Ventilator voor €20 en zo'n ijsblokjes machine (ventilator die gekoeld water ventileerd) is al geprobeerd en heeft zeer weinig tot geen effect Ik zoek echt een airco.
Volgens mij kan ik beter gaan sparen een er nog een splitunit erbij kopen of alles vervangen door 1 systeem.
Ik denk dat je inderdaad een uitbreiding op je systeem kunt kopen of een mobiele met een grote capaciteit.
Water met ijsblokjes hebben we vroeger ook wel geprobeerd maar dat schiet niet op, daar krijg je het niet eens een halve graad koeler mee. Hier is het binnen nu 11 graden koeler dan buiten. Echt een verademing.
ingvdh
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 14:22
Kirrr schreef:
Ik dacht dat je een splitunit niet zelf mocht aansluiten? Ik moet iets van een 130m³ koelen.
Welk merk heb jij?
Afijn, ik heb een Einhell split unit, 2500W en 9000btu.
Ik kan je adviseren om hem bij verschillende bedrijven aan te vragen. Ik heb laatst een offerte opgevraagd om door het hele huis airco in het plafond te laten verwerken en dat scheelde tussen de laagste en hoogste bijna €2000. En het ging om dezelfde apparatuur en voorwaarden.
Deze heb ik toen gekocht. Hij kan tot 88m3 koelen. Hij staat nu in de woonkamer van ongveer 90 m3(hoop dat dit klopt, snel even gerekend). De slang het raam uit en afgedekt met bijbehorende schuimstukken. Hij koelt niet tot 21 graden, dat redt hij niet. Woonkamerdeur staat ook open. Maar hij koelt het wel een heel stuk af. S avonds verhuist hij mee naar de slaapkamer.
Ik vind het een ideaal ding en doet op warme dagen prima zijn ding. Ijskoud zou die het niet krijgen, maar verschil met buiten of andere ruimtes is goed te merken.