Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:18

geerke schreef:
kinderen van 2 en 4 die willen kamperen?o.k....maar als jij dat niets vind gebeurt het toch gewoon niet?Of is dit nu heel raar dat ik zo denk?

Heb je kinderen? Als de kids het leuk hebben is het voor jezelf ook leuk.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het niets vind, alleen dat ik het nooit gedaan heb
Zit in een nieuwe fase.

Elena die ziet er in ieder geval makkelijk uit :+
Zoiets wordt het denk ik wel
Die Coleman tenten zitten ook in een goede prijsklasse en eenvoudig opzetten staat erbij

Sheran

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:26

Vinden je kinderen het ook niet gewoon leuk om in de tuin te slapen? In een tentje? :)

Een De Waard is alleen fijn als je a) geen trektochten maakt en b) met de auto bent. Want ze zijn ontilbaar en het opzetten duurt eeuwen. Maar mooi zijn ze wel!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:28

Kamperen is toch hardstikke leuk. Leuke ervaring ook.
Ik zou inderdaad ook gewoon gaan voor een tunneltent. Die zijn vaak wat simpeler. Misschien 1 met 2 compartimenten. We hebben er in de familie 1 van Bart Outdoor (korfoe 4). We zetten hem in 5 minuten op. Zelfs als het al lang geleden is.

Ga inderdaad gewoon een keer naar zo'n grote kampeerwinkel. Vrijbuiter bv. Kun je zien welke maat tent je wil en even kijken hoe ingewikkeld ze zijn en hoe groot je eigenlijk wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:30

In de tuin gaan we doen, en ook nog bij familie
Maar het zit er wel in dat we een keer naar een echte camping vertrekken, anders volgend jaar wel.

5 minuten, dat merk ga ik Googlen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:34

Sheran schreef:
Vinden je kinderen het ook niet gewoon leuk om in de tuin te slapen? In een tentje? :)

Een De Waard is alleen fijn als je a) geen trektochten maakt en b) met de auto bent. Want ze zijn ontilbaar en het opzetten duurt eeuwen. Maar mooi zijn ze wel!

valt mee met opzetten, daar moet je handigheid in krijgen..

en ze hebben een volkswagen begreep ik.. lol een fietser raad ik geen de waard aan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:37

Ik keek even naar ingerichte tenten, maar dan is een week 10 x zo duur. Is de tent in een paar dagen al betaald

Ja ideaal zo'n bus, fietsen alles prop ik erin

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:39

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:41

[***] schreef:
Ik keek even naar ingerichte tenten, maar dan is een week 10 x zo duur. Is de tent in een paar dagen al betaald

Ja ideaal zo'n bus, fietsen alles prop ik erin

Voor 2 of 3 hondert euro heb je al een vouwwagen. Is dat niet wat? Moet je wel even oefenen met opzetten misschien, maar je kunt wel alles goed meenemen en je hebt nog een keukentje.

Zit je alleen met de stalling.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:45

Met slecht weer is een tent met kinderen afzien :') ja in een caravan ook, maar in een tent wordt ook alles sneller vochtig en als je écht pech hebt is de grond ook nat en nou ja fijn is anders. Als je zelf nog nooit hebt gekampeerd is het absoluut even ehm wennen, helemaal met kinderen.

zorg voor een portapotti in ieder geval! Hoge nood hebben en al die ritsen en nog sprinten naar de plee is in de nacht niet mijn hobby :D (en met kinderen ook handig)

O ja en zie je er erg tegenop? Niet aan beginnen :') Ik ben gek op kamperen, maar in een tent is het een ander verhaal :') juist met kinderen bedank ik voor die eer :') (let vooral op de scheerlijnen! Naast struikel gevaar moet het ook strak blijven staan dus controleren kan geen kwaad omdat kinderen er ook wel eens aanzitten)

Tip, als je een tent koopt: kies voor katoen, ja het is zwaarder maar zo veel fijner materiaal.

Enne markeer gelijk even de stokken bij het afbreken en zorg dat ze samen zitten, zit je volgend niet te vloeken waarom je niet het vorige jaar dat hebt gedaan :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-07-15 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:47

Van hotel naar tent is denk ik een best grote overgang, maar wie weet vind je het super :). Ik heb zelf geen kinderen dus ik heb alleen nog maar als kind of met vrienden gekampeerd, of in mijn eentje, en ik vind het vooral leuk zolang het droog is en niet te koud :P. Het is wel erg makkelijk reizen :)

Ik heb wel vaak in caravans gezeten, maar dat vind ik eigenlijk geen kamperen. Misschien een mooie tussenoplossing?

Deze foto is van 9 jaar geleden _O- We kwamen uit Rome en overnachtten op de terugweg bij Innsbruck. Naaaah wat was het KOUD. Dit was de ochtend na de eerste nacht. Mensen uit de caravans kwamen kijken of we nog leefden.

Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:53

Maar Ts neemt ruime opstap mogelijkheden. Eerst in de tuin, daarna naast een chalet en daarna past echt een kampeerterrein. Als ze het de eerste 2x niks vinden. Dan weet ze dat, dan doe je het daarna niet meer.
Maar voor het zelfde geld raakt ze helemaal verslaaft aan het geluid van tentritsen en de geur van nat gras in de ochtend.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:55

En terecht, dauw met een zonnetje erop <3

elenaMM77

Veulen84 schreef:
Maar Ts neemt ruime opstap mogelijkheden. Eerst in de tuin, daarna naast een chalet en daarna past echt een kampeerterrein. Als ze het de eerste 2x niks vinden. Dan weet ze dat, dan doe je het daarna niet meer.
Maar voor het zelfde geld raakt ze helemaal verslaaft aan het geluid van tentritsen en de geur van nat gras in de ochtend.

:') vergeet niet het met een rol toiletpapier richting het toiletgebouw sjouwen, wetend dat iedereen weet wat je gaat doen :') :')

ik ben overigens een kampeerfan hoor..

maar deze blijft toch vermakelijk :D

Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-07-15 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Scheelt dat je met kinderen al gewend bent dat je niet zoveel privacy meer hebt. Op de camping kun je de buurman nog een scheet in bed horen laten :D of met pech sta je naast een bomenzager... Hihi

O ja, let erop in een tent dat als het donker is en je doet binnen een fel licht aan dat je met pech een heel schimmenspel geeft voor de rest van de camping _O-

En daarvoor mijn dank, is heel vermakelijk bij gebrek aan tv :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:58

ohh ja daar hebben we in spanje een keer wat van meegekregen..

buren deden de horizontale tango en vergaten de zaklamp uit te doen..

laten we zeggen.. ze kregen een staande ovatie van het toegestroomde publiek toen ze klaar waren..

rits open, twee rooie koppen die ons verschrikt (heeeeeeeel verschrikt) aankijken..
onbetaalbaar!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:59

Hahaha ik heb ook al van alles voorbij zien komen in dat schimmenspel :') raadt de activiteit is een leuk spel :D

Ritmisch schuddende caravans zijn ook altijd hilarisch haha (vooral als het maar 2 minuten duurt :') kijk je toch anders naar de buurman :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-07-15 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:02

Voor dat geld (2 a 300 euro) een vouwwagen? Weet niet waar je hebt gekeken maar dat is geen prijs waar je kwaliteit voor kan verwachten. Meeste tweedehands vouwwagens zitten toch rond de 1000 a 2000 euro. Ik vind een vouwwagen persoonlijk niks, er past net niet genoeg bagage in en het is niks luxer als een tent. Je kan dan beter een klein aanhangertje achter de auto hangen waar de fietsen op mee kunnen, en een goede kwaliteit tent kopen zoals bijvoorbeeld de Waard. Eerst uitproberen is wel een goede optie. Dan weet je zeker of het bevalt. De enige goede vouwwagens die ik ken zijn van Holtkamp, en daar betaal je een vermogen voor. Voor dat geld of minder heb je ook een goede tweedehands caravan met voortent.

Moet zeggen dat ik met kleine kinderen de caravan toch ideaal vind, vanwege de verwarming. Wij gaan nooit ver weg en hebben toch heel wat nachtjes de verwarming op de thermostaat gehad, ondanks dat we in het hoogseizoen op vakantie gaan. Kleintjes slapen gewoon beter als ze het niet koud hebben. Wij hebben een caravan met vast stapelbed, en vast twee persoonsbed. Plus een hele ruime voortent met dito luifel. Ik zou niet anders meer willen. Caravan is destijds tweedehands gekocht. Wij hebben ook naar tenten en vouwwagens gekeken en uiteindelijk voor een caravan gekozen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:03

Zie met zulke verhalen ben je meteen kampeerverslaafd :) Niks leukers hoor, en je maakt bergen nieuwe vrienden.
(Wha, nu heb ik zin in vakantie...)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:36

Voor het een keer te proberen ga je niet in ene een alpenkreuzer aanschaffen. (Daar kan je overigens wel de fietsen nog op zetten, en reken maar dat die kwaliteit goed is.) Als het bevalt verkoop je 'm weer en schaal je daarna op naar wat luxers. Bevalt het niet, dan heb je je er geen bult aan gestoten.

Ik ging met mijn ouders ook altijd met een vouwwagen, en nu hebben ik en mijn vriend er ook een. Het heeft toch een bepaalde sfeer, en rijd makkelijker en zuiniger dan een caravan achter de auto. Voor verwarming een klein elektrisch kacheltje mee, ik kan me niet herinneren dat we het ooit koud hadden.
En oh wat was het gezellig. Ook als het een week lang regende. :D Ik vergeet nooit meer hoe papa met een klein pioniersschepje een greppel rond de tent groef. _O-

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:06

Ik heb vroeger gekampeert in kleine tentjes, later in een kant en klare bungalow tent. Daarna overgestapt op stacaravan. Toen terug naar vouwwagen. En nu alweer jaren zeer tevreden met onze 5 persoons caravan. Met voortent en luifel. Ik zou zeggen probeer het uit. Wij kunnen van alles roepen, maar vakantie is voor iedereen persoonlijk. Dus ook de wijze waarop dat wordt gedaan.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:06

Sheran schreef:
De Queshua's heb ik op de camping vaan heel zielig en verregend zien staan... in mijn ogen is het snelle opzetsysteem daarvan niet goed te combineren met warmte en waterdichtheid. Maar misschien heb je die ook niet nodig, als je naar een warm droog land gaat.

Ik ga met de eerste suggestie mee: huur zelf iets luxe en gooi de kinderen in een bijzettentje :)

Oh dan hebben wij toch andere ervaringen :+
Storm, hagel, onweer meerdere malen noodweer met die tenten mee gemaakt en nog nooit natte voeten gehad.
Maar ligt er ook aan of je hem goed opzet en denk ook wel het model inderdaad.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:25

Ik zou je adviseren geen polyester doek te nemen. Je zweet dan de pan uit.

Ik heb een pyramide tent en is echt zo opgezet en super degelijk.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:30

wij k(r)amperen ook elk jaar, zo ontzettend leuk :)

Mijn man is ook zo'n luxe paardje met huisjes en dergelijke.
De eerste keer hadden wij een kant en klare huur tent.
Een vreselijk ding, het regende en waaide. We zaten droog, maar wat hebben we het koud gehad.
Het waaide gigantisch door. S'nachts was het naaktslakken parade in de tent. Mijn man heeft ze tussen zijn tenen gehad, toen hij naar de wc ging, gatver.

De kinderen vermaakte zich prima en vonden het erg leuk.

We hebben toen een jaar later zelf maar een tent gekocht. Deze heeft een aanritsbare kuipzeil, waardoor de bovenkant vast zit aan de onderkant. Heerlijk geen wind die er door heen giert, geen vieze beesten. Een heel stuk aangenamer.

We hebben hem van marktplaats gehaald, een hele zware katoenen tent van dure kwaliteit. Wel een risico, maar hij kwam van nette mensen af en beslist geen miskoop geweest.
Wij hebben een biscaya cabanon gekocht. Eerst gekeken naar het opzet filmpje, binnen 30 minuten zou hij opgezet zijn. Wij doen het zonder gehaast, gemopper en gedoe binnen 45-60 minuten !

De eerste vakantie een hele storm achtige nachte gehad met veel regen. Wat hebben wij veel mensen de tent stokken zien vast houden en wat was er een file van mensen de volgende dag bij de droger, omdat er water de tent was in gelopen.

Mijn tip: koop er een met vast grondkuipzeil. Je kunt beter een goede kopen van marktplaats dan een flut ding nieuw in de winkel. Maar kijk wel of je hem bij nette mensen koopt en zet hem op bij de mensen, zodat je hem na kunt kopen. Als je met zijn vieren bent, koop er dan één voor 5 personen. Altijd fijn bij slecht weer wat extra ruimte. Ik ben een grote voorstander van katoen, droogt snel, stevig en minder heet bij mooi weer.

Uiteindelijk waren wij zo'n 1500 euro kwijt, alles tweedehands. Maar we hebben het er al dik uit gehaald. Een goede katoenen tent gaat zo'n 30-40 sta weken mee. Wat ik goede tenten vind die super snel zijn op te zetten: baco, falco en de cabanon tunneltenten.

o ja nog een voordeel van een goede tent ten opzichte van een vouwwagen/caravan: je hoeft geen stallingskosten te betalen, omdat deze wel op zolder kunt op slaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:39

heb je al eens rond gevraagd bij kennissen /vrienden en eerst eens een weekendje in de tuin proberen.
Kinderen van kennissen wilden dat ook... de kleinste 6 was bang van de dieren geluiden en de oudste vond het te koud en toen het dat weekend ook nog eens ging regenen hebben ze er nooit meer om gevraagd!!

dus wees voorzichtig om eerst alles aan te kopen..... -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:44

Daarom eerst uitproberen :j . Mijn ouders hebben de eerste twee kampeervakanties die we hadden ook een tent geleend. Eerst een huurtent op een camping, daarna een tent geleend van goede vrienden. En wij hebben voor we zelf een caravan kochten ook eerst proef gedraaid met de caravan van mijn schoonouders.

Vouwwagen moet echt je ding zijn denk ik, mij lijkt het niks. Vind het verschil met een tent te klein om een vouwwagen meerwaarde te geven. Zeker omdat je voor het geld van een nieuwe vouwwagen ook een hele goede 2e hands caravan kan kopen.