Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Re: Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:28

Maxi cosi mura 4. Ideaal voor bos bak en andere grof terrein.
Gaat al 7 jaar en drie kids mee bij ons.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:50

Wij zijn erg tevreden over de Mutsy Evo. Hadden eerst een super leuke wagen van Lief maar dat kreng reed voor geen meter.

Verder draag ik ook graag. Maar dan met doek of ergonomische draagzak :)
De Stokke dragers zijn overigens niet ergonomisch, helaas.
http://durftedragen.nl/waarom-ergonomisch-dragen/

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:02

snorkel, ik probeer uit te zoeken wie je bent haha! Maar ik weet het niet.

Bedankt weer voor alle tips!

Marley, ik krijg net inderdaad net ook al een pb met uitleg over het dragen. Hartstikke bedankt voor de tip! Natuurlijk proberen we de goede keuzes te maken, veel te googlen en ik vraag om veel informatie in de winkels.. Maar goed, het is een hele wereld die voor ons open gaat en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet in de gaten had dat alle dragers zo van elkaar verschillen. Deze leek stevig te zijn en de verkoopster zei dat de Stokke en de Bjorn (oid?) het beste waren voor het kindje..
Toch nog maar eens in verdiepen dus.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:22

Zal je helpen.... Zelfde rij vereniging..
( wendelien )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:24

let op dat je grote luchtbanden hebt, dan maakt het merk niet zo veel uit. Hier op de boerderij wordt de wagen heel veel gebruikt en we rijden er ook mee door het weiland, mulle zand, stront etc.
Ik heb een tweedehands maxicosi 3in1 wagen..

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:27

De stokke trailz. Fijne wagen alleen wel groot

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:37

Ik heb ook de maxicosi mura 4 echt een hele fijne wagen. Wij wandelen ook veel door de bossen en mul zand en dat gaat echt super, ik gebruik hem nu al 3.5 jaar en ben heel blij met mijn keuze.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:49

Wij hebben een Joolz, erg fijne wagen.

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:54

nina88 schreef:
Ik kwam op internet ook de mountain buggy tegen. Iemand daar ervaring mee?

Ja ik! Echt een super fijne wagen, rijd je overal zo mee doorheen :D

Enige nadeel is dat hij inklapbaar best veel ruimte inneemt.

En verder is dragen idd ook erg fijn als je lange stukken door het bos wandel :)

Edit: voordeel van de mb is trouwens ook dat de bak mooi hoog is, dus hoef je niet zo ver te bukken om je kleine te pakken/neerleggen.
Laatst bijgewerkt door Sann_ op 21-07-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:00

Hier ook een mutsy evo.
Prima wagen. En tenminste voor een redelijke prijs te koop.
Belachelijke prijzen worden er gevraagd voor kinderwagens.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:03

als wagen de mutsy evo met lucht bandjes echt een hele fijne wagen met een ruime mand er onder! maar toch staat de wagen heel vaak in de hoek en gaan altijd de drager en of de doek mee! zo ideaal dus adviseer dan ook echt om eens te kijken na het ergonomische dragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:06

Ik zweer het bij de bugaboo. Had een Frog maar de Cameleon is ook fijn. Zeker als je een kleine auto hebt is het een fijne wagen, kan echt super plat gevouwen worden. Hebben er ook flink mee in de bossen gelopen, oneffen terrein én strand, ideaal ding.

Ik had mijn dochter ook liever in de draagzak, vond zij ook fijner. Daar had ik de manduca voor.

Ik zou persoonlijk wel altijd voor een 2e hands gaan, maar dat is persoonlijk. Het scheelt in elk geval klauwen met geld en de stoffering is 9 van de 10 keer gewoon wasbaar. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:18

Sann_ schreef:
nina88 schreef:
Ik kwam op internet ook de mountain buggy tegen. Iemand daar ervaring mee?

Ja ik! Echt een super fijne wagen, rijd je overal zo mee doorheen :D

Enige nadeel is dat hij inklapbaar best veel ruimte inneemt.

En verder is dragen idd ook erg fijn als je lange stukken door het bos wandel :)

ik heb een grote/lompe wagen die dus altijd in de stal wordt gebruikt, en voor 'netjes' hebben we nog een klein opvouwbare buggy, die ligt eigenlijk altijd in de auto.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:31

Het belangrijkste is dus om te letten op luchtbanden? Staat genoteerd! :))

Echt super leuk om zo alle ervaringen te horen. En heel fijn om te lezen dat ook de iets minder prijzige merken goed bevallen.

Wat toevallig Wendelien!!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:00

Hier een Joolz. Vind ik persoonlijk een stuk fijner lopen dan de mutsy (mijn zusje heeft die voor haar kleine dus ik heb ook veel met die wagen gelopen). Voordeel van de Joolz is dat hij kleinere wielen aan de voorkant heeft dus een kortere draaicirkel. Ook kun je de voorste wielen 'vast' zetten zodat ze niet meer zwenken en daarmee makkelijker over gras/zand lopen.

Het is een dure wagen, maar ik neem de kleine vaak mee naar de paarden waar hij dan lekker zijn dutje doet als ik de stallen mest of een paard rij. Ik vond het dus erg belangrijk dat de wagen comfortabel is. Andere voordelen vaan de Joolz is dat het een hoge wagen is (ik vond persoonlijk de buggaboo erg laag), makkelijk in te klappen en erg licht. Tot slot is het ook nog een hele mooie wagen.

Nadeel is dat je niet veel opbergruimte hebt. De opbergruimte die je hebt is wel goed bereikbaar (is bij de buggaboo cameleon niet zo) en mooi afgesloten.

Ik zou gewoon eens bij een grote babywinkel binnen lopen en wat wagens bekijken/ testen.

Verder is een ergonomische drager of draagdoek echt een aanrader! Ook heel handig als je kindje nog klein is en heel dicht bij mama/papa wil zijn. Hier kunnen ze ook lekker in slapen.

Succes met je keuze!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:22

En het voordeel van een draagzak / doek is ook dat kindje rechtop zit, èrg fijn wanneer je een baby hebt waarbij de maaginhoud nog niet goed blijft zitten :(:) (Manduca favoriet hier, kun je ook de schouderbanden van kruisen achterop de rug en geen gedoe met losse inzets voor kleine ukkies)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:26

Wij hebben de icandy peach 3.
Afbeelding
Wij hebben hem in taupe/blauw.
Voor onze 2 jongste jongens. Hij kan dus als enkele wagen, duo en twins. De banden zijn speciaal materiaal (geen lucht) en kunnen dus ook niet lek! De mand onderin heeft veel ruimte en is dus ideaal. Verstelbare duwstang en heel klein en compact in elkaar te vouwen. Dan heeft hij een 'band' welke je om je schouder kan doen om hem makkelijk te tillen :+

Al gebruik ik ook vaak een draagdoek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:29

pmarena schreef:
En het voordeel van een draagzak / doek is ook dat kindje rechtop zit, èrg fijn wanneer je een baby hebt waarbij de maaginhoud nog niet goed blijft zitten :(:) (Manduca favoriet hier, kun je ook de schouderbanden van kruisen achterop de rug en geen gedoe met losse inzets voor kleine ukkies)

Amen, en nog een bijkomend voordeel is voor nieuwsgierige kindjes. Die van mij was dus echt niet pleased als ze in de kinderwagen moest. Mevrouw zag te weinig. Lekker tegen mama's buik aan kon ze net even wat meer rond kijken. Wel de kanttekening dat je met prikkels op moet passen (ofja, ligt geheel aan je kind hoor) maar de manduca heeft dan een mooi stukje stof wat je over het hoofdje van de kleine kan trekken (ook tegen zon, kindje kan gewoon vrij ademen aan de zijkanten uiteraard) wat net weer wat afscherming bied.

Afijn, grote liefde voor de manduca (of iig draagzak) dus en zeker fijn voor er bij! :j

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:39

Ik werk als nanny voor 2 internationale springruiters, we komen dus overal. Voor mijn opleiding moest ik al de nodige kinderwagens testen en voor en nadelen op een rijtje zetten. Toen viel de Bugaboo Kameleon al op. Ook de Stokke en de Joolz getest, Stokke is niet zo stabiel, Joolz niet gemakkelijk in te klappen/mee te nemen. De Bugaboo valt mij in praktijk ook niet tegen, veel ruimte onderin, makkelijk en soepel te verstellen en in te klappen en met schuim gevulde wielen zodat je nooit met een lekke band staat. Ook zijn de voorwielen vast te zetten. Ik vind het een topwagen door de mogelijkheden en zijn stabiliteit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:52

Ik vouw mijn Joolz met 1 hand in en uit. Super makkelijk. Zelfs met baby op mijn buik in een draagdoek.

Ts: zou eens naar een grote babywinkel gaan en alle wagens uitproberen :) helderde voor ons veel op. Bugaboo is voor ons veel te laag en stuurde erg stug. Diverse andere wagens hetzelfde. Joolz was voor ons de fijnste. Hebben uiteindelijk een showmodel gekocht, nieuw maar een stuk goedkoper

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:57

Wij hebben de Bugaboo en de Easywalker maar voor ruig terrein pakken we toch echt de Easywalker. Ging met 2 vingers in de neus door het natte military Boekelo terrein.
Later zijn we het dragen tegengekomen. Wat een uitkomst! Ideaal bij moeilijk begaanbaar terrein. En in het geval van 2 jonge kids; 1 in de drager en de andere in de wagen :)

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:00

Keet schreef:
Ik vouw mijn Joolz met 1 hand in en uit. Super makkelijk. Zelfs met baby op mijn buik in een draagdoek.

Ts: zou eens naar een grote babywinkel gaan en alle wagens uitproberen :) helderde voor ons veel op. Bugaboo is voor ons veel te laag en stuurde erg stug. Diverse andere wagens hetzelfde. Joolz was voor ons de fijnste. Hebben uiteindelijk een showmodel gekocht, nieuw maar een stuk goedkoper

Inklappen heb ik wel 2 handen voor nodig hoor, ben benieuwd hoe je dat kan met 1 hand! Uitklappen gaat inderdaad heel gemakkelijk met 1 hand.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:08

Hier ook een maxi cosi mura 4. Gekozen voor de 4-wieler vanwege de stabiliteit (en 2 grote honden haha). Andere reden voor deze wagen is dat de bak (reiswieg) de langste is die te krijgen is. Wij hebben een bedrijf aan huis en mini gaat dus veel mee naar buiten, naar de paarden enz. Dat gaat ideaal in deze bak, en hij rijdt ook lekker voor lange mensen (manlief is bijna 2 meter). Hij is ook best klein op te vouwen, wat handig is als je eens met iemand mee gaat die niet zo'n grote paardenauto heeft, of als opa/oma een dagje op pad gaan met de kleine.

Ook ruim op MP te vinden trouwens, en losse onderdelen zijn goed leverbaar!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:13

Wij hebben een quinny freestyle gehad. Intensief gebruikt met 3 kinderen, 11 jaar oud en niks aan stuk gegaan. Nu maakt een jong stel er gebruik van

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:40

Ik vind Stokke over het algemeen spuuglelijk. Echt schaamteloos als je (met 1 bepaald model vooral) over straat gaat. :')
Ik had een Maxicosi Mura 4+, echt een heerlijke kinderwagen, had niks beters kunnen kopen. Hij is licht, makkelijk te sturen met 1 hand, foambanden die niet lek kunnen, fijne boodschappenruimte, en het alles belangrijkst, je kindje zit of ligt comfotabel.
Tweede kindje kwam er al snel achter aan, dus de Mura verkocht en een iCandy Peach 3 gekocht (een duowagen). Ben ik ook super tevreden mee, en ik vind het ook echt een mooie voor 2kindjes :)