van alles geprobeerd, geholpen, boos geworden, hem het huis uit geschopt, alles voor hem geregeld, maar niets mocht baten.
Vorig jaar was echt de druppel nadat hij weer een maand of 3 thuis zat. Toen hebben we voorgesteld dat hij een jaartje naar het buitenland moest, om zijn eigen pad te volgen en op eigen benen te leren staan. Vier weken later zat hij Down Under en daar zit hij nu nog steeds. Ik ben vorige maand bij hem langs geweest en ik heb ondertussen echt een andere broer. Hij zat gewoon helemaal vast in zijn leventje, en zoiets radicaals heeft hem ontzettend veel goeds gedaan.
BarbaLala schreef:TS, je bent aan het moederen.
En dat doe je zelf.
Je broer gaat niet veranderen, je vader ook niet, die zit er ook niet mee dat je broer zo is, anders had hij het probleem wel aangepakt.
Dus het is aan jou om er anders mee om te gaan.
Kan je dat niet, zul je op jezelf moeten gaan wonen. Wat ook geen vreemd idee is op jou leeftijd.
Ilja000 schreef:Het is niet de schuld van... Het is het gevolg van de dynamiek in het gezin. Ieder gezinslid draagt daar zijn/haar bijdrage aan bij.
Broer trekt zicht terug, pa heeft het druk en onderneemt weinig actie en zuslief is de bemiddelaar in het geheel. Alle drie houden elkaar in stand.
Het lijkt mij handig om eea aan te geven bij pa, zodat die actie kan ondernemen. En anders is het inderdaad voor Cynn een taak om er mee om te gaan totdat ze het huis uit kan.
[***] schreef:BarbaLala schreef:TS, je bent aan het moederen.
En dat doe je zelf.
Je broer gaat niet veranderen, je vader ook niet, die zit er ook niet mee dat je broer zo is, anders had hij het probleem wel aangepakt.
Dus het is aan jou om er anders mee om te gaan.
Kan je dat niet, zul je op jezelf moeten gaan wonen. Wat ook geen vreemd idee is op jou leeftijd.
Op jezelf gaan wonen als je geen (bij)baan hebt?? Lijkt me inderdaad een slim plan..
BarbaLala schreef:Ja ik heb de OP gelezen, maar ik had onder soortgelijke omstandigheden ook gewoon een bijbaantje om m'n leven te kunnen bekostigen. Sterker nog, ik werk al sinds m'n 16e voor m'n eigen geld.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan wel.
Waar een wil is, is een weg.
Dat houdt ze lichamelijk echt niet vol. Ze is nog aan het revalideren van een val wat een breuk in haar bovenarm heeft opgeleverd. Als ze dat nog erger wil maken moet ze er zeker werk bij zoeken.
En ze heeft ook nog een paard die aandacht wil.