Bokkers die een relatie hebben met een topsporter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 10:53

Ga liever een eigen topic openen met het grote verschil en laat dit topic graag ontopic. :)

Nimber wat jij zegt is inderdaad heel herkenbaar. :) Ook ik wist voor de eerste afspraak niet dat hij een topsporter was en ook zijn naam was voor mij niet bekend.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 22-07-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:19

Jis_ schreef:
Liselot schreef:
Ik denk dat er zeker wel een wezenlijk verschil in zit. Een "gewone" fanatieke sporter is echt niet te vergelijken met iemand die zijn werk heeft gemaakt van de sport en zich misschien wel kan kwalificeren voor bijvoorbeeld Rio.

Leg mij maar uit wat het verschil is voor de partner, een sporter die aan bergbeklimmen doet die net zo lang en vaak weg is en let net zo goed op zijn voeding gezondheid als iemand die aan wedstrijden zwemmen op olympisch niveau doet.

Verschil is dat de bergbeklimmer zelf kan kiezen wanneer hij weg gaat voor een klimtocht en dit dus kan plannen wanneer het goed uitkomt. Een ander verschil is dat de bergbeklimmer in jou verhaal waarschijnlijk geen inkomsten heeft uit het klimmen. En dus geen verplichting heeft richting een sponsor.

Waarmee ik niet wil zeggen dat jou bergbeklimmer "minder" is dan een topsporter. Maar het wel degelijk anders imo.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:20

Nanne schreef:
Ik zie niet helemaal in wat je met dit topic wil bereiken?

Iedereen laten weten dat je vriend topsporter is? :+

Je kan zelf ook bedenken dat hij veel met z'n sport bezig is en dat op de eerste plaats zal komen. De vraag hoe anderen er mee omgaan is niet relevant.

Wat je jezelf moet afvragen is, wil jij een relatie met iemand die zijn sport/baan boven jou heeft staan en er niet altijd voor je zal kunnen zijn?

Ik proef een heel klein beetje jaloezie :j

Ontopic:
Ik volg dit topic ook, niet omdat ik een relatie heb met een topsporter maar wel omdat ik nieuwsgierig ben hoe sommige vrouwen/mannen daarmee omgaan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:07

LHS13, betrapt! :j
Ik ben vreselijk jaloers en zou mijn vriend zo inruilen :j

:')

Maar TS, je hebt niet gereageerd op het laatste wat ik typte in m'n bericht. Ik denk namelijk dat, dat de vraag is die je jezelf moet stellen.

De manier van anderen om er mee om te gaan hoeft niet de manier te zijn waarop jij er mee omgaat.

Poiuytrewq

Re: Bokkers die een relatie hebben met een topsporter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:47

Lees ik nou goed Nanne, dat jij jaloers bent op een dame die een man heeft die nooit tijd voor zijn partner heeft? Wat een rotleven ;)

Ik vind het wel knap als je daar mee om kunt gaan. Ik zou er niet namelijk niet zo goed tegen kunnen als een sport meer tijd in beslag zou nemen dan een fulltime baan en wij daardoor bijna geen tijd samen hebben

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 19:14

Nanne schreef:
LHS13, betrapt! :j
Ik ben vreselijk jaloers en zou mijn vriend zo inruilen :j

:')

Maar TS, je hebt niet gereageerd op het laatste wat ik typte in m'n bericht. Ik denk namelijk dat, dat de vraag is die je jezelf moet stellen.

De manier van anderen om er mee om te gaan hoeft niet de manier te zijn waarop jij er mee omgaat.

Dit topic is geopend omdat ik het wél relevant vind hoe andere dames omgaan met een vriend die bezig is met top sport.

Dat ik mij moet afvragen of ik wel samen wil zijn met iemand die aan topsport doet lijkt mij weer een vraag die niet erg relevant is aan dit topic, ik heb immers een relatie met hem en dat is niet omdat ik niet achter hem sta.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:33

Geen relatie, wel gedate. Dat het daar bij bleef kwam niet door zijn werk, het was op andere vlakken heel moeilijk allemaal.
Qua tijd was ik eigenlijk degene waar rekening me gehouden moest worden. Fulltime job en wedstrijdpaard was een stuk pittiger dan zijn dagen. Wel het voordeel dat hij merendeel van de tijd in dezelfde stad was en wedstrijden binnen NL vielen (op de interlands na)
Het topsport leven hadden we wel gered samen, het waren dus meer andere dingen. Eten etc is rekening houden, maar ik eet ook graag gezond en verder had hij gewoon pech als ik een keer chocola moést en hij dat niet mocht eten :') Of omgekeerd, dat ik yoghurt zat te lepelen voor lunch en hij pasta :+

Het is wel, in the end draait zijn wereld eerst om de sport, en dan om de vrouw. En dat is geen onwil of gebrek aan liefde, maar hoe het is. Hoor dat van meer mensen uit de wereld, dat de vrouw een bepaalde mate van "dienend" moet zijn en moet accepteren dat zijn carrière soms voor gaat als het gaat om woonplaats/land, inrichting van vakanties, enz enz. Je moet dat kunnen en is denk ik niet voor iedereen weggelegd.

En wat aandacht van anderen betreft: zolang ik wist dat t tussen ons goed zat vond ik t alleen maar leuk. Ik kon prima wachten als hij aandacht van fans had, ik wist dat we daarna toch wel samen naar huis gingen. Alleen maar leuk voor ze (zowel sporter als fans) toch?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:26

Ik weet niet of mijn vriend helemaal voldoet aan je lijst met eisen. Hij is namelijk nog niet actief op EK of WK. Wel het NK tussen de grote mannen. Daarnaast rijdt hij deels dezelfde wedstrijden als de heren die de WK's etc. Rijden.
Ook heeft hij een contract, staat op de loonlijst en leeft voor zijn sport.
Hij is regelmatig weg voor buitenlandse wedstrijden en moet absoluut dingen laten voor zijn sport.

Zelf zie ik hem wel als topsporter aangezien hij wel zo leeft.
Zelf merk ik regelmatig dat zijn sport belangrijk is. Bv alleen buiten het seizoen op vakantie kunnen, niet willen zwemmen, eerst training en dan pas leuke dingen doen en bijvoorbeeld de dag voor een wedstrijd niet uit eten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:37

TS laatst is er een aflevering geweest van "De Hokjesman" over "De Papendallers" gaat ook over top sporters, vond ik wel interessant om te zien. Zeker hoe het leven van zo'n topsporter eruit ziet en wat ze o.a. tegen komen op de weg naar de top. Interessant!

Hier een link waar je het terug kan kijken: http://www.npo.nl/de-hokjesman/10-10-2014/VPWON_1214416

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 01:30

Poiuytrewq schreef:
Lees ik nou goed Nanne, dat jij jaloers bent op een dame die een man heeft die nooit tijd voor zijn partner heeft? Wat een rotleven ;)

Ik vind het wel knap als je daar mee om kunt gaan. Ik zou er niet namelijk niet zo goed tegen kunnen als een sport meer tijd in beslag zou nemen dan een fulltime baan en wij daardoor bijna geen tijd samen hebben

Ja... Dat is toch ieders droom? <3

TS, de vraag was niet of je samen wil zijn met een topsporter.
Mijn vraag was, wacht ik zal het nogmaals quoten :)

Citaat:
Wat je jezelf moet afvragen is, wil jij een relatie met iemand die zijn sport/baan boven jou heeft staan en er niet altijd voor je zal kunnen zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:08

Nou lees bovenstaande, door dat ene woord word mijn reactie niet anders.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:55

Moderatoropmerking:
Zoals ook in de regels staat, verwachten we van iedereen respect voor andere bokkers, ook in dit topic. Ik wil jullie daarom allemaal vragen "op de bal" in plaats van "op de man" te reageren en de discussie vanaf nu weer ontopic te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:10

Geen topsporter, wel een violist.

Er zijn perioden dat we vaak samen kunnen zijn, maar er zijn ook tijden dat hij gewoon heel vaak en lang van huis is. Zeker in de toekomst zal dat steeds meer worden, en ook meer in het buitenland.

Je moet er ook tegen kunnen dat de muziek (of sport in jouw geval) tijdelijk soms 'belangrijker' is dan jij. Maar ik heb het er echt voor over :) en steun hem uiteraard ook volkomen.

Gewoon zorgen dat je eigen leven leuk en druk genoeg is :D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:39

Ik snap het probleem hier ook niet zo. De een opent een topic over zijn vriend als topsporter en de ander over een medische ingreep. Iedereen kan toch zijn mening geven en vragen staat vrij, maar ze hoeft er toch geen antwoord op te geven.

Ik heb wel gedate met een topsporter, gelukkig was hij zelf niet alleen maar met zijn topsport bezig. Wel iedere dag trainen natuurlijk, maar daarnaast had hij ook nog genoeg tijd voor mij. Tegen welke dingen loop je zelf aan? Want dat zie ik je nog niet echt ergens beschrijven.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:49

als ik alle reacties zo lees, valt het niet mee hoor, een relatie met een topsporter!
Maar ja, het valt ook niet mee om een relatie te hebben met ons als "paardenmeisjes" toch?
Iedere dag met die beesten bezig, ieder weekend op concours, alleen maar praten over die beesten, een vermogen gaat er naar toe :) :)