Verhuurder komt herhaaldelijk ongevraagd in paardenwei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:43

Goh, dat is nog eens met recht een irritant probleem. Heb je een leuk plekje, tref je een verhuurder die zich graag net andermans zaken bemoeit.

Je kunt het wel goed vinden met zijn vrouw, is dat geen optie om met haar en hem aan tafel te gaan zitten? En dan afspraken maken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:50

Zammie schreef:
Caily schreef:
x

Waarom doe je dit ts?

Heel erg off-topic, maar dit is echt de meest droge reactie ooit omg :')

Tja, boos worden heeft geen zin blijkbaar. Misschien een idee om hem het een en ander te leren over paarden en de verzorging?
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 15-07-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:51

Als ik land zou verhuren en ik jkk zou zien staan dan zou ik dat er ook uit trekken. Net als zuring of andere planten die bv rozetten maken. Ik ben wat dat aangaat erg zuinig op mijn land. Je ziet al zoveel weilanden waar de zuring en jkk overheerst, dus in dat geval kan ik de verhuurder helemaal volgen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er blijkbaar meer speelt. Hoe en wat reageert de andere huurder? Als je samen eens naar hun toe gaat (met vrouw erbij) dan maak je misschien meer kans.

Caily

Re: Verhuurder komt herhaaldelijk ongevraagd in paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:04

Nou zuring groeit hier all over, verhuurder heeft afgelopen jaar het mestbeleid gehad maar niet gekalkt. Een van de reden waarom ik dus alles zelf (wil) doe(n). Was hij verder maar zuinig op de boerderij en het erf, dan zaten de huurders niet in de troep :o

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:20

Ts, een ander stekkie zoeken, is dat geen idee? Hier wordt je niet gelukkig van, en zoals t klinkt gaat t er niet beter op worden ....

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:21

Anders toch eens melding maken bij de politie, zeker omdat hij geregeld op jouw terrein loopt en misschien dus wel in een gevecht of wat ever terecht zou kunnen komen en gewond raakt of per ongeluk jouw paarden los laat.....is het in ieder geval bekent bij de politie en misschien is er nog wel een wijkagent die met deze man kan gaan praten, tenslotte komt hij op andermans terrein!
Sterkte in ieder geval....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:23

kally schreef:
Anders toch eens melding maken bij de politie, zeker omdat hij geregeld op jouw terrein loopt en misschien dus wel in een gevecht of wat ever terecht zou kunnen komen en gewond raakt of per ongeluk jouw paarden los laat.....is het in ieder geval bekent bij de politie en misschien is er nog wel een wijkagent die met deze man kan gaan praten, tenslotte komt hij op andermans terrein!
Sterkte in ieder geval....

nou dat gaat wel heel ver denk je niet ?????

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:24

Een melding maken bij de politie lijkt me niet echt prettig voor het verdere contact tussen huurder en verhuurder :(

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:27

Nee, maar stel hem overkomt wat....hij stelt TS verantwoordelijk...kan zij toch aantonen dat hij daar regelmatig ongewenst in de wei loopt..
Melding maken is wat anders als aangifte....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:36

Dan moet ik ook aangifte doen omdat mijn pensionhoudster bij mijn paarden in de wei komt...stel je voor.

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt allen betrof het bij ons alleen de huur van de paardenaccomodatie.
Wij hadden ook alle bemoeienis van de verhuurder. Zo werden we bv op ons werk gebeld wanneer we nou eens kwamen en ik werd op een gegeven moment s'avonds in het donker opgewacht, schrok me de pleuris en vond het doodeng.

We zijn uiteindelijk een soort van gevlucht met een briefje in de bus dat we waren verhuist.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:41

Ik weet niet hoe je dit kunt oplossen, maar ik zou hier ook niet blij van worden, vooral omdat TS aangeeft dat deze man geen verstand heeft van paarden.
Stel je voor dat er iets gebeurd.. :n

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:08

Ts ik weer niet wat er precies speelt... Maar je geegt aan dat meneer de verhuurder niet vriendelijk is en dat jouw paarden niet altijd even betrouwbaar zijn (begrijp ik volkomen ik heb er ook zo 1)... Praten helpt volgens jou niet... Dan zit er echt maar 1 ding op en dat is een nieuwe plek zoeken en verhuizen...

Op die manier houdt je het gezellig en veilig... Sterkte ermee

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

Vind het toch een beetje raar dat ts dan maar weg moet. Zij is huurder en een huisbaas kan en mag niet zomaar in en uit lopen. Ook niet in je tuin of weiland. Hij is dan wel de eigenaar maar staat niet onder en boven de wet. Zolang ts een nette huurder is en op tijd betaald lijkt het me niks anders dan logisch dat de beste man snel even normaal gaat doen ipv dat ts maar moet verhuizen.