Ex 'beheerst' nog steeds mijn leven, hoe kan ik dit stoppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Ex 'beheerst' nog steeds mijn leven, hoe kan ik dit stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:41

Je hoeft je iig niet bewijzen aan je ex...dat slaat mijn inziens nergens op....je hoeft je aan niemand te bewijzen.......bewijs jezelf dat je goed bent, en daar krijg je pas echte vrienden mee...en als je goed in je vel zit, jezelf bent, dan komt alles wat goed is wel op je pad...

Dat je nu na 5 jaar nog zo met je ex bezig bent, slaat hoop ik meer op jezelf, zodat je je gedrag en persoon van toen een plekje kan geven....maar zoek t probleem bij jezelf en niet bij je ex....en je ex is dr denk ik helemaal niet van gediend om zich weer met jou te bemoeien....de ervaring met jou heeft ie destijds gehad, en dat zal nu niet meer veranderen....hoe goed je nu ook bent...

Ik zou zeggen leef in t heden, en niet in t verleden!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:22

Ayasha schreef:
dus vooral doodzwijgen? :?
Ts moet hier overheen komen en dat gaat niet lukken door het er vooral niet over te hebben.

Ts; maar je beseft dat je ex jouw leven niet beheerst maar dat jij obsessief met je ex bezig bent?
Je ex doet nl helemaal niks momenteel

Als ts zichzelf even verder een doorgeslagen borderliner noemt, ja, dan is zwijgen, weten dat het onverstandig is er in je hoofd mee bezig zijn, het verstandigste wat je kunt doen!
Praten helpt niet altijd, je blik op de toekomst en de positieve zaken richten is dan heel gezond!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:26

Meid je maakt het jezelf best moeilijk.

Ik dacht een aantal jaren geleden een vriendin te hebben.
Van het ene op het andere moment was ze boos en wilde mij niet meer zien.
Nog smsje gestuurd met het verzoek uit te praten, kreeg iets terug waar de honden geen brood van lusten.

Helaas kom ik haar regelmatig tegen in het dorp en de supermarkt.
Ik loop langs haar heen, zoals ik langs meer onbekenden heen loop.
Kijk haar niet aan en zeg niks.
Inmiddels boeit het mij ook niet wat ze doet of zegt, kan niet eens meer boos op haar zijn.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:36

Blackflag schreef:
Omdat ik dat veroorzaakt heb het fysiek geweld...

Huiselijk geweld is nooit jouw schuld! Natuurlijk heb je wel een rol bij het geweld, maar het is niet jouw schuld. De ander kiest ervoor om geweld te gebruiken.

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:40

zoiets heb ik ook.. wel iets ander verhaal, ik had een vriend, zouden samenwonen, huisje boompje beestje, en toen kreeg ik te horen dat hij verder ging met een collega van hem, zo van de een op andere dag deed hij alsof ik een vreemde voor hem was, deed kortaf en alles..
en ook al is het al even geleden, nog heb ik er last van dat hij me zo behandeld heeft en nog steeds met die collega gaat ( helaas ken ik haar)
Ik heb zelf ook weer een vriend nu, en het is echt een schat. maar elke dag ben ik nog bezig met wat mn ex aan t doen zou zijn, zouden ze al samen wonen dit en dat..
tegen mezelf zeg ik ook dat ik moet ophouden maar het is gewoon echt moeilijk.
Ik mis hem niet, en ik zou hem ook voor geen goud terug willen, maar de manier hoe hij me heeft behandeld, en dat hij nog steeeds met haar is, in mijn ogen verdienen ze elkaar niet zeg maar.
Ik heb zijn nummer verwijderd, en kom hem gelukkig niet meer tegen wat een heel stuk heeft geholpen, maar ik snap dat het moeilijk voor je is !
Als je je ex wel tegen komt, kijk dan eerst hoe hij reageert, als hij gelijk zijn hoofd al weg draait dan weet je genoeg, blijft hij je aankijken kun je voorzichtig hoi zeggen of iets..

Maar het beste voor je is om het los te laten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:53

In plaats van dat je zegt dat je het los MOET laten, kun je ook zeggen dat je het even 'parkeert'. Dan is de druk van het moeten eraf en zul je merken dat wanneer je tijd hebt met de geparkeerde dingen aan de gang te gaan, het veel minder lading heeft :)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:44

Irisje...don't worry...tis je ex, en das.nie voor niks...plus je hebt een super lieve vriend die alles voor je over heeft en een ander karakter heeft dan je ex...ga naar t concert maak plezier, als je hem tegenkomy zeg je hoi en hou de eer aan jezelf! Je bent een topper, en je ex heeft t nakijken! Xx

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:16

Thanks mary! Xx