Onzeker over lengte.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:46

SindyKaya schreef:
Euhm sorry? Chill? Zeg je ook tegen iemand chill die ergens anders onzeker over is ? :\
Ik vraag inderdaad niet om iedereen zijn lengte, ik wil enkel weten hoe sommige er mee om zijn gegaan en hoe ze het hebben opgelost.

Het is nu misschien erg vervelend, maar het trekt straks wel bij.
Iedereen kan nog gaan groeien, jij duidelijk nu al, andere wat later.

Mooi je rug rechten en trots wezen over je lengte, hoe moeilijk dat misschien nog is :(:)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:47

Ik vind 1,75 ook een hele mooie lengte! Ideaal is tussen de 1,75 en 1,80. Dus je zit eigenlijk precies goed!

Ik snap dat het nu vervelend is maar het is ook maar net door welke mensen je omringt wordt en of je lengte dan "opvalt".

Een klein persoon tussen langen mensen is misschien wel net zo onzeker dus hecht daar niet teveel waarde aan. Er is altijd wel iets, als je goed zoekt, wat je anders maakt dan het gros van de mensen. De kracht zou juist moeten zijn dat je dus lekker niet hetzelfde bent dan de rest :) Put daar kracht uit!

Wat mij anders maakt, als voorbeeld, is mijn haarkleur. Ik heb de kleur waar heel veel mensen een moord voor doen. Super blond meer wit eigenlijk. Ook niet altijd leuk geweest, tussen de "normale" haarkleuren voelde ik me nog wel eens staan.

Nu ben ik er trots op als ik weer is iemand voorbij zie lopen met afschuwelijk geblondeerd haar en de bijbehorende uitgroei. ;)

Ben trots op hoe je eruit ziet!

Agile

Waarom vind je klein zijn mooier / fijner / beter? Ik ben er in het begin ook onzeker over geweest maar dat is nergens voor nodig en ben nu super blij met m'n lengte. Probeer er maar eens op te letten hoe veel meisjes net zo lang of langer zijn dan jij, dan ben je echt niet de enige! En verder lekker richten op de dingen die je nu al mooi vind aan jezelf, dan komt die lengte vanzelf :)

Zeepsop

Ik was vroeger ook altijd een van de langste, stak overal bovenuit. (Ben nu 17 en net zo lang als jij) Ik ben eigenlijk heel tevreden over mn lengte!
Maak je geen zorgen, je bent pas 15. De (meeste) jongens halen je toch nog wel in.
Ik loop ook gewoon nog lekker op 10 cm hakken trouwens :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:48

Moet zeggen dat ik mijn groeispurt kreeg vlak nadat ik ongesteld was geworden, nadat je ongesteld bent geworden groei je nog tot 5 tot 10 cm toch of is dat maar een fabeltje?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:48

ik snap trouwens perfect waarom je onzeker bent, en ik wilde alleen maar helpen met mijn berichtje ;)
ik ben sinds mijn 12e 13e ook enorm onzeker hierover geweest en durfde nog niet eens een Vans schoen te dragen omdat ik dan nog groter leek :+
helaas kan ik niet oplossen dat ik groter ben net als iemand anders niet kan oplossen dat je onzeker bent :) Gaan onze reacties wat helpen je beter te voelen? Ja hopelijk wel, en dat hoop ik echt, dat meen ik. Maar uiteindelijk gaat deze onzekerheid toch nog niet over en dat is normaal. Iedereen is wel onzeker over iets. Ik ook, en dat gaat straks of morgen daarom ook niet weg omdat andere mensen me zeggen dat mijn onzekerheid bijvoorbeeld helemaal niet nodig is. Deze gaat pas weg als ik mezelf heb geaccepteerd hoe ik ben en me erbij neerleg wat andere mensen ook denken.

Het spijt me heel erg als mijn "chiil" verkeerd is overgekomen ;) dat was helemaal niet zo bedoeld hoor!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:48

Toen ik 13 jaar was, had ik al mijn huidige lengte van 1,72 m. Daarmee was ik ruim de grootste van de klas! Ja, ik voelde mij een enorme, lange slungel!
Maar in de jaren daarna is zo goed als iedereen mij voorbij gegroeid! :') Dat zorgde ervoor dat ik nu zo'n beetje de kleinste ben in mijn vrienden- en familiekring ben!

Hoe vervelend het nu dan ook is de kans is erg groot dat jij straks niet meer de enige bent! Vooral niet in een land als Nederland waar de mensen erg lang worden.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:49

Ik daarin tegen. (Vind ik) juist klein.163 ik wou dat ik juist wat langer was
Iedereen is anders. Dat vind ik juist leuk. ;) i

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:50

50_kirsten schreef:
Waarom vind je klein zijn mooier / fijner / beter? Ik ben er in het begin ook onzeker over geweest maar dat is nergens voor nodig en ben nu super blij met m'n lengte. Probeer er maar eens op te letten hoe veel meisjes net zo lang of langer zijn dan jij, dan ben je echt niet de enige! En verder lekker richten op de dingen die je nu al mooi vind aan jezelf, dan komt die lengte vanzelf :)

Omdat je dan niet op iedereen neerkijkt ipv van recht in de ogen praten zeg maar, ik kijk altijd naar beneden om met iemand te praten.
Ik ben over het algemeen best tevreden over mijzelf maar die lengte struggled gewoon heel erg..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:52

Over vijf jaar ben je met 1.75 zo normaal als het maar kan. De gemiddelde lengte in Nederland voor vrouwen is 1,70 dus maak je niet druk. Je groeit waarschijnlijk niet meer en een aantal van je vrienden en vriendinnen waarschijnlijk nog wel. Probeer de voordelen te zien, misschien ben je nu nog wat stakerig maar als je twintig bent hebt je het perfecte figuur en lengte. Je past alle leuke kleding, je hoeft niet altijd tegen mensen op te kijken, en het allerbelangrijkste, je valt dan met je 1,75 echt niet meer op. Wees trots op je lengte, er komt ook nog wel een periode dat je rechtop en met hakken door het leven zwiert.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:52

uggy schreef:
broeken zoeken is ook echt een bekend drama voor mij..

Even reageren op jouw broekzoek drama: bij ONLY hebben ze broeken in héle lange lengte maten. Ik heb zelf lengtemaat 34 (ben 1.84) en dan maat van je taille in S, M en L (misschien ook XL? geen idee). En dan ook echt leuke broeken! Mijne komen allemaal daar vandaan :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:53

x_Kaat_x schreef:
ik snap trouwens perfect waarom je onzeker bent, en ik wilde alleen maar helpen met mijn berichtje ;)
ik ben sinds mijn 12e 13e ook enorm onzeker hierover geweest en durfde nog niet eens een Vans schoen te dragen omdat ik dan nog groter leek :+
helaas kan ik niet oplossen dat ik groter ben net als iemand anders niet kan oplossen dat je onzeker bent :) Gaan onze reacties wat helpen je beter te voelen? Ja hopelijk wel, en dat hoop ik echt, dat meen ik. Maar uiteindelijk gaat deze onzekerheid toch nog niet over en dat is normaal. Iedereen is wel onzeker over iets. Ik ook, en dat gaat straks of morgen daarom ook niet weg omdat andere mensen me zeggen dat mijn onzekerheid bijvoorbeeld helemaal niet nodig is. Deze gaat pas weg als ik mezelf heb geaccepteerd hoe ik ben en me erbij neerleg wat andere mensen ook denken.

Het spijt me heel erg als mijn "chiil" verkeerd is overgekomen ;) dat was helemaal niet zo bedoeld hoor!

De reactie's hier gaan mij zeker helpen, vooral als ik weer eens in een 'dip' er over zit ofzo, dus daarvoor bedankt iedereen :j
Ik zal het inderdaad zelf moeten accepteren maar dat gaat makkelijker als je hoort dat mensen zeggen dat het uit eindelijk ook vanzelf over gaat.. :)

Dan zal ik je ''chill'', ook verkeerd begrepen hebben sorry!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:58

De kans is groot dat jij niet veel meer groeit en alle anderen jou binnenkort inhalen of even lang worden.
Iedereen heeft op een andere leeftijd zijn groeispurt en mijn ervaring is dat de meesten de 1.74 zeker halen. Dan val je dus helemaal niet meer op.

Daarnaast, er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die jouw lengte zouden willen hebben. Of zelfs langer zouden willen zijn. De ideale modellenlengte is bij veel bureaus tussen de 1.75 (eigenlijk minstens 1.76) en de 1.82. Dan zou je dus aan de korte kant zijn aangezien je waarschijnlijk niet veel meer groeit.

Het is dus waar ik welk perspectief je het zet :)

Ik ben overigens 1.77 en voel me naast een van mijn vriendinnen van zo'n 1.78 helemaal niet lang. Ben heel blij met mijn lengte!

Ik denk dat je het vanzelf wel gaat accepteren inderdaad. Succes :)
Laatst bijgewerkt door Artocreas op 02-07-15 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:59

Femke(ll) schreef:
uggy schreef:
broeken zoeken is ook echt een bekend drama voor mij..

Even reageren op jouw broekzoek drama: bij ONLY hebben ze broeken in héle lange lengte maten. Ik heb zelf lengtemaat 34 (ben 1.84) en dan maat van je taille in S, M en L (misschien ook XL? geen idee). En dan ook echt leuke broeken! Mijne komen allemaal daar vandaan :')

Offtopic: Hebben ze ook lengtemaat 36? := :))

TS: Fijn dat de reacties gaan helpen! Je gunt niemand een onzekerheid, al helemaal niet overdingen die ze niet kunnen veranderen. Je hebt je lengte zo gekregen, daar valt niks aan te veranderen. Niemand zal je ook maar kwalijk nemen over je lengte, of je nou kort was geweest of lang bent :) Ik heb ook niemand ooit een opmerking horen maken over dat iemand te lang is. Het valt mensen niet zo op als je denkt hoor! Alleen in je gedachte zou je ontzettend lang lijken en opvallen, juist omdat je er onzeker over bent. Die vrienden komen vanzelf wel bij of halen je zelfs in! Daarnaast is het ook niet verkeerd om op te vallen, ik heb even in je profiel gekeken en je bent een erg mooie meid om te zien! :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:03

WildDreams schreef:
Offtopic: Hebben ze ook lengtemaat 36? := :))

TS: Fijn dat de reacties gaan helpen! Je gunt niemand een onzekerheid, al helemaal niet overdingen die ze niet kunnen veranderen. Je hebt je lengte zo gekregen, daar valt niks aan te veranderen. Niemand zal je ook maar kwalijk nemen over je lengte, of je nou kort was geweest of lang bent :) Ik heb ook niemand ooit een opmerking horen maken over dat iemand te lang is. Het valt mensen niet zo op als je denkt hoor! Alleen in je gedachte zou je ontzettend lang lijken en opvallen, juist omdat je er onzeker over bent. Die vrienden komen vanzelf wel bij of halen je zelfs in! Daarnaast is het ook niet verkeerd om op te vallen, ik heb even in je profiel gekeken en je bent een erg mooie meid om te zien! :)

zelfs ook 38 :)

Echt, het komt helemaal goed. Je bent er gewoon vroeg bij, over twee jaar zul je net zo lang zijn als vele anderen. En het valt inderdaad niet zo op :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:04

TS, jouw lengte is heel normaal, sterker nog: zelfs gemiddeld. En heel veel meiden zouden jaloers zijn, want die lengte heb je nodig om modellenwerk te doen. ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:05

Ik ben heel lang het langste meisje van mijn klas geweest. Ik kreeg mijn laatste groeispurt vroeg en daardoor was ik opeens veel langer. Maar daardoor was ik ook vroeg uitgegroeid. Uiteindelijk is het grootste deel van mijn vriendinnen mij nog voorbij gegroeid.
Ik heb nu ook drie goede vriendinnen die rond de 1.80 zitten, en het is echt niet zo dat zij overal bovenuit torenen. Eerder dat ik als kleintje word gezien.
Kans is dus groot dat jij gewoon mooi 1.75 blijft (hele mooie lengte trouwens en helemaal niet zo lang voor een Nederlandse vrouw) en dat de rest nog naar jou toe gaat groeien (letterlijk :P )

Sannens

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:10

Wat vervelend dat je je hier nu zo onzeker over voelt. Ik denk dat je gewoon vroeg bent met groeien, waardoor het lijkt dat de rest allemaal klein blijft. Dit trekt echt wel bij, vooral als de jongens straks gaan groeien.
Ik was veel later en ben uiteindelijk geëindigd op een lengte van 1.74. Zelf had ik liever nog wel een paar centimeter groter willen zijn! Veel jongens straks worden minstens 1.80, waardoor een lengte van 1.75 echt perfect gaat zijn, ook al voelt het nu niet zo.
Ben trots op jezelf! Je bent mooi zoals je bent!

NatasjavE

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:17

Toen ik op de basisschool zat was ik het langste van allemaal. Ik was nog langer dan de leraar.(die naar ik nu weet maar een klein opdondertje was)
Vreselijk vond ik dat. Ik was serieus bang dat ik geen vriendje zou krijgen omdat ik veeeeeel te lang zou zijn.

Nu weet ik dat het veel leuker is om lang te zijn. En je bent al 15,...veel langer dan 178 al je waarschijnlijk niet worden.

Dus! Geen angst het komt goed. Het is echt heel handig om lang te zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:20

Kleine oppepper voor jou, Doutsen Kroes is 1,79
De lengte voor modellen ligt tussen de 1,74 en 1,81.
Je lengte is erg gemiddeld, dat zie je nu misschien niet maar ik denk dat je leeftijdsgenoten nog wel een groeispurt krijgen.
Kort of lang het maakt niet uit, het gaat er om wat je uitstraalt
Je hebt een prachtige lengte, dus recht je rug en laat je zelf zien want dat ben je absoluut waard.

Anoniem

Ik ben ook 1,75 , ben 23 maar is helemaal niet erg . Enigste is mijn schoenmaat waar ik van baal , maar niet onzeker over zijn .

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 17:20

Heel erg bedankt iedereen, de reactie's gaan mij vast en zeker helpen .. :)
Ik ben nu 15 ja, word in augustus 16 dus hoop echt dat ik wel uitgegroeid ben :)

XiiaaooNaa

1 ding....:')
Ik zou zo graag jouw lengte willen hebben...zooooo graaag!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:31

Oh enne, schouders naar achteren en borst naar voren! Doe maar net alsof je altijd paardrijdt :D
Met een gebogen rug ben je nog even lang namelijk maar je uitstraling wordt echt minder mooi :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:32

Toen ik jouw leeftijd had, zou ik een moord doen voor jouw lengte!!! Ik ben helaas altijd klein gebleven, en zou zooooo graag wat meer cm erbij willen, maar kan helaas niet, ik heb me er nu maar bij neergelegd, maar bedenk dat heeel veel leerlingen hetzelfde denken als ik, dat ze dus jaloers kunnen zijn op je mooie lengte!! Helaas hoort het bij de pubertijd om over heel veel dingen onzeker te zijn, maar echt niet nodig. Wees trots op jezelf, je bent de enige in zijn soort op de hele wereld!! Sterkte!! maar volgens mij kom je er wel.