Gevaarlijk weer morgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:01

Martine_R schreef:
:= Paarden staan buiten met een schuilstal. Ik hou altijd m'n hart vast met onweer :=
Hier ook inderdaad, kunnen ook niet in een vaste stal.

Aan de ene kant hoop ik dat het mee gaat vallen, maar aan de andere kant ben ik die hitte meer dan zat.
Het is hier in huis nog steeds ruim 30 graden, terwijl we alles potdicht hebben en de airco aan!

Ik hou ook constant buienradar en Lightningmaps in de gaten, al werkt die laatste de afgelopen uren niet mee.

XxLMMxX

Ik heb er echt helemaal niks over gehoord.
lees t nu pas

Anouska15

Ik ben ook wel benieuwd waar je dit vandaan haalt:) ff kijken wat dat betekend! Heb morgen een festival in het midden van NL hoop toch op een beetje normaal weer!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:02

KoudbloedKim schreef:
Martine_R schreef:
:= Paarden staan buiten met een schuilstal. Ik hou altijd m'n hart vast met onweer :=
Hier ook inderdaad, kunnen ook niet in een vaste stal.

Aan de ene kant hoop ik dat het mee gaat vallen, maar aan de andere kant ben ik die hitte meer dan zat.
Het is hier in huis nog steeds ruim 30 graden, terwijl we alles potdicht hebben en de airco aan!

Ik hou ook constant buienradar en Lightningmaps in de gaten, al werkt die laatste de afgelopen uren niet mee.

Ik bibber hier van de kou :=

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:02

KBK, misschien alles los zetten :+
buiten is het flink afgekoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:03

Gydja schreef:
hum ik dacht dat dit nog wel mee zou vallen. Ik heb een gezellig middagje zwemmen in een meertje ingepland :=

Waar heb je die informatie eigenlijk vandaan? (ik wil het stiekem niet geloven)

KNMI geeft ook gevaarlijk weer aan, maar ik heb veel stormchasevrienden op facebook die 'runs' draaien, en daar een voorspelling aan hangen. De voorspellingen waren eigenlijk het zwaarst voor donderdag en vandaag, maar die van vandaag donderde om, donderdag was nog wel leuk! (Zie filmpje van mij in t stormchasetopic).
Deze verwachting kwam vrijdag pas een beetje bovenborrelen. Vrij laat dus.
Ik volg ook meteo europe, noodweer benelux en Dutchthunder.

Afbeelding

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:04

Blijft altijd een beetje spannend :D

Kimley

Moderate risk, valt mee dus? O:)

Art_Ificious

Werkelijk? Hier in België werd vandaag in de namiddag onweer verwacht met regen. Tot nog toe niks gezien en gehoord en de zo'n heeft tot 19uur geschenen. Daarna kwamen er wolken maar dus nog steeds geen donder of regen.
Ik geloof de weersvoorspellingen gewoon niet meer.
Toen er hevig onweer verwacht werd vorig jaar met hagel. Zijn ik en mijn vriend in de weer geweest om de auto's te beschermen tegen hagelinslag. Net als de buren die bij ons om extra dekzeilen vroegen. En al dat werk was uiteindelijk gewoon voor niks geweest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:05

Joolien, hierbij het verzoek om de lijntjes van het high riks gebied lekker ver naar rechts te verschuiven :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:05

Dat high risk, high risk op wat precies? Storm? Of ergere dingen? Buienradar heeft het nl nog nergens over.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:06

Hier High Risk, ben toch wel erg benieuwd.
De laatste tijd hier in de omgeving met dit weer ook echt veel overlast. Dus ik ben erg benieuwd.
Paardjes blijven echt lekker buiten. Binnen zetten worden ze echt niet vrolijk van.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:07

Denk het zwemmen maar af te zeggen.

Wat zal ik eigenlijk doen met mijn paarden? Ze staan normaal gesproken 24/7 op de wei. Om ze nou opeens op stal te zetten vind ik ook niet wat want ze schuren zich dan helemaal kapot (de ene eczeem en de ander een tick) We hebben 2 weides 1 tussen de fruithof waar ze nu staan want daar is lekker schaduw en de andere in een groot open weiland. Wat is het verstandigste?

Veulen84

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:09

Buienradar zegt juist morgen aan de kust en het midden van nederland vanaf 15.00 kans op buien.

Kana

Morgen rond half 1 in de auto. Van Enschede naar Eindhoven haha lekker van oost naar zuid dwars er doorheen. Ben zeer benieuwd wat we zullen meemaken op de weg!

Anoniem

XxLMMxX schreef:
Ik heb er echt helemaal niks over gehoord.
lees t nu pas

Daarom post ik het even op deze manier. Want ik vond het wel noemenswaardig om het even te vermelden.

MaricoGraphy, het blijft altijd een verwachting, het is altijd maar afwachten wat het uiteindelijk doet. Maar beter er op voorbereid zijn :)

In dit filmpje staat trouwens even kort hoe je een mogelijke onweerswolk kunt spotten( de eerste paar foto's), onweer als morgen kan redelijk plotseling ontstaan. Op dat soort momenten heb je ook nks aan de buienradar want die is dan gewoon te laat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-15 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:10

Nu ik de foto van joolien zie, zie ik wel dat mijn provincie ook tot de high risk behoort. Ben benieuwd.
Paarden laat je best buiten staan. Wel met schuilstal.
Als het paard in paniek raakt kan het zichzelf verwonden in De stal. In de wei heeft hij ruimte om weg te rennen.
Is een raad van mijn DA omdat wij met 2 paarden zitten die geen handige stal paarden zijn. Één is een wever en tevens hoogbejaard, en de andere is extreem nerveus als ze in een stal staat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:11

Hoewel ik het wel op teletekst las, zag ik weinig bijzonders op de site van de knmi, ben benieuwd of het echt heftig zal worden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:14

Bedankt voor de waarschuwing alleszins!
Hopelijk wordt het niet te erg.
Hier gaan de paarden wel gewoon naar binnen bij zo'n waarschuwingen. Hopelijk blijft wel onze schuur nog staan. Die moet nog een jaartje mee :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:15

Ik ben benieuwd. Ik moet werken (met dieren) morgen, en dat is grotendeels buiten := Ik hoop dat het te doen blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:16

Als je trouwens op de buienradar 24 uur kijkt, zie je erg veel neerslag voor de middag in rode vlekken. Het kan gebeuren dat dit gaat clusteren en een supercell wordt. Nu valt deze voorspelling nog niet te serieus te nemen want dit verandert nog heel vaak.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:16

Heb al wel regelmatig wolken gezien waar ik dacht van: dit zou wel eens kunnen klappen. In zo'n periode van (extreme) hitte, volgt er hier in Nederland bijna altijd onweer.

Ben benieuwd!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:17

Maarr.. wat is een supercell? En wat houdt dat in dan..?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:18

Iris82 schreef:
Bedankt voor de waarschuwing. Helaas morgenmiddag familiaire verplichtingen in het zuidoosten van het land waar ik niet onderuit kan.

Haha ja hier ook. Komende week op vakantie dus morgen van alle familieleden afscheid nemen. Zit een beetje richting het midden..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:20

Niniane schreef:
Heb al wel regelmatig wolken gezien waar ik dacht van: dit zou wel eens kunnen klappen. In zo'n periode van (extreme) hitte, volgt er hier in Nederland bijna altijd onweer.

Ben benieuwd!

Hier in België normaal de avond van de eerste warme dag. Maar in deze hittegolf is nog geen enkele onweersvoorspelling uitgekomen. Mijn GSM geeft nu voor morgen ook gewoon "bewolkt" aan bij 27°C. Maar die kan welk elke 5min veranderen.