je vriend ten huwlijk vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 05:29

Ik ben wel ouderwets aangelegd, maar vind het ook wel stoer wanneer een vrouw haar vriend vraagt :j
In ons geval is mijn vriend afgelopen januari op zijn knieeën gegaan. Het was overigens wel bijna pikdonker, dus heel veel heb ik er nog niet van gezien :')
Hij heeft ook heel ouderwets mijn vader om toestemming gevraagd :D Daar wist ik niets van. Had het ooit als grapje gezegd en dat had hij blijkbaar serieus genomen :+:
Met trillende knietjes heeft hij mijn vader om mijn hand gevraagd.. Die moest alleen maar lachen en zei dat hij me desnoods naar het altaar sleurt, zolang hij maar gratis bier krijgt _O-

Tellie

Re: je vriend ten huwlijk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:54

Ik heb mijn ex toentertijd gevraagd. Hij had mij een maand eerder gevraagd en ik had toen nee gezegd. Uiteindelijk zelf op terug gekomen en hem dus gevraagd. :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:04

Ik vind dat mijn vriend mij moet vragen, maar nog niet voordat ik ben afgestudeerd :') En hij weet dat het romantisch moet worden haha!

Mijn moeder heeft bijna 30 jaar geleden mijn vader ten huwelijk gevraagd, hij schoot niet op :))

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:07

Ik ben en was daar heel starrig in. Mijn vriend moest mij vragen. Tot het me te lang begon te duren en ik begon te dreigen met: als je me dit jaar niet vraagt vraag ik jou :') Zijn antwoord: als je dat doet zeg ik nee, en dan meen ik het.

Gelukkig heeft hij me afgelopen mei ten huwelijk gevraagd, en gaan we volgend jaar trouwen :D Maar wat was ik blij dat hij mij heeft gevraagd. Nooit heb ik er iets mee gehad, maar het is nu toch wel echt een geweldige herinnering *zwijmelt nog even na*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:18

Tellie schreef:
Ik heb mijn ex toentertijd gevraagd. Hij had mij een maand eerder gevraagd en ik had toen nee gezegd. Uiteindelijk zelf op terug gekomen en hem dus gevraagd. :')

Dat lijkt me zo'n awkward moment wanneer je nee moet zeggen := Zowel voor jou als voor hem!

Doet me een beetje aan dit filmpje denken :')

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:39

HAHAHA. _O-

Gelukkig ging het niet zo. :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:47

Hier gewoon besloten tijdens het avond eten. 'Zullen we dan maar trouwen', 'ja is goed', 'ik kijk wel even welke locaties er in de buurt zijn kunnen we kijken welke datum nog vrij is', 'oke'..... _O-

Conclusie: wij zijn niet zo romantisch aangelegd :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:52

Ik vind ook dat me vriend mij moet vragen... Maar aangezien hij niet wilt trouwen. Kan ik lang wachten hahah. Voir mij hoeft trouwen ook niet zo, maar als hij me vraagt zeg ik geen nee haha

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 07:56

Soms moet je als vrouw gewoon zelf het initiatief nemen. Anders kan het zomaar gebeuren dat je, net als ik, 20 jaar aan het wachten bent. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:00

Nah ik hoef ook geen fanfare of dancemob, want dan denk ik dat ik ook met die gitaar ga zwaaien, maar gewoon ff de vraag van zijn kant. Door de knieën hoeft ook niet eens. :=

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:36

Ik heb mijn man ook ten huwelijk gevraagd, met hulp van mijn zwager en zusje, mijn zwager had voor ons eten klaar gemaakt, en ik had de ring verstopt ( nou ja zwager) in een gevulde paprika :+ En op die manier mijn man gevraagd... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:46

Wij zijn ook allebei heel ouderwets en vinden dat de man hoort te vragen. Maar we kwamen er maar niet uit wie van ons het mannetje is...

Uiteindelijk is het goed gekomen en zijn mijn vrouw en ik vorig jaar getrouwd :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:57

Mijn vriend had ernstige trouwvrees, na 7 jaar wachten was ik het zat.
Heb hem op zijn werk gebeld met de mededeling dat hij 31 mei vrij moest nemen ivm zijn trouwdag. Dat hielp :+
We zijn nu 14 jaar verder en heel gelukkig :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:08

Ik vind het verschrikkelijk ouderwets. Het is 2015 we leven niet meer in de middeleeuwen. Als jij zielsveel van iemand houdt, waarom zou jij diegene dat niet laten weten door te vragen of hij met je trouwen wilt? Ik heb dat "de taak van de man" nooit begrepen, misschien ben ik te feministisch of misschien omdat ik lesbisch ben, maat ik vind t onzin

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:10

Iedereen moet het zelf weten, maar op dat vlak zou ik ouderwets zijn.

Ik heb zelf helemaal de intentie niet om te trouwen, maar ik ga natuurlijk geen Nee zeggen als het me ooit gevraagd wordt en ik me er natuurlijk goed bij voel.
Maar zelf zou ik nooit op mijn knieën gaan, dat is een mannen ding. Gek eigenlijk, want zo ouderwets denkend ben ik niet eens...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:12

Miryamk schreef:
Mijn vriend had ernstige trouwvrees, na 7 jaar wachten was ik het zat.
Heb hem op zijn werk gebeld met de mededeling dat hij 31 mei vrij moest nemen ivm zijn trouwdag. Dat hielp :+
We zijn nu 14 jaar verder en heel gelukkig :D

Hahaha, zo ging het hier ook, bruiloft geregeld, man ook uitgenodigd en klaar :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:18

Ik vind dit topic wel grappig, want wat is er romantisch aan een man die 'verplicht' op de knieen 'moet' omdat het een mannentaak zou zijn.. Ik ken genoeg mannen die het uiteindelijk maar doen om van het gezeur van mevrouw af te zijn. Dan denk ik als je het zo graag wilt doe het dan lekker zelf :+

Bedoel hier overigens niemand mee uit het topic voor we daar gedoe over krijgen. Zullen vast ook genoeg mannen zijn die het wel uit zichzelf doen en het ook echt willen.

Wij blijven lekker de rest van ons leven samen vriendje en vriendinnetje. Hebben het goed geregeld maar zonder verplichte 'romantiek'. Lijkt me heerlijk, in het bejaardentehuis zonder tanden en dan de andere vrouwen waarschuwen dat dat mijn vriendje is, afblijven! :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:19

WowAmigo schreef:
... man ook uitgenodigd en klaar :')

Toch fijn dat hij dan ook mocht komen _O-

Ik zeg ook altijd als geintje:
"Ja ik zou het best nog eens over willen doen hoor! Het was een mooi feest! Eventueel ook wel met dezelfde man :+ "

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:22

Ja Sentido dat ben ik met je eens, ik wil wel graag dat hij het zou vragen maar alleen als hij het ook écht wil. Trouwen hoeft niet per sé, maar als hij het wil is het wel leuk :))

Eleentje

Ik vind niet dat een vrouw het niet mag vragen, zelfs wel stoer als ze dat doet.
Maar ik ben wel heel blij dat mijn verloofde het aan mij vroeg.
Een heel bijzonder moment voor ons beide, alleen wij twee, prachtige locatie en totaal onverwachts. <3
Laatst bijgewerkt door Eleentje op 14-07-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Cayenne schreef:
Tellie schreef:

Dat lijkt me zo'n awkward moment wanneer je nee moet zeggen := Zowel voor jou als voor hem!

Doet me een beetje aan dit filmpje denken :')
[ Video ]

Gelukkig was dat iets voor een reclame dus niet echt, maar het lijkt me echt verschrikkelijk om afgewezen te worden in het bijzijn van andere mensen. Bij een aanzoek in het openbaar zijn er ook altijd wel mensen die besluiten er een filmpje of foto van te maken, ik moet er niet aan denken. :=

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:23

Bij ons was het ook niet echt romantisch. Het onderwerp trouwen was al enkele keren voorbij gekomen niets concreets. Tot ik zei dat 21 maart mij wel een mooie datum leek. Maand later zijn we getrouwd en nu zijn we alweer 3 jaar verder.
We leven niet meer in het stenentijdperk als jij je vriend ten huwelijk wil vragen zou ik zeggen doen!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:25

Wat betreft een huwelijksaanzoek ben ik wel traditioneel aangelegd.
Ik vind het wel heel stoer als een vrouw het vraagt, maar zelf zou ik dat nooit doen.
In ons geval denk ik ook dat mijn vriend het niet zo leuk zou vinden als ik hem zou vragen, omdat hij dat ook als taak van de man ziet.
Ondanks dat ik dolgraag zou willen trouwen, wacht ik dus nog maar geduldig af! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:27

Sammie schreef:
Iedereen moet het zelf weten, dat is het mooie er van. Maar never nooit dat ik op de knieën ga voor een man en vraagt of ie met mij wil trouwen. :+

Nee inderdaad. Dat zou ik ook echt niet doen.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:32

Ik ben ook heel ouderwets hierin en toch heb ik mijn inmiddels man gevraagd (of liever, ik heb het mijn dochter laten doen :+ )

Ik vind absoluut dat de man de vrouw moet vragen, maar ik vind het belangrijker om in mijn leven zo'n gave dag mee te maken :D . Ik heb lief altijd gezegd, ik wil trouwen, ik wil dat jij mij vraagt maar als het mij te lang duurt, dan doe ik het zelf en ben ik heeeeel boos -:(- Net als met veel dingen in onze relatie kwam het toch bij mij te liggen en heb ik hem gevraagd. Ik grap er nu nog altijd over dat ik er heel boos om ben ;) maar alles bij elkaar was het perfect, paste de manier perfect bij ons en heb ik een van de mooiste dagen van mijn leven gehad dus nooit een seconde spijt gehad :D