Ik kan het gewoon niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ik kan het gewoon niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:14

Oef een hoop mensen die zich er toch wel in kunnen vinden! Ik ben eigenlijk ook een stuk mannelijker gok ik dan de gemiddelde vrouw. Erg vlak, ontzettend droog en eerlijk ik heb een hekel aan drama van anderen want ik voel me dan verplicht te helpen, ookal doet het mij persoonlijk helemaal niet veel. Ik ben eigenlijk best egoistisch wat dat betreft en vind dat ook moeilijk toe te geven. Desondanks sta ik wel altijd klaar voor mijn vrienden. Gelukkig heb ik verder wel mijn spontane karakter meezitten, ik vind het leuk nieuwe mensen en nieuwe plaatsen te ontdekken, tot nu toe ook altijd alleen ergens heen gereisd. Maak altijd makkelijk vrienden, ookal kan ik soms best wel bot zijn :+ Verder ben ik ook best dominant wat niet altijd goed samen gaat met andere mensen. Al met al best een complex karakter :')

@Dieseltje09; Dat 18+ is inderdaad hier ook zo. Niet dat ik mijzelf helemaal los laat gaan, maar ik denk dat je het best kan vergelijken met hoe mannen vaak zijn :+

Jullie verhalen lezen doet mij goed! Ik weet dat ik iig niet gek ben haha :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:03

ahw, ik herken dit wel van vroeger. Hoewel ik het juist wel heel erg heb bij jongens die uit zijn op meer dan een knuffel. Daar ben ik echt niet van, zoenen ofzo ook helemaaal niet. Ik snap ook echt niet dat vriendinnen altijd in de kroeg er op uit zijn om te zoenen met een leuke jongen. Mag ik nog wel heel dronken zijn, maar ik heb daar dus echt niets mee.

Met vrienden was ik ook altijd heel onzeker, en houterig en awkward. Tot ik in een vriendengroep kwam waar iedereen eigenlijk heel knuffelig was. Iedereen twijfelde altijd of ze mij wel een knuffel moesten geven omdat ik er dan bij stond als één of andere houten klaas die ieder moment een emotionele inzinking kon krijgen. Maargoed, uiteindelijk kwam ik er niet onder uit... :') En eerlijk, ik voel me er nu ongemakkelijk bij als ik mensen geen knuffel geef als ik weg ga.

Vanuit huis heb ik het niet meegekregen.. Van mijn ouders hoef ik het ook echt niet. Maar toen mijn stiefvader plotseling overleed vond ik het wel heel lastig dat ik helemaal geen 'fysieke tastbare' herinnering had. Dus sindsdien ben ik juist best wel gesteld op mijn knuffels :o ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:09

Ik heb een beetje hetzelfde. Bij mij uit het zich wel iets anders denk ik.. Ik ben wel vrij makkelijk met intimiteit. Ik vind knuffelen niet erg, zoenen niet erg, daar kan ik me ook vrij makkelijk overheen zetten. Bij mij is het vooral het bindingsangst patroon wat er op een andere manier ingelopen is. En dat is vooral het achterna zitten van jongens die aangeven dat ze gewoon geen interesse hebben. Die komen dan net uit een relatie, of ze voelen het gewoon niet op die manier. Ik kan in mijn hoofd echt verliefd worden op wat er zou kunnen zijn, en ik denk alleen maar omdat ik weet dat het toch nooit gaat komen. Ik heb wel relaties gehad hoor, maar die zijn allemaal na enkele maanden stukgelopen omdat ik me gewoon ging vervelen.

Dus ja, ik snap zeker wat je bedoelt..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:04

Herkenbaar - zelf heb ik maar al te genoeg meegemaakt dat ik een erg gevoelige/ gesloten type ben geworden. En dat is echt niet leuk! Maar binden in relaties kan ik ook gewoon weg niet! :(
Ik vind een jongen leuk, en hij mij... We willen ook wel afspreken, maar zodra het erop aan komt.....
En vaak en gek genoeg mis ik het soms wel, juist omdat je ook je vrienden met hun geliefde en gelukkig ziet, en tja.....jij wilt dat dan ook graag natuurlijk...
Heb wel 2 vorige relaties gehad die uiteindelijk uitdraaide om alleen maar sex, dus ja, of het daar misschien iets te maken heeft bij mij?

Ik zou je graag tips willen geven, maar helaas.... Ik lees dus eventjes dit topic door als je het niet erg vind! :)

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:14

Ik herken mijzelf ook in je verhaal...
Nu ben ik pas 16, maar ik hoop wel dat het over gaat. (Wil toch ooit eens een vriendje krijgen :o

Verder succes met je bindingsangst te overwinnen! Helaas heb ik geen tips :(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:19

Wat grappig om te lezen dat zo veel mensen dit hebben. Dacht dat ik een van de weinigen was :')

Ik lees ook even mee.

Ben rondom vrienden al redelijk awkward, maar als het dan komt kijken bij de dingen die je doet bij een relatie, dat gaat dan echt te ver :') (En ja, ik bedoel dan alleen nog maar bijvoorbeeld knuffelen ofzo.)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:21

Menino schreef:
Met vrienden was ik ook altijd heel onzeker, en houterig en awkward. Tot ik in een vriendengroep kwam waar iedereen eigenlijk heel knuffelig was. Iedereen twijfelde altijd of ze mij wel een knuffel moesten geven omdat ik er dan bij stond als één of andere houten klaas die ieder moment een emotionele inzinking kon krijgen.

That's me :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:32

Niet houterig, niet verlegen, ook niet a-sociaal in de omgang.

Maar emotionele zaken delen, dat lukt mij dus ook niet tot nauwelijks. Is best lastig.

1 "verkeerd" woord van iemand en ik ben al weer vertrokken. Maar dan ook helemaal. Ik heb denk ik best heftige vertrouwensissues, en niet de illusie dat op mijn leeftijd nog vanzelf zomaar verdwijnt.

Het moeizaam gegeven vertrouwen is ook een paar keer ernstig geschaad, dan kijk je verder wel gloeiend uit natuurlijk.

Dus ik begrijp de TS volkomen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:47

Leuk dat dit topic weer gevonden is! :j

Ik heb sinds woensdag een... een.... nou ja, we hebben niets maar we vermaken elkaar flink (horizontaal) ;) Ik 'kende' hem toen net 24 uur (lang leve Tinder :+ ), lag tijdens onze eerste date al met hem in bed. Oeps. Maar: geen bekende, kan me niet raken/kwetsen en de enórme drempel om iemand weer zo dicht bij me te laten (fysiek gezien) is volledig door hem omlaag gehaald. Het wordt geen relatie, maar totdat het over is, is het leuk. En... leuk <<) O:) En he, wie weet helpt dit met het 'no touching!' dingetje :))

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:48

WoW het is net of je mijn gevoel opschrijft.. Ik ga dit even volgen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:50

Berdien schreef:
Leuk dat dit topic weer gevonden is! :j

Ik heb sinds woensdag een... een.... nou ja, we hebben niets maar we vermaken elkaar flink (horizontaal) ;) Ik 'kende' hem toen net 24 uur (lang leve Tinder :+ ), lag tijdens onze eerste date al met hem in bed. Oeps. Maar: geen bekende, kan me niet raken/kwetsen en de enórme drempel om iemand weer zo dicht bij me te laten (fysiek gezien) is volledig door hem omlaag gehaald. Het wordt geen relatie, maar totdat het over is, is het leuk. En... leuk <<) O:) En he, wie weet helpt dit met het 'no touching!' dingetje :))

Ha, dat ken ik! Zolang je ervan kubt genieten, moet je ervan genieten zeg ik dan! :oo

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:52

Seks is in principe makkelijker dan iemand emotioneel dicht bij je te laten komen.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:54

Vreselijk herkenbaar dit! Ik ben precies zo... Advies kan ik je helaas niet geven, ik worstel er zelf elke dag nog mee :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:31

Mwah, niet voor mij terpentijn. Het was niet voor niets al heel (heel!) lang geleden := Met seks geef je je letterlijk heel erg bloot, dat was voor mij wel een dingetje. Maar dat is per persoonlijk natuurlijk heel erg verschillend :j