Wasmaschine gaat niet meer open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Re: Wasmaschine gaat niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:06

en een schroevendraaier als hefboom gebruiken ??
ik blijf mee denken
zelf had ik die deur allang gemolesteerd 8)7
ben benieuwd hoe je m open gaat krijgen

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:10

Heb je al opnieuw laten centrifugeren en water eruit laten lopen? als er maar zelfs maar een klein laagje in zit gaat hij niet open.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:11

Technisch ben ik niet, maar als ik zo naar die foto's kijk... Dat metalen deel wat zeg maar onder dat afgebroken deel zit. Kun je dat niet op een of andere manier "optillen"? Dat je dat op een of andere manier vast pakt of er iets onder wurmt en dat eens probeert op te tillen? Dat zou ik doen in jouw geval denk ik...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:11

Ja ik heb het met een lepel probeert en met touwe omdat ik met een mes bang was nog meer stuk te maken.
Ik deel de waschmachine met twee huisgenoten en het is mijn eigen machine omdat ik het zonde vond om eentje te huren... we mochten deze gratis overnmen van mijn zus en als ik vertrek neem ik hem mee. Voor het geval dat er iets stuk gaat wordt het tot een afgesproken bedrag (125euro) wel van de gezamelijke rekening betaald.

Vandaar dat ik mee nog net kan inhouden :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:11

Xpinoxx schreef:
Heb je al opnieuw laten centrifugeren en water eruit laten lopen? als er maar zelfs maar een klein laagje in zit gaat hij niet open.

ja dat helpt niet.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:12

carika schreef:
Xpinoxx schreef:

ja dat helpt niet.

oh balen! ik zou helemaal gefrustreerd raken haha :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:16

niet stom bedoeld
maar aan welke kant heb je de lepel gestoken ?
aan kant van het ruitje of aan deze kant op de foto ?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:20

CharlotteJay schreef:
niet stom bedoeld
maar aan welke kant heb je de lepel gestoken ?
aan kant van het ruitje of aan deze kant op de foto ?

Helemaal geen stomme vraag ik heb het allebei geprobeerd. het metalen ding wat je op de foto ziet wil geen kant op en ik heb ook gewonn tussen de deur en de maschine geprobeert. Of bedoel jij iets anders?
Laatst bijgewerkt door carika op 20-07-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:21

nee bedoelde het wel zo
ik ga even hulp van moeders vragen die weet misschien wel iets !!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:24

ze zegt probeer de deur naar boven te duwen

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:26

O jeetje! Ik heb een lege heteluchtoven die al meer dan een jaar "op slot" zit, gelukkig geen wasmachine met was in :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:33

Ik denk dat het plastic/kunststof dat aan de hendel vast zit afgebroken is? Met een mes of lepel heeft geen zin denk ik want die dingen (slot) zitten zo vast dat er geen speld tussen te krijgen is! Ik zou denk ik de hele deur los gaan maken alle schroefjes eruit dan zou je hem eruit moeten kunnen krijgen. Maar of je dat durft???(via you tube even zoeken op merk en serienummer voor goede uitleg filmpjes) Anders indd toch een monteur inschakelen... Succes! Ik hoop trouwens dat er geen dure kleding in zat voor je TS grote kans dat je de kleding weg kunt gooien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:38

Heb je de stekker er al eens uitgehaald? Misschien reset hij dan, is te proberen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:40

Boompje1985 schreef:
Ik denk dat het plastic/kunststof dat aan de hendel vast zit afgebroken is? Met een mes of lepel heeft geen zin denk ik want die dingen (slot) zitten zo vast dat er geen speld tussen te krijgen is! Ik zou denk ik de hele deur los gaan maken alle schroefjes eruit dan zou je hem eruit moeten kunnen krijgen. Maar of je dat durft???(via you tube even zoeken op merk en serienummer voor goede uitleg filmpjes) Anders indd toch een monteur inschakelen... Succes! Ik hoop trouwens dat er geen dure kleding in zat voor je TS grote kans dat je de kleding weg kunt gooien.

ik denk naar bekijken van de foto's van TS haar wasmachine dat er geen schroefjes zitten aan de buitenkant die zij los kan maken ,,,

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:46

Bij mijn oude wasmachine moest je op de machine naast de hendel een flinke klap geven. Dan schoot hij los uit de vergrendeling.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:50

CharlotteJay schreef:
Boompje1985 schreef:

ik denk naar bekijken van de foto's van TS haar wasmachine dat er geen schroefjes zitten aan de buitenkant die zij los kan maken ,,,

Klopt zie ik net! Beetje *kuch* :o? van mij :j , dan zou ze dus de bovenkant of achterkant ook nog los moeten gaan maken en dat word wel wat ingewikkeld indd!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:55

chanicha schreef:
Heb je de stekker er al eens uitgehaald? Misschien reset hij dan, is te proberen.

Een afgebroken plastic handel (zie foto's) reset zich helaas niet door een stekker in/uit het stopcontact. Het is een mechanisch probleem en zonder noodontgrendeling aan een deurtje vermoed ik dat het zonder monteur heel lastig wordt om zelf het deurtje open te krijgen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:25

Morgen ochtend komt de klusjesman van het huis kijken of hij kan helpen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:40

Wat nou als ik secondelijm op het afgebroken stukje doe?
Is sws een poging waard of kan er nog meer afbreken als ik dan probeer de deur open te doen?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:04

bij mijn machine zit aan de voorkant een klepje wat je open kan maken.. aan de onderkant. daarin zit dan een slangetje met een dopje en daar kan ik handmatig water mee afvoeren.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:09

carika schreef:
Wat nou als ik secondelijm op het afgebroken stukje doe?
Is sws een poging waard of kan er nog meer afbreken als ik dan probeer de deur open te doen?

proberen kan altijd maar ik denk niet dat het echt gaat werken ... -O-
ik zou met een platte schroevendraaier ( is sterker dan een lepel) tussen de deur proberen te komen om het haakje los te wrikken

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 16:12

mvermeulen1 schreef:
bij mijn machine zit aan de voorkant een klepje wat je open kan maken.. aan de onderkant. daarin zit dan een slangetje met een dopje en daar kan ik handmatig water mee afvoeren.

En? Dat is in dit geval het probleem niet, water heb ik al uit de machine laten lopen maar het gaat echt om de deur zelf maar bedankt voor de tip ;)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:07

carika schreef:
mvermeulen1 schreef:

En? Dat is in dit geval het probleem niet, water heb ik al uit de machine laten lopen maar het gaat echt om de deur zelf maar bedankt voor de tip ;)

ja snap ik maar de deur gaat vaak automatisch op slot als er nog water in zit.. maar goed dat is niet het geval bij jouw.. dan weet ik het ook niet :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 08:51

De klusjesman kwam met een schroevendraaier gewoon achter het metalen dingetje _/-\o_

Afbeelding

Dank jullie wel!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:05

Jeeee hij is weer open :-)! Fijn!!!

Kun je je kleren nog redden denk je?