Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bowena_84 schreef:Alles in mijn leven gebeurd en is gebeurd omdat het zo heeft moeten zijn. Wat is de rede, dat mag Joost weten maar ook dat interesseert me niet, er zal vast een hele goede zijn.
Onlangs dacht ik dat ik mijn droombaan gevonden had en enkele weken later werd ik zo ziek dat ik niet meer kon werken en dus geen contract kreeg aangeboden. Dan bied het mij troost om te denken: dan was het niet de plek voor mij en heeft het zo moeten zijn.
Mensen noemen mij dan zweverig, en dat mag.
Martine_R schreef:Maar dat is leuk om te denken voor de mensen hier in NL. Maar wat voor "doel" of "lotsbestemming" heeft dat kindje in Afrika, die als een van de zoveel sterftvan de honger?
Ik kan nu ook zeggen: "Als ik geen Engels was gaan studeren had ik nooit die super goede vrienden in Engeland ontmoet, waar ik heel blij mee ben". Dus het heeft zo moeten zijn!
Maar als ik geen Engels was gaan studeren, had ik misschien wel een andere baan gekregen of was ik een andere studie gaan volgen, die me misschien wel andere vrienden opgeleverd had.
En wat betreft toevalligheden: ik zeg Murphy's Law
Dani schreef:Ik vind het zo..makkelijk. "Ach ja, lotsbestemming, het is voor het goede en zo heeft 't moeten zijn." Dan hoeven wij er lekker niks aan te doen. Alsof je je erachter verschuilt. Terwijl wij dat leed gewoon zouden kunnen voorkomen, als we willen. Dat kind hóeft niet dood te gaan van diarree, dat is een keuze.
Ik geloof niet dat jij het zo bedoelt hoor Suzanne, voor de duidelijkheid. Alleen zo voelt het voor mij, snap je?