kan gebeuren, gewoon weg doen en een ander eitje pakken
het gele is niet de eicel,wat je vaak denkt,maar er zit vaak een wit stukje boven,,dat is de eicel en bij deze lijkt het wat groot of misschien een dubbele..als dat kan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

akishino schreef:Ik ben blij dat mijn ei al een paar uur achter mijn kiezen is, anders toch maar een broodje jam gepakt.
. De foto's die eerder werden geplaatst laten goed zien hoe dat er uit ziet. Dit is inderdaad een stukje van de kip zelf, of een eiwitstolling, het lijkt me wel leuk om eens te kijken wat het nou is. Het eiwit kun je inderdaad zien als vruchtwater, er zit niet heel veel in qua voedingsstoffen voor het kuiken. Het eigeel wordt opgenomen door het kuikentje, zelfs als die uit het ei komt zit er nog een dooier in zijn buikje, die verdwijnt pas na een dag of 7 compleet. Het eiwit maakt langzaam plaats voor de groei van het kuikentje in het ei, deels door verdamping door de schaal heen.
De kippenindustrie van nu garandeert wel dat er geen bevruchting is, tenzij je inderdaad bio/boerderij-eieren haalt.

mijn ouders hadden een ei voor me gekookt omdat ik normaal altijd een ei Will maar ja nu was ik aan t twijfelen haha. Maar ik ging m toch maar eten omdat het zielig is om dan te zeggen ja ik hoef niet.
mijn ouders dachten echt helemaal van: huh?