Courses schreef:sadekeshia schreef:@Courses, Leuk dat je vanaf vmbo tl nu op het hbo zit!!
Ik heb voor alsnog geen baan, juist ook om te kijken naar of dat handig is om ernaast te doen
Het zou opzich ook zonder baan lukken, dus ik wacht dat sowieso nog even af..
Een vriend van mij komt van vmbo bb, zit nu op het hbo en wil eigenlijk naar de uni
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het met samenwerken gaat.. heb daar ook al veel over gehoord, niet altijd positief
Samenwerken zijn ze bij mij op de studie ook niet altijd enthousiast over. Ik had toevallig de laatste periode een groep waarvan ik van 2 mensen al wist dat dat niet goed zou gaan (niet bereikbaar, nooit aanwezig, leveren slecht werk af). Vervolgens aan het eind van het verhaal reageerde 1 nergens meer op en het was een groepscijfer dus hebben wij haar hele stuk moeten recht trekken (terwijl wij nog super druk waren met de rest van het verslag) en een uur na het inleveren kwam ze ineens aan met ‘Is het nou wel ingeleverd dan?’ Aan het begin van de periode heb ik tegen haar gezegd dat ik het prima vond als ze in onze groep kwam maar dat ze er dan ook moest zijn en actief bezig zou zijn dus toen ben ik echt enorm uit m’n slof geschoten tegenover haar. Uiteindelijk heeft ze het ook niet gehaald, vond ik in ieder geval wel eerlijk want ze heeft geen zak uitgevoerd.
Andere projecten gaat het wel weer heel goed. Je houd altijd mensen die meeliften en docenten kunnen dat soms moeilijk inschatten maar je mag toch een soort van verwachten dat je op het HBO daar zelf wel iemand op kan aanspreken
Ik ben wel blij dat ik m’n P jaar in 1x gehaald heb, ik vond het vrij pittig namelijk. Ik moet wel werken anders kan ik m’n huur en boodschappen niet betalen (en mijn bedrijf onderhouden).
Jeetje dat is idd wel een drama als je zelf veel te doen hebt en er werkt niemand mee..
Kan me voorstellen dat je dan uit je slof schiet, had ik wss ook gedaan
Ja idd meeliftende mensen zijn overal, hoop dat ik het een beetje goed tref
Mag ik vragen wat de leeftijd is bij jou?
Ik ben 23 en ben een heel klein beetje bang dat ik straks bij allemaal 17 jarigen zit

Ik heb zelf het idee dat de school een heel studiejaar in een half jaartje probeert te proppen, omdat het tweede half jaar stage/minor is.
ik zou eerst beginnen met de ene opleiding, goed overleggen met de SlB'er en dan voor het tweede jaar beslissen of het echt zou kunnen. Als je in je eerste jaar je p hebt gehaald, heb je in ieder geval wel iets behaald.