Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:09

Percella schreef:
@ PowerReiner; Wat een vervelende situatie waar je in hebt gezeten. "Fijn" dat je er nu uit bent, en ik kan me heel goed voorstellen dat je geen nieuwe relatie wilt nu.. Het vreemde is dat hij zich er niet met lieve woorden uit wilt praten, maar hij is dan ook gewoon gepikeerd. Dus hij gaat niet sorry schatje lopen zeggen. Maar hij zorgt er wel voor dat ik me schuldig ga voelen. En dat pik ik niet meer, ook hij heeft schuld.

Ik wil gewoon de enige zijn voor hem, dat hij niemand anders nodig heeft om zich goed te voelen.. Maar blijkbaar kan hij mij dat niet geven..

Dank jullie voor jullie antwoorden, het maakt me enerzijds heel verdrietig maar aan de andere kant opent het ook wel weer mijn ogen.

Door schade en schande wordt men wijs zeggen ze :) Ik heb 3 jaar te lang in die relatie gezeten, en pas nu, 8 maanden later, besef ik mij hoeveel schade ik mijzelf heb aangedaan door in die relatie te blijven.
Gepikeerd en het zo draaien dat jij je schuldig gaat voelen ken ik ook. Hele ruzies kwamen daaruit. Hoe vaak heb ik niet gehoord, je ziet spoken, er is niets en er gebeurd daar ook niets.
Goed dat je het niet meer gaat pikken want dit is gelul!
Als het nou echt dramatisch was geweest en hij mag al niet eens hallo zeggen tegen een meid is het wat anders maar dat lees ik niet uit jouw verhaal.

Echt meid, je verdiend dit niet.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:12

Dat was PowerReiner schrijft had ik ook zo kunnen schrijven. Alleen heb ik inmiddels wel een nieuwe relatie. Mijn vriend heeft het echt wel even heel moeilijk gehad met me want mijn ex heeft me behoorlijk naar de klote geholpen maar inmiddels vertrouw ik hem heel goed.

En het enige wat daar voor nodig was was een beetje moeite vanuit hem om me niet af te wijzen als ik wantrouwig was en een beetje moeite vanuit mij om hem wel een kans te geven. Het zijn echt de kleine dingen die het hem doen. Hij laat bv overal zijn telefoon slingeren, hij stelt me aan al zijn vrienden (man/vrouw) voor, hij checkt zijn fb terwijl ik met mijn hoofd op zijn schouder lig en dus kan meelezen, hij draait zijn telefoon niet weg als hij nieuwe berichtjes gaat lezen enz. Maar het is vooral wat hij uitstraalt en het gevoel dat hij me geeft, hij geeft me keer op keer weer het gevoel dat er geen leuker persoon is op aarde en dat werkt echt heel goed voor mijn (zelf)vertrouwen.

Nu pas zie ik hoe ontzettend gespannen ik altijd was bij mijn ex. Altijd angstig dat hij iets zou doen wat ik niet oké zou vinden. Hartkloppingen, hyperventileren, slapeloze nachten. Maar ik bleef het maar bij mezelf zoeken en hij bleef mij maar beschuldigen. Maar waar rook is is vuur. Ik had mijn wantrouwen veel serieuzer moeten nemen, had me een hoop ellende kunnen besparen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:15

Dat ie het verwijderd snap ik dan weer wel als jij je er zo druk om maakt. :o
Overigens heb ik sowieso de gewoonte om regelmatig eens alles er uit te gooien. :+ Een ex van mij deed daar ook wel eens moeilijk over want "ik had vast wat te verbergen". Nu ben ik nog trouwer dan de gemiddelde hond dus ik had écht niets te verbergen. :+ Maar op een gegeven moment word je het moe als je constant behandeld wordt alsof je elke dag op een ander kruipt. :) Heb wel eens met een kameraad zitten praten wiens vrouw ook behoorlijk controleerde en die zei letterlijk "op en gegeven moment ga je haast overwegen om je er dan maar naar te gedragen... Je wordt toch al zo behandeld, dan kan je er maar beter de voordelen van hebben ook."
Dat is wel wat je bereikt/gaat bereiken vrees ik. :)
Overigens ben ik ook om die reden bij mijn ex weg gegaan. Ik was het grof gezegd kotsmoe dat hij zelfs mijn mails ging checken en van onschuldige mails naar vrienden een drama van hier tot in timboektoe maakte.

Ben het wel eens met Marije_jiplover. Vooral de vraag; Wie wil je niet kwijt, de persoon die hij is of de persoon die je er van denkt te kunnen maken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:20

Heel herkenbaar dit. Toen ik in mijn huidige relatie kwam ging het er precies hetzelfde aan toe als bij jullie. Ik controleerde zijn telefoon en facebook, en was heel erg paranoide als hij een avondje uit ging met collega's of jongens van het sportteam. Dat ik telefoon en facebook controleerde vond hij prima, hij wilde mij die geruststelling geven, maar dat ik letterlijk zijn avond verpestte als hij uitging, daar zijn vele ruzies over heen gegaan. Nu gaat het goed, zijn telefoon en facebook kijk ik nooit meer op, en als hij uitgaat wens ik hem veel plezier en appen we 1 a 2 x om te vragen hoe elkaars avond is.

Mijn punt is, mijn vriend gaf mij dat vertrouwen dat ik toen nodig had, deed nergens geheimzinnig over, maar had dan ook geen andere meisjes waar die mee deed appen. Ik snap je vriend heel goed, iemand die je niet vertrouwt is echt niet fijn, maar aan de andere kant vraag ik mij af waarom hij het niet laat, als hij weet dat jij het er zo moeilijk mee hebt. Waarom moet hij zo nodig met dat meisje praten?

Ik kan je alleen maar aanraden dit probleem zeker aan te snijden bij je psycholoog, en verder veel te praten met je vriend hierover, vind een compromis.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:24

Ts lastige situatie zit je in. Ook een lastige situatie voor je vriend. Als ik t goed begrijp zit jij al een jaar lang thuis, in alle situaties is dat niet fijn. Ook in een gezonde relatie is dat een lastige situatie. Je zit veel op elkaars lip, doet misschien dingen die je anders samen zou doen niet, of anders etc.
Wat dat betreft dus wel ook even wat credits voor je vriend, hij wil ook een leuk leven houden. Ik zeg niet dat jij hem dat niet kunt geven, maar hij heeft ook een leven buiten de deur.

Als ik het zo een beetje lees, vind jij zijn leven buiten de deur best wel lastig. Al laat je hem gaan, toch vind je het moeilijk dat hij met andere meiden in contact gaat komen. Als ik je voorbeeld lees, denk ik dat jij dingen anders oppikt dan hij. Er is dus best kans dat hij ook op zijn tenen loopt, om ervoor te zorgen dat jij je zo min mogelijk zorgen maakt over wie hij spreekt en wat hij zegt. Dat hij daarvan afstandelijk wordt, is niet zo vreemd.

Wel heel jammer dat hij er niet over wil praten. Als je bij hem wilt blijven, is dat denk ik toch wel een heel belangrijk punt. Leg het onderwerp op tafel en wees open naar hem toe. Wat doet het met hem dat jij zo ziek bent en maar thuis zit? Wat doet het met hem dat jij soms zo reageert? Zegt niet dat jij meteen alles op moet kunnen lossen, maar geef hem ook die ruimte. Het is niet alleen voor jou moeilijk. Als er ruimte is voor elkaars emoties is er misschien ook meer mogelijkheid om allebei je best te doen om het beter te maken.

Nog even een klein voorbeeldje wat ik ook wel zeg, waar mijn vriend geen problemen mee heeft. Een vriend van ons beiden vroeg me of ik mee ga zeilen komende week. Vind ik erg leuk (mijn vriend vind het ook leuk als ik ga zeilen), dus ja gezegd. De gezamenlijke vriend heeft meer mensen uitgenodigd, maar die kunnen allemaal niet. Dus zijn we met zijn 2en. Ik heb hem dus als grapje een berichtje gestuurd: nou, dan moeten we er maar een date van maken xD
Vriendlief weet dat ik dat totaal niet bedoel en zoekt er niets achter. In jullie relatie is dat duidelijk een bericht dat je echt niet kunt sturen. Als je vriend houd van dat soort grapjes, is het voor hem ook een uitdaging jou tevreden te houden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:29

Ik ken het ook.. 2 exen die me behoorlijk hebben laten zitten en vertrouwen hebben beschadigd. Maar, mijn nieuwe vriend is echt alles wat zij niet waren en in het begin heb ik wel eens moeite gehad met zijn gewone vriendinnen maar hij is altijd open geweest hier over laat alles lezen en vertelt wanneer ze gebeld hebben. Dit doet hij omdat hij mij het vertrouwen wil geven dat er niks aan de hand is. Die meiden hebben ook al regelmatig gevraagd wanneer we samen afspreken. Moet zeggen dat ik daar nog niet helemaal aan toe ben maar het is niet meer zo dat ik er de kriebels van krijg.

Wat mijn ervaring is geweest met mannen die stiekem zijn en niet voor jou kiezen is dat ze dat ook nooit gaan doen. Heb met mijn ex 5 jaar samen gewoond en hij was nooit open over zijn contacten. Totdat hij een keer 2 uur later thuis kwam van een bedrijfsfeest en ik allemaal hartjes op zn telefoon zag verschijnen.. Nou die heb ik diezelfde nacht het huis nog uit gegooid. Het is het echt niet waard! Jij moet je prettig voelen bij een persoon en dat voel je je niet als iemand niet open is tegen je. In mijn tijd als vrijgezel heb ik me dan ook beseft dat alleen ik mezelf gelukkig kan maken en dat er alleen een vent in mn leven komt als hij een toevoeging is. Gelukkig heb ik die nu gevonden :D

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:34

@Safiera; Hij vertelt mij wel over een andere vrouwelijke collega maar niet over deze. En dat is wat mij stoort. Hij houdt dingen achter terwijl ik heb aangegeven en heb laten merken dat ik het helemaal niet erg vind als hij het over een andere vrouwen heeft.. Ik heb leren houden van mezelf de laatste paar maanden, ik vind dat ik ook recht heb om te bestaan en mijn mening te mogen laten horen. Er valt natuurlijk nog genoeg te sleutelen maar ik vind samen met mijn psycholoog dat ik echt al flinke stappen vooruit heb gemaakt.
Ik denk dat ik hem een keer meeneem naar mijn psycholoog, zij zei al dat ze het begrip depressie waarschijnlijk beter kon uitleggen dan ikzelf :+

@ Lente; Ja dat dus. Hij laat zijn gsm ook wel in bed liggen als hij douchen is en ik nog lekker lig te snoozen. Maar als hij appt doet hij dat als ik wegloop en stopt zijn gsm dan weer snel terug in zijn zak als ik aankom, juist die kleine dingetjes storen mij :o

@Marije-Jiplover; Ik wil hem niet kwijt omdat ik mezelf bij hem kan zijn, kan lachen om zijn gekke streken, hij ook echt heel lief kan zijn en me kan betuttelen op slechte dagen. Hij is de laatste tijd wel veranderd, ik moet maar het huishouden doen aangezien ik de hele dag thuis zit, en hij werkt. Maar hij vergeet dan wel even dat ik thuis zit met een depressie. Dusja ik weet het gewoon echt niet. Ik heb het idee dat ik niet goed genoeg ben ik steeds moet opboksen tegen juist zijn verwachtingen..

@Rumay; Ik ga vanavond als hij thuis komt en heeft gegeten eens een gesprek met hem voeren, aangeven dat ik gewoon eerlijkheid en openheid wil. Als hij een leuke collega heeft waar hij het goed mee kan vinden dat ie dat met me deelt en gewoon niks achterhoud.
Ik heb momenteel ook geen vriendinnen, ik ben een paar keer verhuist en veel contacten zijn verwaterd helaas, ik sta er dus nu vrijwel alleen voor :n

@Dea_Es Dat is een relatie die ik ook wil hebben. Hij laat wel eens vaker meelezen op facebook als we in bed liggen bijvoorbeeld. Maar als hij appt ofzo dan gaat het altijd een beetje stiekem, als ik wegloop naar de keuken bijvoorbeeld en als ik aankom gaat de gsm weer in zijn zak. Dat zijn dingen die mij wantrouwen geven :n

@Ayasha; Alles eruit gooien doe ik inderdaad ook, maar wanneer het om een gesprek gaat en ook nog met een meid waarmee hij heeft lopen flirten wekt bij mij extra wantrouwen op.
En daar ben ik dus ook zo bang voor, ik wil hem niet kwijt maar juist omdat ik zo doe duw ik hem steeds verder weg en dat merk ik ook aan hem. En hij zegt ook wel ik weet dat het gras niet groener is aan de andere kant, maarja toch blijft hij flirten :roll:

@AmandaVd; hij is laatst op stap geweest in Eindhoven, toen heb ik hem plezier gewenst en hem eigenlijk niet gesproken tot de dag erna. Ik val hem niet lastig ook op zijn werk niet omdat ik aandacht wil of iets. Het stoort mij dat hij me weg duwt, het blijkbaar niet belangrijk vind ik me te appen over iets wat ik wel belangrijk vind en ons beide aangaat. Vooral wanneer het het liefst zo snel mogelijk opgelost moet worden.

Waarom hij het niet laat, hij is heel onzeker over zichzelf en vind het blijkbaar fijn als iemand anders dan ik hem aandacht geeft. Hij geeft zijn piemel de schuld hiervan trouwens :+

@mirriezz; het is zeker voor ons beide een lastige situatie, daar ben ik me ook heel goed van bewust. Ik geef het de ruimte om lekker aan zijn muziek te werken als hij thuis komt. Ik claim hem op geen enkele mogelijke manier, juist omdat hij dan ook zijn eigen ding kan doen en wat time off kan hebben. Hetzelfde voor op stap gaan in Eindhoven, "mag" ie allemaal. Ik ga daar niet vervelend over doen of het contant appen of bellen. Als het een gezamenlijke vriend betreft en diegene ken vind ik het ook een heel ander verhaal. Ik zou zoiets in een bepaalde context zoals deze ook echt waarderen. Maar zodra het geflirt word en ook van de andere kant gaat mij dit te ver ja :o

@MarjanB; Fijn dat je vriend zo open is tegen je :-) Dat geeft vertrouwen. Goed zo dat je hem het huis uit hebt gewerkt, zou ik ook hebben gedaan :+
Ik hou niet van stiekem gedoe, en ik weet dat ik het zelf wss ook in de hand heb en het er naar maak. Maar ik zal vanavond met hem bespreken dat ik gewoon wil dat hij eerlijk en open naar mij toe is :)

Dank jullie voor alle antwoorden, het is fijn om mijn hart gelucht te kunnen hebben. Het doet me erg goed en geeft me ook weer nieuwe input in wat ik eventueel nog met mijn vriend zou kunnen bespreken.
En ik heb het besluit gemaakt dat wanneer hij echt niet meegeeft en blijft doen zoals hij doet het voor mij genoeg is en ik mezelf niet langer wil blootstellen aan dit, uh, gedoe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:39

Dus maar eggen dat je mooi het huishouden kunt doen omdat je toch thuis zit, en daarnaast zijn piemel de schuld geven dat hij zo is? -O-

MabuPets

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:41

Ik ben hier dan ook heel erg boos om geworden. Ik heb zoiets van ja vriend ik zit met een reden thuis eh.. Ik zit echt niet voor mijn lol thuis :') Zijn piemel geeft hij de schuld dat hij aandacht nodig heeft.. Ik heb hem mooi even verteld dat er genoeg mannen zijn die genoeg hebben aan een vrouw en alleen oog hebben voor diegene..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:42

Nou ik had hem ook niet meer vertrouwd :+ Als mijn man dit zou doen had ie echt heeeeel snel zijn telefoon aan mij kunnen afgeven.

Beetje vreemd toch snel je telefoon wegstoppen en flirten met je collega?
Ik ben echt geen wantrouwend persoon maar heb genoeg mensen gezien die vreemd gingen en hoe ze dit dus deden.

Telefoon was dan altijd off limit en ook zulk stiekem gedrag enzo.

Gaat hij toevallig ook vaker of langer naar de wc? Doucht hij meer of langer? Zijn wel allemaal tekenen dat er wel eens iets gaande zou kunnen zijn.

Sterkte TS

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:45

Ja het is een opstapeling van dingen die ervoor zorgen dat ik hem nog minder vertrouw. En misschien doet hij het ook wel om te zorgen dat ik juist niet ga wantrouwen en het een teken is dat hij tijd met mij wilt besteden en niet aan zijn gsm, maar dat is dan een vreemde manier van doen.

Douchen doet hij altijd met de deur open en ik kan dan zo de badkamer inkijken meestal laat hij zijn gsm in bed liggen. Dus dat valt wel mee. Als hij moet poepen ( :+)) heeft dat altijd belachelijk lang geduurd dus zover ik weet is er niets verandert hierin..

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:48

Ik dacht zelf ook altijd dat ik een wantrouwend persoon was naar mijn vriend toe en dat het allemaal aan mij lag. Achteraf gingen mijn voelsprieten gewoon af en had ik groot gelijk hem te wantrouwen. Bij mijn huidige vriend ben ik nog nooit wantrouwig geweest omdat hij mij daar nooit reden toe geeft. Misschien dat jouw voelsprieten nu ook terecht afgaan...

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:51

Dat vraag ik me dus af, komt dit door wat ik heb meegemaakt of is dit terecht? Ik vind het nu heel moeilijk om mijn gevoel te volgen puur omdat ik niet weet waar het precies vandaan komt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:51

We krijgen 1 kant van een situatie welke het raakvlak tussen jaloezie en vertrouwen betreft.

Haar beschaamde vertrouwen is een reden voor wantrouwen doch wantrouwen is geen basis voor een relatie. Dat dient ze allereerst bij haarzelf in perspectief te brengen.

De ts dient zelf in redelijkheid haar randvoorwaardes om gelukkig te kunnen zijn in een relatie op te stellen en dit met haar vriend te bespreken.
Als het er niet in zit, dan zit het er niet in. Het leven is te kort en te broos om tijd te verliezen aan water naar de zee te dragen.

Beschadigd vertrouwen, wantrouwen is een lastig probleem.
Op zich normale contacten met anderen kunnen een gevoel van onlust geven. De partner pikt dat hoogstwaarschijnlijk op. Bewust of onbewust.
Dit en de ervaring dat er negatief gereageerd kan worden op feitelijk normale social interactie met derden leidt tot minder openheid wat weer wantrouwen voedt.
De partner voelt zich door het wantrouwen op diens beurt terecht in de integriteit aangetast, wat tot irritatie leidt.

Ik wens de ts heel veel sterkte met vooral zelfbeschouwing. Heel naar dat gevoel van onlust.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:53

Mijn man heeft mij inderdaad ook nooit dat gevoel gegeven :) Hij is altijd open en eerlijk en heeft echt nog nooit oog gehad voor een andere vrouw dan mij.

En het is echt geen engerd die nooit aandacht krijgt, want ik word juist onzeker naast hem door alle aandacht van vrouwen die hij krijgt :Y)

Maar bij mijn ex had ik hetzelfde en echt uiteindelijk bleek dat gevoel toch wel ergens vandaan kwam.

Maar jij hebt nu 2 opties, of hij wilt inderdaad echt alleen aandacht voor jou of hij is slim genoeg om zo min mogelijk in jou buurt te appen etc.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 12:00

@Huerecilla; Klopt dat het van beide kanten komt, maar ik vind het helemaal niet erg als hij contact heeft met anderen. Alleen dat hij juist de flirterige appjes en berichtjes verzwijgt stoort mij. Hij praat vaker over vrouwelijke collega's en meiden waarmee hij vroeger gewerkt heeft etc. Heb ik geen moeite mee, ik heb moeite met het deel dat hij dingen verzwijgt. Dan krijg ik het idee dat er meer achter zit, want waarom zou je het anders verzwijgen? :?

Ik word niet hysterisch of boos als hij het heeft over andere vrouwen, laten we dat even duidelijk stellen :+ :D Juist die openheid stel ik op prijs.

@ Sunrise19; precies, ik ga eens een goed gesprek voeren met hem over hoe en wat. Ik denk dat hij nu ook wel stiekem doet omdat hij weet dat ik wantrouwend ben, maar ik ga het er vanavond met hem over hebben :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:01

Percella schreef:
Hij zegt dus ook dat er niks achter zit. Maar die meid heeft hem nu wel haar nummer gegeven aangezien ze weggaat bij de werkgever. En hij zegt dat er niks achter zit maar ik weet niet van haar kant wat ze achter zoekt. Mijn vriend geeft dan wel toe dat hij met haar geappt heeft, en vervolgens dat gesprek verwijderd heeft. En dan zegt ie dat hij dat gedaan heeft omdat het hem niet boeit. Maar ik denk dan ja als het je niet boeit hoef je het ook niet te verwijderen toch?

Ik heb ook wel eens nummers van jongens met een vriendin omdat ze bijvoorbeeld ergens weg gaan, verhuizen, whatever en daar app ik ook mee. Misschien verwijderd hij het wel, zodat jij het niet ziet en jij je er geen zorgen over maakt, omdat jij zo gefocussed bent op alles wat er fout kan gaan in zo'n gesprek dat jij onschuldige grapjes en dingetjes, niet als onschuldig opvat en bedoelt hij dat helemaal nog niet eens zo gek slecht. Berichtjes als in de trant van "dan zie ik je meer! ;) " zal ik al niet zo snel opvatten als een flirterig berichtje, maar dat is omdat ik zelf misschien ook gewoon makkelijk ben met zulke dingen sturen zonder bijbedoelingen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:02

Maar hij moet begrijpen dat verwijderen alleen maar achterdochtiger maakt. Lijkt me echt zo niet handig.

TS waarom heeft hij zoveel behoefte aan al die contacten met meiden? Bedoel, we hebben allemaal vrienden nodig, de een meer dan de ander, maar hij lijkt vooral op zoek naar een soort 'aandacht' erkent hij dat?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:06

Percella schreef:
Dat vraag ik me dus af, komt dit door wat ik heb meegemaakt of is dit terecht? Ik vind het nu heel moeilijk om mijn gevoel te volgen puur omdat ik niet weet waar het precies vandaan komt..

Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou werkt. Bij mij was het in ieder geval zo dat ik het gevoel had dat er dingen niet klopte en dat ik daarom in de telefoon ging kijken e.d. Bij mijn huidige vriend heb ik dat gevoel nooit. Ik kijk nooit in zijn telefoon en hij niet in de mijne, zou het wel kunnen doen want ik weet zijn code van zijn telefoon en dat ding ligt ook altijd wel ergens waar ik erbij kan. Toch heb ik totaal niet de behoefte om te kijken.

Als mijn vriend met allemaal vrouwen een beetje flirterig zou zijn zou ik daar ook een gevoel van wantrouwen van krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:06

Het is ook hoe je ingesteld bent. Manlief en ik zijn allebei flirters. Onschulig geflirt (puur met woorden) maar ik zou mijn man voor geen goud willen inruilen en als ik hem mag geloven hij mij (wonderbaarlijk genoeg _O- ) ook niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:07

Als hij al geen begrip kan opbrengen voor je depressie zal hij hier waarschijnlijk ook weinig begrip voor hebben. (Je wantrouwen) Sleep hem aan z'n haren mee naar je psych zodat hij in ieder geval snapt dat een depressie geen lolletje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:08

Misschien heb je over mijn tip heen gelezen :o, maar mijn vriend heb ik een aantal keer meegenomen naar mijn psycholoog.
Dit ging niet (direct) over vertrouwenskwesties, maar het heeft hem wel een boel duidelijkheid gegeven waarom ik soms wat extremer kan reageren op bepaalde situaties. :)
Misschien is dat voor jou ook een optie?
Edit; ik zie niet dat je dat aan het overwegen bent, super!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-15 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:09

Ayasha schreef:
Het is ook hoe je ingesteld bent. Manlief en ik zijn allebei flirters. Onschulig geflirt (puur met woorden) maar ik zou mijn man voor geen goud willen inruilen en als ik hem mag geloven hij mij (wonderbaarlijk genoeg _O- ) ook niet.

Dit werkt dus perfect voor jullie allebei omdat je het weet en accepteert van elkaar. Ik zou het niet prettig vinden als mijn vriend dat deed, en andersom ook niet, dus dat werkt ook weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:10

Klopt, maar het zou niet fair zijn wanneer jij bij mijn man komt bv en hij dan moet veranderen. Dat heeft niets met respect te maken (want dat mes snijdt aan twee kanten als dat wel zo zou zijn). Je bent met iemand om wie hij (of zij) is, niet om wie je er van kan maken... :) En dat is waar TS nu tegen aan loopt vrees ik.

Overigens ben ik me er vaak niet bewust van dat ik het doe en mijn man al evemin. :') M'n kerel is gewoon een charmeur. :+:
Dat maakt "veranderen" dan ook moeilijk indien je gewoon zo in elkaar zit. Je bent je er vaak niet van bewust en zelfs als je er op let zal er vast regelmatig nog wat uit glippen. Juist de reden dat je dat niet aan elkaar moet willen veranderen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-07-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:11

Mijn vriend flirt ook wel eens met andere meiden. Maar bij hem vind ik dat eigenlijk helemaal niet erg. Waarom? Omdat ik hem blindelings kan vertrouwen. Ik weet dat hij gek op me is en nooit te ver zal gaan. Zijn letterlijke woorden: 'Wat voor toegevoegde waarde heeft het om het met een ander poppetje te doen? In feite is alles eigenlijk gewoon hetzelfde. Alleen heb jij iets wat niemand anders me kan geven, en dat gaat veel verder dan een leuk nachtje. En ik vind het niet waard om dat op te geven zodat ik een beetje kan rondscharrelen'.
Imo is dit wel de fundering van een goede relatie. Hij is er open over, verteld het me ook gewoon, ik kan hem er 100% op vertrouwen dat hij niet te ver gaat en daardoor kan ik hem ook loslaten en lekker zijn dingetje laten doen. Bij mijn ex had ik dit toch echt een stuk minder, omdat die een stuk minder open was. Draaide z'n telefoon weg, pakte hem altijd uit mijn handen (ookal wou ik alleen even de tijd weten 8)7 ) en was soms gewoon niet eerlijk tegen me. Achteraf was dat meer omdat hij zich schaamde dat hij filmpjes keek op internet, maar het feit dat hij dat voor me wilde verbergen terwijl hij wist dat ik het wist en het niet erg vond, gaf toch een flinke deuk in mijn vertrouwen in hem.

Eerlijk gezegd denk ik dus dat je beter af bent zonder hem, of hij nou vreemdgaat of niet. Of er moeten nu toch wel flink dingen gaan veranderen, maar zoals ik jouw verhaal nu lees staat hij daar eigenlijk niet open voor.

Edit: Ik heb het hier dan wel over flirten met het uitgaan, niet over social media. Dat vind ik toch wel een ander verhaal. Uitgaan en flirten horen voor hem gewoon een beetje bij elkaar, maar naar mijn idee is via social media toch wel een stuk serieuzer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt