Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:40

Heel veel sterkte, regel snel de dingen die geregeld moeten worden (verhuizen, dingen verdelen en nog meer van die vaak nare dingen). Zodra dat gebeurd is kun je echt een nieuwe start maken.

Verder zoek afleiding met vrienden, familie en kennissen, hobby's. Je hebt hier weer meer tijd voor en alleen de verantwoording aan jezelf. Probeer je verdriet een plek te geven en onthoud waarom jullie uit elkaar zijn. Boos worden mag verdriet hebben natuurlijk ook. Sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:51

Allereerst heel veel sterkte. Je gaat inderdaad een hele moeilijke periode in waar je qua emoties alle kanten op wordt geslingerd. Het gaat van onmacht naar boosheid naar verdriet en dat allemaal meerdere keren achter elkaar. Het wisselt elkaar af. Neem de tijd om verdrietig te mogen zijn. Kom tot rust, in jezelf en met jezelf. Je moet er eerst achter komen wie je bent zonder hem en wat je wilt.
Het lijkt nu allemaal donker en hopeloos maar echt, en dat is geen cliche, tijd heelt alle wonden en op een dag besef dat je er sterker uit bent gekomen. Dat je een ander en sterker mens bent geworden hierdoor. En dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn. Dikke knuf!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:56

Dit zijn van die situaties in het leven waarbij je de tijd gewoon driekwart jaar vooruit zou willen spoelen. Ik herken het, mijn relatie ging uit maar helaas was hij mijn huisgenoot en heb ik vanaf de week dat het uitging verschillende meisjes over de vloer zien en horen (hij woonde in de kamer naast mij) komen en toen dacht ik ook dat ik er aan onderdoor zou gaan. Als ik jou was zou ik alle contact nu (in ieder geval voorlopig) verbreken. Ik kon pas weer gaan helen toen mijn ex letterlijk uit mijn leven was. Liefdesverdriet is hartverscheurend. Helaas moet je eerst door deze pijn heen om je daarna langzaam weer beter te gaan voelen :(:) . Wanneer je je echt wanhopig voelt probeer een paar rationele gedachten vast te houden (desnoods op te schrijven): Ja het wordt beter. Ja de pijn wordt minder. Ja ik kom hier doorheen en ik kan dit aan.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:57

nee wat verdrietig.... helaas ook een aantal jaar geleden meegemaakt.... ik was ook nog met hem naar Stuttgart verhuist dus kwam met paard, hond en spullen weer bij mijn ouders aankloppen en natuurlijk geen baan hier in NL (laatste gelukkig snel opgelost)
Mijn vrienden waren echt geweldig iedereen had wel even tijd om wat met me te ondernemen en heb veel met mijn paard gedaan dan is het nog steeds pijnlijk maar afleiding helpt wel.

Sterkte meisje

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:07

Wat naar!! Ik kan me goed voorstellen dat je even helemaal de kluts kwijt bent. Gun jezelf even de tijd om het te verwerken, maar probeer daarna weer wat dingen te ondernemen. Is er misschien een hobby/cursus/sport wat je altijd hebt willen doen? Is er een stad/land wat je nog graag wil bezoeken? Of ga lekker een dagje naar een spa of andere leuke dingen met vrienden/vriendinnen doen.

In het begin zal het heel moeilijk zijn; naarmate de tijd vordert ebt het heftigste gevoel weg. Het is eigenlijk hetzelfde als een rouwproces. Gelukkig gaat het leven verder en voor je het weet ben je een half jaar verder en kijk je hier heel anders op terug. Ik weet dat dat voor nu als onmogelijk voelt, maar het komt goed, echt waar! En natuurlijk sterkte met het verlies!
Laatst bijgewerkt door lshannah op 08-07-15 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:07

Advies heb ik niet, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven! :* Heel veel sterkte, je komt er wel! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:15

Misschien heb je iets aan dit topic? [LZP] tranen, breakups & liefdesverdriet
Verder: schreeuw, huil, kruip in bed, eet chocolade of doe wat voor jou gevoel het juiste is. In het begin zal het voelen alsof je leven eindigt en de zon nooit meer schijnt, maar na het diepste punt zal iedere dag een klein tandje makkelijker gaan. Het kan lang of kort duren, maar geef het de tijd. Doe wat je goed voelt!

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:17

Eerst en vooral: sterkte! :(:)

Ik denk dat je jezelf de tijd moet gunnen hier doorheen te komen. Je mag best huilen en neerslachtig zijn, dat is super normaal.

Vanaf hier zal je leven stap voor stap een nieuwe vorm gaan aannemen. Laat het allemaal een beetje gebeuren, op termijn komt alles vanzelf wel goed en op een dag zal je gewoon weer heel gelukkig zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:25

Bij deze een 10 stappenplan voor een verbroken relatie;

1. Bel een goede vriendin op, vraag of ze comfort food meebrengt en kijk samen in bed een enorme jankfilm.

2. Haal de dingen die je teveel aan hem doen denken uit zicht/uit je telefoon (ook zijn nummer).

3. Neem de tijd om te janken om alles. Je ziet er daarna uit (en klinkt) als een kikker maar soit.

4. Maak een lijstje van dingen die je deed voordat je hem kende, highlight de dingen waaraan je met hem niet meer toe kwam.

5. Neem je moeder/zus/vriendin mee voor een dag shoppen of kapper of sauna of kuuroord. Even iets voor jou.

6. Ooit wel eens een discussie met hem gehad waar jullie heen zouden gaan op vakantie? Wilde hij nooit op stedentrip? Drie keer raden wat jij gaat doen binnenkort.

7. Haal dat ene ding in huis wat hij verschrikkelijk zou vinden.

8. Vind jezelf terug.

9. Ga met je nieuwe ik op stap en ontmoet nieuwe mensen.

10. Neem de controle over je eigen leven terug. Je bent een tof wijf en hij is een sukkel dat hij dat niet meer kon zien.

Tot slot... Bedenk je dat een relatie uitgaat met een reden. Als hij niet meer wilde of kon vechten is het het ook niet meer waard. Over een paar maanden kom je tot de conclusie dat je nieuwe lucht in je longen hebt en dat er ook dingen waren die niet zo rozengeur en maneschijn waren als dat je ze nu nog ziet.

Ik ben wel nog vriendinnen met een van mijn exen maar daar is heeeeeel veeel tijd (en ruzie) overheen gegaan.

Het komt goed. Sterkte :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:36

Heel veel sterkte gewenst, dit is echt niet leuk... Ruim 2 jaar geleden verbrak mijn ex onze relatie. We waren 6 jaar samen, net een huis gekocht samen en we waren toen 7 maanden getrouwd. Eerst was ik onwijs verdrietig, maar na een paar dagen werd ik eigenlijk alleen maar boos. Hoe durfde hij mij dit aan te doen, en hoe durfde hij mij zo aan de kant te zetten. Ik kon me totaal niet vinden in zijn redenen en ik ben toen inderdaad gaan overleven. Alle praktische zaken gaan regelen, en helaas heb ik nog een maand bij hem in moeten wonen omdat ik geen andere woonruimte had.

Ik zeg heel eerlijk, het begin was echt klote en tijd daarna voelde ik me oppermachtig omdat ik alles zelf regelde en het voor elkaar kreeg ook. Daarna brak de moeilijke tijd aan, vrienden die partij moesten kiezen, ex die me zwart maakte overal, je draai weer vinden. Ik heb me nooit uitgelaten over hem, en hij heeft vrij spel gekregen. Ik heb praktisch geen vrienden meer over. Dat is moeilijk en rot, maar ik ook beter want dan wordt ik ook niet meer met hem geconfronteerd.

Inmiddels heb ik een hele lieve nieuwe vriend, die eigenlijk 1000x beter is dan mijn ex. Ik heb het er zelf wel moeilijk mee gehad dat ik gescheiden ben (op mijn 30e) dat past niet in mijn ideaalbeeld. En de opmerking van zijn kant 'ik twijfelde al of ik ja moest zeggen' maakt het dat ik de dag die de mooiste dag van mijn leven zou moeten zijn zie als een grote leugen...
Het heeft tijd nodig, je komt er wel doorheen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:40

Bedankt voor alle reacties!! Ik ga ze zo even rustig doorlezen, probeer beetje afleiding te vinden in m'n werk en bij de paarden...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:23

Ik heb zelf vorig jaar mijn relatie verbroken na 13 jaar en 10 jaar ofzo samenwonen. Na een maand of 9-10 ging het een stuk beter maar het is gewoon een k*ttijd waar je doorheen gaat -O-

Sterkte en ben een beetje lief voor jezelf ;)

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:31

Dikke knuffel! :*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:43

Het is raar, sinds ik het hier van me heb afgeschreven ben ik opeens heel rustig en niet meer zo verdrietig. Heb ook niet meer hoeven huilen, dus dat is wel fijn. Kan ik me even op andere dingen concentreren :) Wie weet is het vanavond wel weer helemaal anders, maar nu even genieten van de rust in m'n hoofd.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:48

;( :(:) Jeetje, dat is echt K*T!

Ik kan me je wanhoop helemaal voorstellen. Dat overviel mij ook na mijn eerste (3,5 jaar durende) relatie. Ook al wist ik dat het beter was, het was een vreselijk ongezonde relatie. Ik wist ineens niet meer wie ik was, wat ik wilde en hoe ik dat ging doen. Het was altijd wij, niet ik.

Mijn laatste relatie was geweldig maar ook die eindigde. Daar heb ik het lang moeilijk mee gehad omdat hij voor mijn gevoel gewoon 'the one' was. Ik heb mezelf daarna nooit meer met een ander gezien. Resultaat: nog steeds vrijgezel.

Maar wat is het lekker. Op eigen benen staan. Eigen beslissingen nemen. Gewoon doen waar ik zin in heb. Ik heb en hond genomen en geniet met haar van het leven.

Geloof me, dat kon ik me na de twee breuken echt niet voorstellen. Ik was letterlijk gebroken. Geef het even de tijd. Je komt hier overheen. Je bent sterker dan je denkt.

Heel veel sterkte hoor! Bah... wat K*T

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:34

Heel veel sterkte meid. Het is inderdaad oké om een paar dagen te huilen maar probeer daarna wat afleiding te gaan zoeken. Het moet slijten. Heel veel sterkte..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:59

Sterkte

Het gaat goed komen, ik heb ervaring maar alle 2 mega verschillend.
Eerste relatie ging na 10 jr uit, woonden samen ging terug naar ouders. Ondanks ik klaar met hem was en mijn eigen leven leidde vond ik het vr-se-lijk toen het definitief was.
Ging veel stappen en leuke dingen doen al met al jaren verdriet gehad. Inmiddels denk ik terug met glimlach en kunnen we weer praten maar dat kostte jaren.

Nummer 2 was 7,5 jr woonde gelukkig alleen samen wonen was geen optie.....ik wilde niet.
Deze liefde was een soort rebound die te lang duurde. Omdat die gozer ook ander levensstijl had, was het niet moeilijk om een relatie te behouden..... Zo anders zo relax.
Maar na paar jaar was ik hem kotsbeu en hij mocht alleen maar in mijn leven als ik er zin in had.
Verdriet..... Kende ik niet.

Doet pijn maar het gaat goed komen.
Eigen leven opbouwen kost kracht en moed maar geldt voor iedereen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:50

Fijn dat het van je afschrijven wat geholpen heeft en je je wat rustiger voelt.

Ik heb dit ook eens meegemaakt, weet een beetje hoe het voelt. :(:) Accepteer dat het nu gewoon even k.u.t. is en laat het verdriet gebeuren... Lekker cliché maar je moet er doorheen. Het komt echt goed, je komt er sterker uit. :)

Heel veel sterkte! :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:00

Sterkte met deze situatie, kan niet veel anders zeggen dat het even duurt maar je komt er wel over heen...beetje cliche...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:06

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 04-11-25 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:36

Veel sterkte ts.
En alhoewel ik weet dat je je nu verschrikkelijk voelt en dit het einde van de wereld lijkt, dat is niet zo. Je bent een sterke vrouw die het prima op zichzelf kan, en er zijn mensen die veel meer om je geven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:31

meid als eerst heel veel sterkte gewenst!
ik zit helaas ook in dezelfde situatie, mijn relatie is sinds 1,5 week ook uit na vijf jaar.

we wonen samen in duitsland, paarden aan huis en straks ook maar zien als dat allemaal blijft lukken als je alle kosten alleen moet dragen :(

meid sterkte en mijn pb box staat open :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:43

Focussed schreef:
Het is raar, sinds ik het hier van me heb afgeschreven ben ik opeens heel rustig en niet meer zo verdrietig. Heb ook niet meer hoeven huilen, dus dat is wel fijn. Kan ik me even op andere dingen concentreren :) Wie weet is het vanavond wel weer helemaal anders, maar nu even genieten van de rust in m'n hoofd.

Fijn!

(...en houd het in je hoofd: dit kan dus werken - goed om te weten!)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:47

Dat is heel vervelend voor je (schrijf ik het nog even netjes)

Het slijt... echt waar je gelooft het nu niet, maar er komt en dag dat hij niet meer de eerste is waar je aan denkt, dan ga je de goede kant uit.

Ik heb geen lange relatie gehad, maar wel een hele intieme een soort 'soulmate' zeg maar, bijna een een jaar lang.
De bodem was onder mijn voeten weg, janken janken janken.

Maar het komt echt echt echt goed!

Mocht je willen spuien mag je me altijd een PB sturen. :)

Voor nu wens ik je heel veel sterkte.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:50

Sterkte!
Ik ben nu bijna 2 maanden verder. 11 kaart een relatie waarvan 10 jaar samenwonen en eind november 2014 sleutels van ons koophuis gekregen.

Bij mij is alles in sneltrein vaart gegaan. In zulke/moeilijke situaties ga ik als een kip zonder kop praktische zaken regelen.
Ik heb gister de sleutels van mijn huurwoning gekregen (best heel erg vlot dus).

Heb er nog steeds kapot van, maar mijn tip is: Regel de praktische dingen. Dan is je hoofd even bezig met wat anders. Ben ik 2 maanden aardig wat kilo's kwijt geraakt, slaap gemiddeld een kleine 4 uur (wordt langzaamaan steeds meer Gelukkig) en ben een emotioneel wrak. Maar op werk en in m'n omgeving heb ik een masker voor . Mri Red zich wel...
Mij klap komt nog wel als ik straks in m'n eentje in een groot huis zit.

Ik ben de meeste weekenden lekker naar vriendinnen gegaan. Weg, eropuit. Doe dat vooral!
Mocht je een weekendje even weg willen en niet weten waar je heen zou kunnen, je bent hier van harte welkom. Komende 2 weekenden kan ik niet aanraden (iets met klussen, nog geen meubels niks op de vloer etc :) ) maar daarna wordt het langzaamaan bewoonbaar ;)