Het twintigers dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:25

Neej schreef:
De Quarterlife Crisis *\o/* Ik moet je bekennen, ik steven ondertussen al op de 30 af en ik weet nog steeds niet wat ik later wil worden _O-

Oh, en gefeliciteerd, natuurlijk! Of je er nou hard voor gewerkt hebt of niet, afstuderen is een felicitatie waard, en heus best een prestatie ;)

Oohja, daar zit ik nu ook in :D
Op mijn 18 in een dierenspeciaalzaak gaan werken, tot december vorig jaar. Aanbod gekregen van een andere dierenzaak als assistent winkelmanager,mar dat is niet zo goed geeindigd. Nuz zit ik in een derde speciaalzaak, en ik vind het niet meer leuk. Ik kan me niet aanpassen, van verantwoordelijke functies ben ik nu magazijnmedewerker/aanvulster, mijn collegas ligten me niet op werkvlak, ik wen niet aan de sfeer en sjouw hele dagen zakken van 25 kilo ...
En dan denk ik, is dit het? Mijn toekomst?
Ik start na mijn verlof in een slagerij, veel betere uren, 30 ipv 38 . En hoop dat dit iets is waar ik me kan in verliezen.
Maar werk met veel verantwoordelijkheid en uitdaging zonder teveel uren vind je niet, dus ik zal denk ik moeten kiezen of delen.op mezelf starten is financieel niet haalbaar.
Dus ik ken het gevoel 'D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:07

Ik heb de afgelopen dagen eens flink rondgesnuffeld op de pagina van de universiteit.
Master recht nog eens goed bekeken maar mwah, ik wil toch een stuk "sociaal" erbij pakken.
Gekeken naar sociologie, daar zag ik twee interessante masters:
- Arbeid
- Criminologie

En toen stuitte ik op orthopedagogiek (richting jeugdzorg)...
Ik heb zo'n vaag vermoeden, dat ik een beetje enthousiast ben :')
Misschien een beetje vreemde switch, bachelor rechten naar master pedagogiek maar het (verzwaarde) schakelprogramma zit vol met vakken waar ik heel erg enthousiast van wordt. *\o/*

Of misschien toch een sociale master.... :+

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:21

Ik zit letterlijk in precies hetzelfde pakket...
Ook net afgestudeerd (toevallig ook nog juridisch!) en op de scriptie na niet veel voor hoeven te doen.
Het voelt niet als een overwinning en tijdens de diploma uitreiking voelde ik een wrang gevoel van binnen: wil ik wel als jurist aan het werk? ik raak redelijk down als ik mezelf 40 uur per week in een kantoor voorstel.
Maar wat dan? Een tijdelijke baan om tijd te winnen waarin in kan nadenken over wat ik echt wil?
Wil ik te veel?
Ik snap je gevoel helemaal!
Enige wat je kan doen is jezelf wat tijd gunnen om tot jezelf te komen.