Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:50

Een taart bakken? Nieuwe recepten uitproberen? Als t lukt heb je gelijk een leuke beloning :P

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:56

Judith_ schreef:
Wat voor mij helpt is in ochtend gaan sporten, kan mijn inziens van alles zijn van yoga tot hardlopen, wandelen en alles tussen in. Als ik mijn dag actief begin lukt het mij om actiever te blijven (beetje schoon maken, in de tuin bezig) en kan ik ook echt gaan genieten van het niets doen.

Herken je wel namelijk, ben net klaar met afstuderen en wacht een paar weken tot 'alles' begint. Maar dan kan ik me enorm goed vervelen. :') Sloom mijn dag beginnen betekend voor mij dat ik de hele dag niks doe en er gefrustreerd van raak.

Inderdaad, hardlopen werkt bij mij super als ik me zo voel! Het is vaak even lastig je er toe te zetten, maar als je er niet teveel over nadenkt en gewoon gaat, kom je voor de rest ook weer wat meer in beweging :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:56

Sorry maar dit komt op mij over als een schreeuw om aandacht. Je kan niets en wil niets met de ideeën die worden aangedragen. Ik lees alleen maar geklaag.

Geef of toe aan de ruimte om niets te doen (heel veel mensen willen best een dagje met je ruilen) of geef jezelf een schop onder je **** en kom in beweging :)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:00

Maak een Day Zero project. 101 doelen.in 1001 dagen. Is een topic over op Bokt. :)
Kleine doelen of grote doelen: het is aan jou!

Kijk verder eens naar wat je leuk vindt. Houd je van sporten, richt dan bijboorbeeld een hardloopclubje op of ga een proefles kickboksen doen (ik noem maar iets). Houd je van koken/bakken, leef je uit.
Leer iets wat je stiekem al lang wilt, van een talencursus tot gitaar spelen enz.
Houd een zomerschoonmaak, ruim je kledingkast op en combineer je kleding eens op een andere manier.
Zoek naar "lotgenoten" in de buurt en onderneem samen iets.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:17

Uitzendbureau :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:30

MyrtheJ schreef:
Sorry maar dit komt op mij over als een schreeuw om aandacht. Je kan niets en wil niets met de ideeën die worden aangedragen. Ik lees alleen maar geklaag.

Geef of toe aan de ruimte om niets te doen (heel veel mensen willen best een dagje met je ruilen) of geef jezelf een schop onder je **** en kom in beweging :)

Nou, dat vind ik wel een beetje hard

Ik herken de OP heel erg.

Je lichaam is gewend aan heel veel en heel hard werken., heeft allemaal adrenaline en stresshormonen aangemaakt om dat vol te kunnen houden... En dan heb je ineens niets te doen. Je lichaam heeft rust nodig, maar tegelijkertijd moet je nog afkicken van al die hormonen waardoor je ergens helemaal niet kan leven met het idee van 'niets' doen.
Het is een bekend verschijnsel, ik heb het altijd na tentamenweken, dan ben ik helemaal geen cent waard, helemaal kapot van nachten doorhalen en studeren, terwijl ik het tegelijkertijd verschrikkelijk vind om de hele dag geen fiets te doen. Maar toch te moe ben om iets te ondernemen.

Als ik jou was TS, zal ik iets actiefs gaan doen. Sporten inderdaad ofzo. Zelfs als je er geen zin in hebt, is het wel goed voor je lichaam om wat geleidelijker af te kicken van de druk of stress.... Vermindert het 'grote zwarte gat-gevoel' een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:33

Vind ik ook niet helemaal eerlijk Myrthe, ik heb ook heel vaak dagen waarbij ik écht geen zin heb om ook maar iets te doen. Zelfs niet in tv etc. kijken terwijl ik dat juist ook wel wil.

Ik zou inderdaad lekker gaan sporten of met een lekker muziekje op bed gaan liggen and that's it. :) Gewoon nadenken, slapen. Wat wil je doen? Wat ga je doen? etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:37

Auto theorie leren?(aangezien je geen rijbeeijs hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:00

MyrtheJ schreef:

Gelukkig is zoiets relatief. Je gaat ook iemand met een gebroken vinger niet tot stilte manen omdat een gebroken nek erger is. Zulke opmerkingen voegen geen fiets toe. :)