Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ClaudiaHS schreef:Flettie nee ik heb de Kids nog niet aangemeld.
Ik wil ze inderdaad naar een Duitse school doen.
Ik heb gehoord dat je van de gemeente een school krijgt aangewezen en ik weet dus nu nog niet welke dat gaat worden.
ClaudiaHS schreef:Oke weer wat geleerd.
Ik zal eens bij mijn verzekering navragen hoelang we mogen blijven rijden in onze auto's.
Niet dat we gelijk op 10 okt onze auto's moeten verkopen en gelijk ook een nieuwe moeten kopen
dat is 3 maand. Daarna moet je over zijn op een Duits kenteken. Is recentelijk (lees een jaar of 2 geleden) veranderd.
Als ik zelf met die auto daar gestaan had, mij hadden ze vrolijk naar huis gestuurd. Maar mijn garagehouder heeft het zonder morren wel voor elkaar gekregen dat ze dan ook even die trekhaak afnamen. En ja zo pietluttig kunnen ze zijn hier
flettie schreef:74 p/jaar voor de 2-paardstrailer.
) 

flettie schreef:Kiga is niet verplicht. Kinderen zijn in Dld vanaf hun 6e leerplichtig. Dus eigenlijk vanaf het moment dat ze naar school gaan.
Maar.... Ik heb destijds bij mijn dochter wel gemerkt dat ze op 3 jarige leeftijd er aan toe was om met meer kindjes te spelen dan die bij haar oppas. Mijn zoon is nu bijna 2,5 en er ook wel aan toe om met meer kindjes behalve zijn zus te spelen. Maar vanuit financieel en praktisch oogpunt wil ik hem niet eerst voor 6-8 maanden in de KiTa (kindertagestatte) doen en daarna als hij 3 is naar de KiGa. Laat hem dan nog maar lekker bij zijn Tagesmutter blijven. Dat is ook een stuk goedkoper
@ siesjuh: Een kenteken om buiten te mogen rijden?! Nog nooit van gehoord!

in de 2.5 jaar dat hij nu Ohz is ben ik nog nooit op straat geweest. Ik denk dat ik dan verongeluk.dus zo'n plaatje ga ik niet voor betalen.