Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
preciess schreef:Voor mijn gevoel is mijn studie niks waard, heb ik een 2e rangs baan en waardeerd niemand mij. Ik heb gedurende de afgelopen jaren gemerkt dat ik mijzelf op en top voel als mensen mij (extreem) waarderen voor hetgeen ik doe. Maar inmiddels is het bijvoorbeeld op school en mijn werk al zo normaal dat ik 10 stappen extra doe, dat niemand daar meer iets van zegt. Daarbij ben ik in de paardensport, vind ik, ook geen expert. Ik geef op basisniveau les en ben nergens echt goed in.
? Zolang jij geen geld naar hun toe brengt kan het de medemens echt helemaal niets schelen wat jij van je leven maakt hoor. Dus de druk die jij jezelf oplegt over 'wat mensen van jou denken' zou je echt los moeten laten.... Je leeft je leven voor jezelf en niet om het een ander naar de zin te maken. Daarnaast, hoe kun jij het een ander naar de zin maken als je zelf heel ontevreden bent over je leven?
). Kun je nu mooi sparen met de baan die je aangeboden hebt gekregen. Je denkt niet in oplossingen maar in problemen, ik denk dat gaan werken nog niet eens zo een verkeerde keuze zou zijn. Wanneer je namelijk begint met werken ga je namelijk meer van de wereld zien. Waarom? Het 'werkleven' is heel anders dan het 'studeerleven' en je doet zoveel nieuwe ervaringen op en je leert dingen die je anders niet zou leren, leer daar van te genieten in plaats van te denken aan de dingen die je niet hebt. Je zult dan nooit waarderen wat je wél hebt. En zoals ik het lees heb je heel veel wel alleen is dat nog niet voldoende. Wanneer je altijd opzoek bent naar meer en beter zul je dat nooit krijgen
wanneer je tevreden leert zijn met wat je hebt zul je beseffen dat er nog een mooie toekomst op je wacht waarin al je dromen werkelijkheid kunnen worden 
. Als ik lees wat je allemaal al gepresteerd hebt doe ik en menig Bokker je dat echt niet na hoor
. Schop onder die kont en lekker trots op jezelf wezen. En accepteer dat je niet alles tegelijk kunt, je bent net als mij en iedereen hier gewoon een mens en die kunnen niet alles tegelijk
.
? Als dat niet zo is, gaat het daar al flink mis. Waardeer jezelf eens wat meer. Geef jezelf eens wat meer complimentjes. Je hebt geen waardering van anderen nodig om het te maken in het leven. preciess schreef:Ik heb gedurende de afgelopen jaren gemerkt dat ik mijzelf op en top voel als mensen mij (extreem) waarderen voor hetgeen ik doe.
Ik bedoel het namelijk wel goed.
Janine1990 schreef:Dat is dus gewoon NIET waar. Echt, schaduwaccount, hiervoor? Voor perfectionisme? Voor denken dat je leven op je 23ste vast moet liggen. Voor heel simpel gezegd, een quaterlifecrisis. Wat dus héél veel twintigers hebben. Je bent echt niet speciaal door dit 'probleem' ofzo. Wake up. Het werd bijvoorbeeld in 2006 (en vast daarvoor ook al, hahaDan ben ik alweer vergeten dat ik eventjes zielig was.
Nu snap ik wel dat jouw probleem wel wat verder gaat dan mijn 'eventjes zielig zijn'.
) al uitvoerig beschreven in krantenartikelen: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... -kan.dhtml
. Je roept er nu een angststoornis bij, een stoornis waar van je de diagnose 10 (!) jaar geleden kreeg. Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat je die stoornis hebt, nog steeds hebt, of OPNIEUW hebt, maar het kan ook zomaar zijn dat er geen echte angststoornis meer ís. Wel eens over nagedacht? 
. ZZLicht is vergelijkbaar met voetballen voor Oranje (nja, als ze goed zijn tenminste
) of als turnen als Epke Zonderland. Het is best een heel hoog doel en voor maar weinig ruiters daadwerkelijk haalbaar. Maar als je dat wilt en als je paard het ook kan, dan moet je het concreet maken:
).
.

Citaat:Mijn vriend en ik zijn wel (weer) bezig met huizen kijken. Enerzijds vind ik heel fijn en kijk ik er naar uit om samen een plek te hebben. Anderzijds benauwt het me: van het een komt het ander, dan moet ik dus blijven werken om alles te kunnen betalen, dan gaan we vroeg of laat ook een keer aan kinderen beginnen, dan moeten we vast ook trouwen... Ik ben altijd iemand die realistisch probeert te zijn, maar mijn dromen, ideeën en ambities zijn soms veel groter. Dat is erg lastig! Zoals dat huis: ik moet wel inkomen hebben want van lukraak reizen ga ik geen huis kunnen betalen (en nodig hebben). Is reizen dan alles? Als ik 3 jaar wegga, staat de wereld hier ook niet stil, ben ik minder ontwikkeld in mijn vakgebied - waar ik nu een gouden baan in heb - en zullen ze me daar dus niet meer willen, en kan ik waarschijnlijk ook geen paard (meer) betalen voorlopig; iets waar ik ook veel plezier en voldoening uithaal. Maar ja, als ik het nu niet doe... Wanneer dan? Nooit meer misschien. Ennnnnnn zo gaan mijn gedachten weer met me aan de haal.
Als jij je er NU goed bij voelt een huis te kopen, doe dat gewoon. Als jij je er NU goed bij voelt deze job te doen, gewoon blijven doen. Als jij NU tevreden bent met twee reizen naar Azië, genieten en gewoon doen. Dat is echter geen garantie dat je met exact hetzelfde wat je nu hebt, binnen 5 jaar nog steeds tevreden zal zijn. Is dat erg? Nee. Geniet van wat je nu hebt. Binnen 5 jaar wil je iets anders? Grijp dan die kans en doe iets anders. Het idee dat je vastzit als je een huis en een vaste job hebt, is zo fout. Het voelt misschien zo, maar het is echt niet hoor. Eén advertentie op internet en één brief aan je werkgever en hop, je bent weer vrij. Het is jouw leven, maak er gewoon wat moois van!
Je kan er ook gewoon voor kiezen géén kinderen te hebben.