altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:00

Dit is nog maar begin... een 'heel leven samen' klinkt mooi maar op deze manier... denk hier heel erg goed over na. Je voelt je heel ongelukkig nu. Leven bestaan uit keuzes, óf doorgaan op deze manier en hier vrede mee hebben ( en ja, zo wordt het echt in psychologie voorgeschoteld) óf de knoop doorhakken en stoppen.
Blowen en geen geld gaat bij mij ook niet echt door 1 deur, nodig voor aandoeningen.. hm... uit dat blowen komen namelijk weer de laksheid, luiheid en andere persoonlijkheidsproblemen...
Als hij zijn boeltje niet op orde kan krijgen voor zichzelf.. is zijn probleem, hij trekt jou er wel bij mee nu. Echt houden van, is van zijn kant ook actie ondernemen, relatie is werk van 2 kanten.
Heel veel sterkte en zorg echt dat je gelukkig wordt in dit leven, niemand kan het voor je doen helaas.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:05

MarjanB schreef:
Goh heb je wat met mijn ex? Ik heb voor mezelf gekozen en ben een stuk gelukkiger nu :) Ik was elke keer bang voor wat er zou komen, ging elke discussie uit de weg en liep op mn tenen. Geloof me niks is het waard om jezelf zo aan de kant te zetten!

Helemaal mee eens. En het erge is dat je achteraf (als de relatie ein-de-lijk achter de rug is) je je afvraagt: "Waar was ik mee bezig!? Waarom pikte ik al die s#$t???? Waar zat mijn verstand al die tijd?

Maar dat is pas achteraf en dan heb je spijt dat je zo lang door bent gegaan, en pas te laat hebt beseft "ik verdien meer/beter dan dit".

Besef alsjeblieft wel dat je van andere mensen misschien wel steun kan krijgen, maar dat je ECHT voor jezelf moet opkomen!
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 21-07-15 14:44, in het totaal 3 keer bewerkt

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:13

ik zou als ik jou was gewoon eens een tas pakken en een weekje/weekendje oid ergens anders slapen (bij een vriendin/familie oid) en dan kijken of je daar meer tot rust komt. misschien schudt het hem ook wakker om eens zichzelf een schop onder zn kont te geven.
ik kom net zelf uit een relatie met iemand die lijkt op jouw vriend en door het uitmaken is hij harder aan zichzelf gaan werken en voel ik me weer vrij

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:17

Op bokt zijn meer topics zoals de jouwe. Dus denk niet dat je de enige bent die' verzeild is geraakt in een relatie die niet (meer) werkt. Zo te lezen hebben jullie beide hulp nodig, maar kan je dit elkaar niet bieden.
Zoek steun bij anderen familie/ vrienden of hulpverlening.
Sterkte.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:18

Je kunt nog steeds van iemand houden en toch beseffen dat het niet de juiste persoon voor je is. Ik ben bekend met je situatie en die is alles behalve gezond. Koffertjes pakken en alle contact verbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:23

Klinkt als een lot uit de loterij, die kerel van je... :n
Een aap uit de dierentuin kan je ook aan het lachen maken en een Duitse herder kan ook van je houden. Wegwezen daar voor je helemaal niets of niemand meer over hebt.

Wat moet je met zo'n kansloos figuur, behalve mee in zijn diepte zakken? Hoe denk je dat de situatie over 10 jaar is? Denk je dat het dan beter is?
De enige die je kunt veranderen, ben je zelf.

Kies voor jezelf TO, hou van jezelf, gun het jezelf om een leven MET toekomst op te bouwen...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:38

Heel eerlijk, wegwezen....wordt alleen maar erger....
Is er niet een mogelijkheid dat hij of jij tijdelijk ergens anders gaat wonen, zodat hij eerst eens aan zichzelf gaat werken?
Op deze manier verder gaan gaat het nooit worden en wens je dan ook sterkte om er uit te komen....

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:46

Ik vind dat wegrennen heel makkelijk is. Misschien heb ik een betonnen plaat voor mijn kop. En zijn mijn geluksmomenten klein met hem op dit moment. Ik weet dat hij het ook moeilijk heeft. Het maakt het niet goed en doet pijn. Maar nu weg gaan.zo ben ik dan weer niet. Ik probeer altijd om te lossen. Soms echt tot aan het naadje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:49

Fionami schreef:
Ik vind dat wegrennen heel makkelijk is. Misschien heb ik een betonnen plaat voor mijn kop. En zijn mijn geluksmomenten klein met hem op dit moment. Ik weet dat hij het ook moeilijk heeft. Het maakt het niet goed en doet pijn. Maar nu weg gaan.zo ben ik dan weer niet. Ik probeer altijd om te lossen. Soms echt tot aan het naadje.

Wegrennen kan ook betekenen 'kiezen voor je eigen geluk' ;)

Wil je op deze manier samen oud worden?
Werkt hij trouwens?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:49

Als dat is wat je wil, dan is dat jouw keuze. Maar weggaan is alles behalve makkelijk, blijven en dingen op zijn beloop laten is makkelijk.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:52

Soms is liefde alleen niet genoeg,ik denk dat je in zo'n geval leeft.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:54

Citaat:
Wegrennen kan ook betekenen 'kiezen voor je eigen geluk' ;)

Wil je op deze manier samen oud worden?
Werkt hij trouwens?

Inderdaad stoppen nu het nog kan ipv 5 jaar verder en weggegooide tijd

Of die werk heeft ben ik ook wel benieuwd naar?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:55

Fionami schreef:

En wat is jouw winst daarin dan? Misschien moet je dat eens gaan onderzoeken en dan afwegen of dat de juiste 'winst' is die je voor jezelf zou moeten zoeken

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:58

Ja hij werkt heel hard. Heeft lange dagen. Werk vraagt veel van hem dus ik snap best dat frustreert als je weinig over houdt maar hoe daar mee om te gaan zijn we zo anders in. Ik blijf positief,hij zal gewoon een zwart gat in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:04

Fionami schreef:

TO, wat zou voor jou dan een 'oplossing' zijn? Wanneer is deze relatie fijn/warm/positief en stabiel, en wat is daar precies voor nodig?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:06

Ik heb wel wat vragen bij het lezen van je post ts. Wie zijn schulden zijn dit? Is de wiet een beetje of de hele dag door? Hoe zou je zelf willen dat het was? Krijgt je vriend medicijnen/ behandeling voor de ADHD?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:07

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk weggaan maar ik snap wel dat dat misschien moeilijk is. Is het een idee om een therapeut te gaan zien, die doet het voor z'n werk maar heeft er daarom ook veel verstand van.

Een beetje off-topic maar wat ik me dan wel afvraag is waarom je een paard koopt als je zoveel schulden hebt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:08

Ben jij gelukkig in deze relatie?
Wat vind jij er van dat hij wiet gebruikt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:15

Hoe lang zijn jullie al bij elkaar?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:23

Het is geen falen als je voor jezelf kiest! Ik heb ook 5 jaar lopen vechten en doen maar het was het echt niet waard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:29

Als je niet weg wilt, hoe zou je hrt dan zien, dese relatie? Hoe gaan jullie(niet alleen jij) dat oplossen? Is het haalbaar?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:33

Heeft je vriend Hulp?
Zoniet dan is het belangrijk dat te zoeken.
en evt hulp voor jullie samen.

Weigert hij Hulp aan te nemen dan zou ik voor jezelf kiezen.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:34

Ik ben 5 jaar bij hem. Het wiet gebruik maakt mij op zich niet heel veel uit. Hij is niet continu stoned .andere middelen voor Adhd hebben tot op nu nog steeds niet gewerkt. Wel wil hij zelf graag stoppen. Dat vind ik heel mans van hem. Een vriend van ons is ook gestopt en zijn lontje is langer geworden.ik hoop dat dat ook gebeurd bij mijn vriend.hij is zo snel opgefokt en ik ben erg gevoelig voor mijn omgeving

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:41

Is het 5 jaar lang zo geweest? Weinig waardering voor jouw kant? Jij doet alles voor hem, hij niks voor jou? Of is het iets van de laatste tijd?

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:46

je loopt niet weg als je nu een week of een paar dagen ergens anders gaat zitten om de situatie vanaf daar te bekijken. waar je nu zit, zie je duidelijk de 'oplossing' (wat dat ook mag zijn) niet.