En verzekeringen.. moet je je kamer eigelijk verzekeren of iets?

*edit; typfoutje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) ben ik het meest bang. Nu betaal ik 70 en als ik naar de huisarts/frauenartz moet, betaal ik 5euro eigen bijdrage wanneer ik een recept moet halen bij de apotheek. Zit het geneesmiddel niet in het pakket, betaal ik het zelf. Mijn ouders maken mij altijd 'bang'. "Nl'se zorg is onbetaalbaar, hoog eigen risico, je moet je overal bij voor verzekeren (duitsland is bv tandarts standaard erbij) enz enz".
behalve theedoeken,badhanddoeken en washandjes hahahahaha. Maar veel is gelukkig 2e hands te verkrijgen. DKayleigh schreef:Ik vind het vooral lastig in te schatten hoeveel ik zou uitgeven aan boodschappen. Op internet zie je vaak voorbeelden, maarja, iedereen eet anders.
En verzekeringen.. moet je je kamer eigelijk verzekeren of iets?
*edit; typfoutje

Als je echt budget budget doet, dan lukt het je wel voor 25/30 euro per week, maar als je soms ook wat luxer beleg wilt en groenten/fruit die niet in de aanbieding zijn, dan ben je iets meer kwijt. Ik probeer elke week onder de 45 euro te blijven
LauraV93 schreef:Ik woon samen, mijn vriend studeert ook. Stufi hangt af van het inkomen van je ouders. Dus je zou in principe met een miljonair kunnen samenwonen en alsnog aanvullende beurs krijgen als je ouders weinig verdienen
. Camelot en Alvast heb ik goede ervaringen mee

Eet ook altijd alleen inderdaad, of gewoon met vrienden. We hebben op donderdag ook een eetclub, scheelt ook veel qua kosten! Ben dan meestal zo'n 2/3 euro kwijt
nu ik met een vriendin een kamer ga huren, (zo'n 150euro pp per maand) wordt dit topic interessant! 
. En de vrienden van mijn vriend die eten zóveel dat het eerder duurder word dan goedkoper hahah