Waarom zoveel woningen te koop eexterveen, veendam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:49

Roodvos schreef:
Jup, de nazaten van Ellert en Brammert wonen daar :+ .

*Vist knots uit haar tas*

'Ja?'
Punt is wel dat in Midden-Drenthe de huisprijzen ook hoger liggen, de vraag is hier simpelweg hoger.

Windmolens schijnen het geluid tegen te hebben. Die 'woesh'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:51

Mooi geluid windmolens <3 ging in lelystad vaak uren op de dijk zitten met de honden. Genieten van die tweewiekers met hun rustgevende woesh. :j en idd liever windmolens dan herriemakende mensen in je tuin. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:52

Mensen in middendrenthe zijn zeker wel anders dan groningers!
8nnemiek schreef:
Snap nooit zo goed wat mensen tegen windmolenparken hebben eigenlijk := Zo lang ze niet daadwerkelijk ín je achtertuin staan. Waar windmolens staan kan geen lelijke nieuwbouw worden geplaatst, dus ik zou het juist als voordeel zien :))
Vanuit mijn raam zie ik ook een windmolenpark, maar ik heb er geen last van.

(Gereformeerde) christenen is dan weer wat anders, daar ben ik zwaar allergisch voor :Y)

Mensen zijn hier gewend aan totale rust en een zeer wijds uitzicht. Dat wordt dus verpest door die windmolens waar je tegenaan kijkt. Het komt juist in zeer open gebied, waar je kilometers ver kan kijken, daar plaatsen ze ook echt geen nieuwbouw.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:54

Roodvos schreef:
martichr schreef:

Ander soort mensen dan in Midden Drenthe?

Jup, de nazaten van Ellert en Brammert wonen daar :+ .

:+

Tuurlijk wonen overal ander soort mensen.. Kijk naar het Westen, daar wil je als Drentenaar ook niet tussen wonen. En absoluut niks hier op tegen, maar laten we eerlijk wezen, elk deel van het land heeft zijn eigen bevolking, wel of niet nuchter, wel of niet wat te zeggen, etc..

maralyn schreef:
Eexterveenschekanaal zijn niet alle plekken even prettig om te wonen.
De buurt is stroef en je moet er tussen passen.
Annerveenschekanaal, heb ik hiervoor gewoond. Ook daar moet je tussen passen en gezellig mee doen om acceptatie te krijgen.
Ben je net even anders, of denk je net even anders dan de rest, dan komt de roddelbrigade om de hoek en hop je hoort er niet meer bij.
Daarnaast hebben ze in Annerveenschekanaal sinds kort een begeleidwonen centrum gebouwd in de Ellenshoek, als ik mijn oma zo mag geloven. Waardoor daar een soort sfeer is ontstaan.
Mensen willen daar ook weg.

Wildervank valt dan weer mee, is wel heel erg geweest, maar ik zie steeds meer bordjes verkocht op staan.

Veendam... ik heb geen idee waarom...! Echt niet!
Kennisen zijn verhuisd, omdat ze juist wat meer land om het huis wilden. En dat is gelukt!

Zie hierboven ook..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:59

8nnemiek schreef:
Snap nooit zo goed wat mensen tegen windmolenparken hebben eigenlijk := Zo lang ze niet daadwerkelijk ín je achtertuin staan. Waar windmolens staan kan geen lelijke nieuwbouw worden geplaatst, dus ik zou het juist als voordeel zien :))
Vanuit mijn raam zie ik ook een windmolenpark, maar ik heb er geen last van.

(Gereformeerde) christenen is dan weer wat anders, daar ben ik zwaar allergisch voor :Y)

Ik kan eigenlijk alleen over Eexterveen/Gieterveen spreken, maar het aantal kerkelijken is hier niet heel hoog. Je kunt probleemloos op zondag je gras maaien en/ of de was buiten hangen. Dit is ook net de rand van de Hondsrug. In Veendam kom je meer in het Groningse om het zo maar te zeggen, ander landschap en pittoresk Drenthe is ineens niet meer binnen fietsafstand. Er zij hier relatief veel vrijstaande woningen met veel grond. een kategorie die in de crisis sterk minder courant is geworden. Vandaar ook het erg hoge aanbod hiervan, dit is in heel Drenthe overigens wel zo.

Voor wat betreft de windmolenparken, laten we het er maar op houden dat mensen liever geen heel park op 500 meter van hun woning willen dat van een industriële omvang is. Ook omdat over de gezondheidsrisico's weinig bekend is, terwijl er steeds meer publicaties zijn over de risico's van oa. laag frequent geluid. Bovendien is dit gepland in blijvend open agrarisch landschap, het risico op nieuwbouw voor je deur is zo goed als nul.

Berdien

Re: Waarom zoveel woningen te koop eexterveen, veendam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:03

Groningers stug? Wel nee :D Ik vind het vele malen gezelliger in Groningen (ook Oost-Groningen) dan bijvoorbeeld in het westen van het land :=

Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf ook niet in die regio zou willen wonen. Woon zelf in Stad, en dat bevalt prima. Alle gemakken van de stad zonder de hysterische drukte. Paarden mooi dichtbij in pension, goede baan op 10 minuten fietsen.. Zou dat niet in willen ruilen. Vind Veendam sowieso vreselijk :o Vind er een akelig sfeertje hangen. Ook alleen daar, dat heb ik in de rest van oost (of noord) Groningen helemaal niet..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 16:08

De meningen wisselen nog al maar een voorzichtige conclusie is eigenlijk. De windmolens, eventueel de aardbevingen in combinatie met mentaliteit en plek. Weer wat geleerd. :D

Ik denk dat ongeacht waar je woont een kleine gemeenschap al snel stug en wat argwanend is. Ik heb zelf op veel plekken gewoond van limburg in ern dorpje van 100 inwoners waarvan 90% familie van elkaar was en twee import gezinnen. Tsja dat is als importer wat minder gezellig zullen we maar zeggen. Terwijl ik in Venlo en later in Thorn met stage met hele veel plezier heb gewoond.

Stage in Petten was kwa bewoning ook geen groot succes, Eindhoven was wel te doen maar de wijk waar ik zat was wat minder. De Gelderse vallei op twee plekken gewoond, de een gillend weggegaan vanwege de gelovigen, de anderen met veel verdriet moeten verhuizen. Lelystad twee keer, de eerste in een wijk goed te doen, de tweede keer nieuwbouwwijk, geen last van de saamhorigheid gehad. We waren best blij verhuizen daarna. En nu onze straat is goed te doen, een straat naar achter wil ik nog niet met geld toe wonen.

Je kunt er geen touw aan vastknopen maar het westen gemiddeld ook niet aan mij besteed vooral rotterdam, den haag en omgeving. Nee dank je. Te druk, de gemiddelde mentaliteit ligt me totaal niet :n .
Duitsland idem, oosten, noorden en zuiden goed te doen, het ruhrgebied is een stuk minder. Frankrijk eigenlijk net zo rond parijs nee dank je verderweg ja. Rond lyon of de alpen. Hoe mooi ook, liever niet.